Ik zit momenteel bij Solcon met mijn internet maar die zijn niet meer wat ze geweest zijn. Ik betaal €52,50 voor 100Mbps met een ping van 8ms, terwijl een vriend, ook woonachtig in Veenendaal, 500Mbps haalt met een ping van 0ms (speedtest.net). Hij betaald ook nog eens €45, goedkoper dus.
Ik wil overstappen naar T-Mobile thuis en mijn eigen hardware gebruiken (teveel negatieve ervaringen met meegeleverde modems). Ik overweeg een Ubiquity EdgeRouter™ X SFP aan te schaffen: goedkoop en hoor ontzettend goede verhalen over die gasten. Standaard levert T-Mobile een Draytek Vigor 2132fvn mee.
Mijn vraag
Kan ik mijn FTTH direct inprikken in de sfp van mijn EdgeRouter? Gaat dit werken, of dit ik met verschillende protocollen / blokkeert de switch in de wijkkast dit?
Ik heb elders op het forum verhalen gelezen van mensen die een sfp>ethernet converter gebruiken, en dit schijnt te werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquity EdgeRouter™ X SFP
Draytek Vigor 2132fvn
TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
Ik wil overstappen naar T-Mobile thuis en mijn eigen hardware gebruiken (teveel negatieve ervaringen met meegeleverde modems). Ik overweeg een Ubiquity EdgeRouter™ X SFP aan te schaffen: goedkoop en hoor ontzettend goede verhalen over die gasten. Standaard levert T-Mobile een Draytek Vigor 2132fvn mee.
Mijn vraag
Kan ik mijn FTTH direct inprikken in de sfp van mijn EdgeRouter? Gaat dit werken, of dit ik met verschillende protocollen / blokkeert de switch in de wijkkast dit?
Ik heb elders op het forum verhalen gelezen van mensen die een sfp>ethernet converter gebruiken, en dit schijnt te werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquity EdgeRouter™ X SFP
Draytek Vigor 2132fvn
TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
[ Voor 13% gewijzigd door georgeboot op 15-12-2017 12:25 . Reden: Toevoegen vermelding topic adapter ]
LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak