Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Mijn telefoon is er een paar dagen geleden mee opgehouden (wil niet meer aan). Nu heb ik een nieuwe besteld, maar de levertijd laat wat op zich wachten.

Nu zat ik aan het volgende te denken:
- nummer werktelefoon doorschakelen naar mijn privenummer
- prive simkaart in telefoon, whatsapp installeren

Maar nu komt het. Het gmailaccount welke ik gebruik op mijn werk telefoon is anders dan mijn prive gmail (prive: voornaam@gmail.com, werk: voornaam.werk@gmail.com).

Ben bang dat wanneer ik Whatsapp start en mijn nummer verifieer dat hij in mijn werk gmail kijkt naar een backup en niks kan vinden.
Moet ik nu eerst mijn prive gmail toevoegen op mijn werktelefoon en dan Whatsapp starten in de hoop dat hij vraagt via welk gmail account ik een backup wil terugzetten?
De backup staat in Google Drive.

Beste antwoord (via rens-br op 15-12-2017 15:21)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Binnetie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:06:
Moet ik nu eerst mijn prive gmail toevoegen op mijn werktelefoon en dan Whatsapp starten in de hoop dat hij vraagt via welk gmail account ik een backup wil terugzetten?
Volgens mij werkt het zo inderdaad wel. Log dus even in met je prive-gmail account en Whatsapp zal dan waarschijnlijk vanzelf de backup vinden.

Overigens werkt doorschakelen alleen wanneer je gebeld wordt. Op het moment dat iemand een Whatsapp verstuurd naar jou werktelefoonnummer, wordt er niks doorgestuurd of verzonden.

Daarnaast is het met het doorschakelen ook niet mogelijk om uitgaand te bellen met je werk-nummer. Klanten .e.d die je belt zien dan ook gewoon je privénummer staan. Voor mij zou dat echt niet wenselijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 15-12-2017 13:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:06:
Volgens mij werkt het zo inderdaad wel. Log dus even in met je prive-gmail account en Whatsapp zal dan waarschijnlijk vanzelf de backup vinden.

Overigens werkt doorschakelen alleen wanneer je gebeld wordt. Op het moment dat iemand een Whatsapp verstuurd naar jou werktelefoonnummer, wordt er niks doorgestuurd of verzonden.

Daarnaast is het met het doorschakelen ook niet mogelijk om uitgaand te bellen met je werk-nummer. Klanten .e.d die je belt zien dan ook gewoon je privénummer staan. Voor mij zou dat echt niet wenselijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 15-12-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ook wanneer het werkaccount het 'hoofdaccount' is? Het account waar je apps mee download uit de Playstore etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:19:
Ook wanneer het werkaccount het 'hoofdaccount' is? Het account waar je apps mee download uit de Playstore etc?
Dat denk ik wel, maar zal een kwestie zijn van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het werkt, hij zoekt de accounts af naar een backup!
Helaas begint hij nu te zeuren dat ik te weinig ruimte heb op mijn werktelefoon (HTC Desire 626), de SD kaart van 16GB heeft voldoende ruimte maar hij wil alles op het interne geheugen zetten :(

De defecte Oneplus One heeft 1 soort geheugen van 64GB dus daar ging het altijd goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 15-12-2017 14:38 ]