TV-kaart keuze..... welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 09:58
He,

ben op zoek naar het beste TV-tuner kaartje met radio in stereo.
Het hoeft niet de duurste te zijn met allerlei bewerkingsfunkties maar
gewoon een goed beeld om tv te kijken. Daarnaast is win2k drivers en
de basis voor canal+ kijken met software wel van belang.

Dacht aan Miro Video PCTV Pro van zo'n kleine 300,-

Is dit een goeie of zijn er andere suggesties en dan met name mbt
win2k en decoder details.... ?!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
ABSOLUUT de Miro PCTV Pro nemen, ik heb hem al meer dan twee jaar (alleen niet pro). Echt supergoed beeld, veeeeeeeeeeeeeeel beter dan die kaartjes van Haupage... :) EN die Pro is volgens mij al voor 250 piek te koop, dus voor het geld hoef je het niet te laten. Er zijn nu ook nog eens net nieuwe drivers, die nog eens veel fijner werken, kortom, niet meer twijfelen en de Miro kopen... :P

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik raad je absoluut aan om geen MIRO pctv te nemen, die kaart geeft lelijk beeld, loopt om de haverklap vast en is als je stereo wilt te duur.

Doe net als ik, en koop een Hauppage WinTv, daar zit radio in, teletekst, stereo, je kan er mee capturen, en je ken er met bepaalde encryptiesoftware canal+ mee kijken (zonder geluid). Het leukste van alles, is dat er ook een afstandbediening bij zit en drivers voor win2k. En dat alles voor maar 219,-

Kijk maar wat je doet, ik heb ervaring met beide kaarten, alleen al als je een afstandbediening zou willen moet je geen Miro nemen, maar zoals ik zei heb ik de beide kaarten in het bezit en de hauppage geeft een veel beter beeld. De ondersteuning die Miro/Pinacclesys levert is ook dood.

Nog veel succes

Hoi!

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• _mitch_
leuk, 2 verschillende meningen die 180 graden tegenover elkaar staan. Hauppage beter <-> miro beter. Wat is het nou?

Is miro ook geschikt om canal+ te bekijken is trouwens een belangrijk punt.... antwoord?

Bedankt, Gr.

Mitch

• Martijn
Nou, de Miro is al verschillende keren vergeleken met de Haupage in bladen zoals computertotaal en PCM, en dan komt altijd de Miro als beste uit de test.
Over dit onderwerp zijn al meerdere Topics geweest, en de conclusie was tot nu toe altijd dat de Miro beter is. En voor die 250 piek heb je ook radio, teletext, stereo en afstandsbediening... :)

P.S. Reviews over die kaarten weet ik niet...
Hij werkt onder Win2k nu ook perfect met de nieuwe drivers, en Canal+ werkt met cablecrypt... :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb zelf de Miro PCTV Pro en ben er erg blij mee :)
Alleen moet je wel zorgen voor een heel goed signaal. (koop kwaliteitskabels en zou ze zo kort mogelijk, misschien is een versterker zelfs aan te raden)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Martijn
Ja, ik heb er wel een versterkertje tussen zitten, maar ja, dat moet ook wel als je 25 meter van het kastje zit, en er moeten 3 tv's op aangesloten worden... :)

• _mitch_
Ok, bedankt voor de info.

Heb Miro gebeld, en ze krijgen blijkbaar een nieuwe homepage in de komende week (of iets later) waarop de echte win2k drivers komen te staan... gelukkig.

Nog een laatste vraag:

bij dat cablecrypt proggie staat het volgende:

System requirements

Bt848A, Bt849, Bt878 or Bt879 chip based capture card
Pentium (586) class CPU
DirectDraw compatible video card
682kB free, contiguous, non-paged, physical RAM (DMA buffer)
Windows 95/98 (NT is not supported)

>> Hebben jullie canal+ of zoiets wel onder win2k al draaien? en is dit met geluid?

Thnx

Mitch.

• Martijn
Cablecrypt is volgens mij vooralsnog alleen voor Win98, onder Win2k werkt ie niet bij mij. Ik heb zelf de Miro Media PCTV (al 3 jaar oud) en daar zit een BT848 chip op. Ik weet niet wat er op de kaarten van nu zit... Zou je Miro effe moeten vragen, of de PC boer waar je hem wilt kopen...

• _mitch_
nevermind.... ben er al uit.

Hij werkt onder win2k, canal+ ook vast, alleen geen geluid bij canal+ omdat het geluid (ook) digitaal encrypt is... wellicht wel geluid in de volgende versies van cablecrypt ;)

Gr. M

• _mitch_
Martijn:

quote van cablecrypt site:

"Cards that are based on the Bt829/Bt829Pro or Bt848 are unfortunately not compatible. You can use Stealth for cards based on the Bt848 chip."

De miro pctv pro van nu heeft blijkbaar een Bt848A chip... en daar werkt cablecrypt wel op...

M.

• Martijn
Ja, dat heb ik ook gelezen, maar toch werkt het wel met m'n BT848... :) Wel alleen onder Win98, niet onder Win2k... :'(

• _mitch_
Werkt die miro trouwens goed naast een SBLive! ???

Las net ergens dat iemand conflicten had met een miro (welliswaar oudere versie) tv kaart en een sblive...

Heeft iemand hiermee ervaring?

• Martijn
Ik heb nog nooit problemen gehoord tussen die twee... Ikzelf heb een Terratec XLerate PRO (Vortex2), maar daar heb ik geen problemen mee. Een vriend van me heeft een PCTV Pro en een Live! en die heeft ook geen enkel probleem...

Verwijderd

Ik ben zelf vrij tevreden over mijn MiroVIDEO PCTV Pro, vooral om het geluid wat eruit komt.
Het geluid is naar mijn mening goed, alleen moet je idd wel hele goede bekabeling hebben liggen om fatsoenlijk beeld te krijgen.
Ook is de afstandsbediening en teletext erg handig...
Het is overigens niet waar dat ie conflicten met de Live geeft, want het werkt ok bij mij.
Alleen vind ik de line-uitgang vrij slecht. Als je geen TV kijkt moet ik die muten omdat ik anders constant geplop en gekraak hoor (als zo'n verrotte LP), maar tijdens het TV kijken merk ik hier 0,0% van....(weet overigens niet helemaal zeker of dit nou aan de line-out van de kaart ligt of line-in van de Live)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb het geluidskabeltje tussen mijn Miro PCTV Pro en SBLive intern lopen, staat wat netter en is makkelijker.
Je hoeft alleen maar een cd-rom audio kabeltje te nemen (eventueel wat uitsteeksels van het stekkertje wegsnijden) en je kan je tv-kaart intern doorlussen naar de AUX-in op de geluidkaart.
Ik heb trouwens helemaal geen (hoorbare)ruis uit de TV-kaart.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Kan je die cablecrypt ook gebruiken voor de ASUS 6600 Deluxe ??

Verwijderd

Kan je die cablecrypt ook gebruiken voor de ASUS 6600 Deluxe ??

• _mitch_
vooralsnog lees ik alleen problemen met de 3400 TV van asus.... geen idee verder.

Succes, probeer het anders ;)
Pagina: 1