Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 12:34
Ik heb momenteel een Sonos soundbar (1,5 jaar) onder mijn tv. Als ik 'm uitbreid met een sub ben ik € 800,- lichter. Ongetwijfeld een goede sub, maar nu is mijn oog gevallen op de Teufel Cinebar 52 THX streaming versie, momenteel incl verzending € 930,-. Ik lees veel positieve verhalen, maar wat is wijsheid? Sonos sub of nieuwe set en de soundbar van Sonos de deur uit?

Eingelijk vind ik het enige nadeel van de Sonos dat ie geen dts afspeelt.

Onze woonkamer is globaal 5,5 bij 6 en kijkafstand tot tv ongeveer 4,5 à 5 meter.
Mocht het wat toevoegen.... ik heb een Panasonic 46" tv en kijk films via Kodi; hoge kwaliteit.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
Ik begrijp dat je perse een soundbar wil en geen losse speakerset? Vooral voor films vind ik zelf 5.1 veel toevoegen.

Verder geldt: ieder zijn gehoor is anders en zal dus iets anders mooier vinden. Daar kom je alleen achter door te gaan luisteren. Specs kun je opzoeken en vergelijken, maar met geluid gaat dat wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 12:34
Ik wil geen 5.1 meer. Mijn opstelling in de kamer (bank tegen achtermuur) leent zich daar niet voor. Ik heb liever vanuit de tv ruimtelijk geluid. Dan is een soundbar + sub denk ik de beste oplossing. Ik kan trouwens nergens vinden of je op die Teufel set nog 2 losse speakers kan aansluiten. Of à la sonos er eentje in de badkamer kan plaatsen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
..Christiaan.. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:24:
Ik wil geen 5.1 meer. Mijn opstelling in de kamer (bank tegen achtermuur) leent zich daar niet voor. Ik heb liever vanuit de tv ruimtelijk geluid. Dan is een soundbar + sub denk ik de beste oplossing. Ik kan trouwens nergens vinden of je op die Teufel set nog 2 losse speakers kan aansluiten. Of à la sonos er eentje in de badkamer kan plaatsen.
Duidelijk. Dan denk ik dat Sonos toch de beste optie voor je is aangezien je die makkelijk kan uitbreiden. Bij Teufel kan het ook wel maar denk dat Sonos daar toch wel beter in is (:

https://www.teufelaudio.n...bar-streaming-p16632.html

https://www.teufelaudio.nl/wifi.html

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:39

DjVe

Hatsaflats!

De Teufel klinkt niet heel geweldig en is een draak qua bediening en HDMI ondersteuning (hoewel ik verder erg gecharmeerd ben van Teufel).