Toon posts:

Port forwarding van Powerline/homeplug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik slaap op zolder dus daar heb ik slechte wifi, dus heb ik een powerline/homeplug aangesloten zodat de wifi op het stroomnetwerk zit. Nou is de verbinding heel erg goed, maar voor het spelen met vrienden op de PS4 moet ik bepaalde poorten port forwarden, dit is mij gelukt, als ik nu op de wifi ga is mijn NAT-type open (dat houdt in dat je makkelijk met andere gamers verbind). Maar blijkbaar port forward de powerline niet deze poorten door, dus wanneer ik via de powerline homeplug aangesloten ben, is mijn nat-type gesloten en wanneer ik op de wifi zit is mijn nat-type open.

Ik heb een powerline homeplug van telfort, weet iemand of het ook mogelijk is om op dit apparaat in te loggen en bepaald poorten te port forwarden.

Ik kan mij er erg aan irriteren dat ik niet normaal met mijn vrienden kan gamen en zou het heel erg fijn vinden als iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Een poort forward je naar een IP-adres...

Wellicht krijgt je laptop via wifi een ander IP-adres van de DHCP-server dan via de kabel?

post de resultaten (2x, 1x wanneer verbindig via kabel, en 1x verbonden via wifi) eens van het commando:
ipconfig -all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Breew,

Dankjewel voor je reactie!

De DHCP- servers zijn bij beide hetzelfde, ook bij de default gateway. ik kan er helaas geen foto van sturen ivm karmapunten van tweakers..., de DNS servers zijn ook hetzelfde

De DHCPv6 codes zijn wel iets anders maar dat heeft hiermee volgens mij weinig te maken.
Ook zijn de Ipv4 adressen wel verschillend

Alvast bedankt voor je hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2017 12:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:39:
Ook zijn de Ipv4 adressen wel verschillend
Ok, je computer krijgt dus verschillende IP-adressen op wifi en (power)line?
Dan wordt het lastig, want een poort kun je (uiteraard) maar naar één IP doorsturen...

Twee mogelijke oplossingen:
  1. PC voorzien van een vast ip-adres, zodat deze gelijk blijft, ongeacht de verbindingsmethode.
  2. Port-forwarding regel aanpassen iedere keer bij switchen verbindingsmethode
Port forwarding heeft trouwens niets met de powerline/homeplug te malen, maar alles met je router.

en een foto kun je natuurlijk overal hosten <kuch>imgur</kuch> :+

[ Voor 13% gewijzigd door breew op 15-12-2017 12:51 ]