Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel apparaten kunnen er op een netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik zelf geen netwerk of iets maar wil graag weten of er een maximum is en hoeveel dat is

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf ff gezocht maar kwam niet zo ver.

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57

Wish

ingwell

Tot nu toe kunnen alle (IoT en andere) apparaten op het internet. Ik neem aan dat dit je uiterst wazige vraag beantwoord.

No drama

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Welk netwerk?

Jouw vraag is afhankelijk van 1001 factoren.

Er is geen eenduidig antwoord te formuleren op zo'n open vraag.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry. ik moet voor school een werkstuk maken maar ben nog niet echt bekend met alles.
mijn vraag is eigenlijk of een netwerk goed kan blijven werken als er veel apparaten op verbonden zijn

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Miljoenen. (Het internet is ook een netwerk.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:50:
Mijn vraag

[...] wil graag weten of er een maximum is en hoeveel dat is

Als jij een kpn of ziggo modem hebt, kunnen daar ongeveer 247 adressen op geregistreerd worden.
Dit soort informatie is eenvoudig op te zoeken.

Anjunabeats

Verwijderd

Mijn vraag

Ik gebruik zelf geen netwerk of iets maar wil graag weten of er een maximum is en hoeveel dat is

Je vraag is incompleet en niet te beantwoorden.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wizai schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:54:
[...]

Als jij een kpn of ziggo modem hebt, kunnen daar ongeveer 247 adressen op geregistreerd worden.
Hoe kom je daar bij?
Want hoe veel apparaten er aan de binnenkant achter kunnen zitten, is niet afhankelijk van dat KPN of Ziggo modem.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Wish

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:53:
ja sorry. ik moet voor school een werkstuk maken maar ben nog niet echt bekend met alles.
mijn vraag is eigenlijk of een netwerk goed kan blijven werken als er veel apparaten op verbonden zijn
Dus... je komt huiswerkhulp vragen? Prima, daar vragen we €50 per uur voor hier. Hoe wil je dit overmaken?

No drama

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:39
Waarom gaat iedereen uit van een computernetwerk? Misschien bedoelt de TS wel een vriendennetwerk of een stroomnetwerk.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:55:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Want hoe veel apparaten er aan de binnenkant achter kunnen zitten, is niet afhankelijk van dat KPN of Ziggo modem.
Bij een standaard afgeleverd kpn modem krijg je de beschikking over de adressen in 192.168.2.0/24
Dat is dus zonder extra apparatuur of extra subnetten.

Anjunabeats

• Wish

Wish

ingwell

storeman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:56:
Waarom gaat iedereen uit van een computernetwerk? Misschien bedoelt de TS wel een vriendennetwerk of een stroomnetwerk.
Hoeveel apparaten kunnen er bij jou op je vriendennetwerk? (ok, stroomnetwerk zou nog kunnen :) )

No drama

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
wizai schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:54:
[...]

Wat als ik op zo'n modem een 255.0.0.0 subnet instel? Dan past er waarschijnlijk een stuk meer op.
Wish schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:57:
[...]

Hoeveel apparaten kunnen er bij jou op je vriendennetwerk? (ok, stroomnetwerk zou nog kunnen :) )
Hmm, ik ben op Facebook ingelogd met een stuk of 5 devices. Meer met WhatsApp op maar 1.

[ Voor 29% gewijzigd door Stoelpoot op 15-12-2017 12:58 ]

• eric.1
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:53:
Ja. Maar wat is veel?

Baken je vraagstelling af, stel deelvragen op (wat is een netwerk om te beginnen...). Zo ga je nooit een werkstuk kunnen maken.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mijn vraag

Je gebruikt zelf geen netwerk? Hoe heb je dit hier dan gepost op het internet(werk)?
Dus toch even zelf 'ff' wat meer zoeken en verdiepen als je hier een werkstuk van moet maken, dan moet je de basis wel beheersen ;)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Even niet technisch doen, want de TS stelt ook geen technische (incomplete) vraag.

laat hem maar eerst uitleggen over wat voor netwerk hij het heeft. WiFi netwerk, computernetwerk, sociaal netwerk....

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Bij grote bedrijven zijn het 10 duizenden. Dus een goed antwoord op je vraag kunnen we niet geven.

FCG

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:39
Wish schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:57:
[...]

R2D2, Wallie en Sonny staat nog steeds op mijn lijstje.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:00:
Even niet technisch doen, want de TS stelt ook geen technische (incomplete) vraag.

laat hem maar eerst uitleggen over wat voor netwerk hij het heeft. WiFi netwerk, computernetwerk, sociaal netwerk....
Het is een technische vraag, wat is overigens het verschil tussen een wifi netwerk en computernetwerk?... Zelfde techniek zelfde beperkingen, tenzij TS ook helemaal in wilt gaan op de beperkingen van individuele apparaten maar dan ben je jaren bezig...
De harde limiet in een consumenten netwerk vaak een /24 subnet met 255 adressen, min de gateway en broadcast, maar ook dan kan je een groter/kleiner subnet hebben waardoor de vraag gewoon niet compleet is.

Fixing things to the breaking point...

• eric.1
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:00:

Hoeft hij hier niet uit te leggen hoor. De basis van "een werkstuk maken" ontbreekt, zelfs als wij een antwoord kunnen geven heeft hij er niets aan.

Er is maar 1 antwoord mogelijk; Pak een boek erbij (theorie over het maken van een werkstuk) of ga terug naar de docent.

Wij kunnen links- of rechtsom niet helpen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn vraag
minimaal 2, want één is geen netwerk.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn vraag

Er is geen theoretisch maximum. Maar hoe definieer je “netwerk”? Daar kun je het hele internet mee bedoelen maar andere mensen vinden dat het internet juist een verzameling gekoppelde netwerken zijn.
Het internet is bijvoorbeeld beperkt tot 4 miljard IPv4-adressen maar je kunt dankzij NAT ook heel veel apparaten achter 1 IP-adres hangen. Tel je die mee? En dan is er ook nog IPv6.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Huiswerkopdrachten beantwoorden doen wij niet op Tweakers, zeker niet met deze karige vraagstelling.

Er zijn door andere al een aantal tips e.d. gegeven, ga daar eens mee verder. Mocht je daarna nog vragen hebben, lees dan even Het algemeen beleid #quickstart door en open dan een nieuw topic.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 15-12-2017 13:16 ]

Verwijderd

RGAT schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:04:
[...]

Het is een technische vraag, wat is overigens het verschil tussen een wifi netwerk en computernetwerk?... Zelfde techniek zelfde beperkingen, tenzij TS ook helemaal in wilt gaan op de beperkingen van individuele apparaten maar dan ben je jaren bezig...
Niet helemaal correct. Op een bekabeld computernetwerk kan je tig apparaten zetten, op een WiFi netwerk niet. Techniek is helemaal anders (op Layer 1 dan).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.