Laptop gaat niet volledig uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim641
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-04 08:40
Sinds de nieuwe windows update, Heb ik het probleem dat zodra ik mijn laptop opstart, alle programmas die aan stonden voor het uitzetten van de laptop (inclusief de tabjes in mijn chrome) weer aan gaan. Betekend dit, dat mijn laptop niet volledig uit stond?

Ik had deze thread op reddit gezien: https://www.reddit.com/r/...cmasterrace&utm_content=1

Dat het met de ''fast startup'' optie te maken heeft. Nu kan ik deze optie op mijn PC vinden, maar op mijn laptop is deze nergens te bekennen. Is er alsnog een optie ergens waardoor ik kan uitzetten dat mijn laptop niet volledig uit gaat?

edit: Als ik bij taakbeheer kijk naar de uptime van mijn processor staat er ook dat hij al een dag en 6 uur actief is, terwijl mijn laptop pas een uur geleden aangezet is.

[ Voor 10% gewijzigd door tim641 op 15-12-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet je 'm niet standaard in hibernate ipv echt uit? Dat kun je in de powersettings veranderen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:44:
Zet je 'm niet standaard in hibernate ipv echt uit? Dat kun je in de powersettings veranderen mocht je dat willen.
NIet helemaal. Tenminste, het euvel is herkenbaar; sinds de Fall Update bedenkt mijn laptop ook random om hibernate of shutdown te doen.

Heb middels powercfg hibernate nu uitgezet en sindsdien lijkt het verholpen maar er lijkt wel iets geks te zitten in recente updates.

Disclaimer; ben technisch genoeg om een Windows 10 installatie te beheren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynare
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 15:05
Dit kan ook te maken hebben met een nieuwe feature in build 1709:
This is actually a change in the core functionality of Windows in this development cycle.

Old behavior:

When you shut down your PC, all apps are closed
After reboot/restart, you have to re-open any app you’d like to use
New behavior:

When shutting down your PC, any open apps are “bookmarked” (for lack of a better word)
After reboot/restart, these apps will re-open automatically
If you want to start with no apps open (other than those set to auto-start via Task Manager/Start), you’ll need to ensure all apps are closed before shutting down or restarting the PC.

Why?

The desire is to create a seamless experience wherein, if you have to reboot a PC, you can pick back up quickly from where you left off and resume being productive. This has far-ranging impacts across the OS (in a good way).
Eventuele workaround:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Op mijn laptop staat ''snel opstarten inschakelen'' bij Systeeminstellingen ''instellingen voor afsluiten''
(Configuratiescherm - Hardware en Geluiden - Energiebeheer - Systeeminstellingen*)
*Systeeminstellingen
=Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen
of Het gedrag van het sluiten van de deksel bepalen