Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 10:45
Ik zoek een nieuwe TV ter vervanging van mijn full HD 55ES7000 Samsung van een jaar of 4 oud omdat ik naar een Ultra HD wil

Budget denk ik aan 2.000 maximaal

Dit is mijn grootste probleem, ik vraag me erg af of de meerwaarde tussen een mid-range (van rond de 1200 euro zeg maar) en een higher-end (van rond de 2 mille) het echt waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en TV series te kijken, via Netflix, blurays, ultra HD blurays (speler hiervoor nog niet aanwezig, maar deze komt er zodra de films op een wat redelijker prijsniveau komen) en gamen op een PS4 Pro. gewone TV wordt nauwelijks gekeken op dit toestel. Denk dat de verhouding film&serie/gamen ongeveer 60/40 is maar ik vind beide belangrijk.

Apparatuur nu: Mi box3 mediaspeler, PS4Pro, oude blurayspeler van Philips welke dus vervangen zal worden door UHD en een Denon AVR X3400 reciever met speakers. Geluid van de TV is dus niet van belang. Ook komt de TV in een aparte kamer te staan welke altijd donker is wat misschien de keuze ook nog beïnvloedt.

Wat heb je zelf al gevonden?

Toestellen waar ik nu naar kijk zijn de Samsung 55MU7/8000 (of de oude KS modellen) series, Sony XE85 of XE90 of juist een de hogere kant van mijn budget de Samsung 55Q7F of LG OLED 55C7. Sony en Panasonic OLEDs vallen af omdat ik deze te duur vind (en waar ik bij de Sony de voet zou moeten vervangen waardoor er nog een paar honderd bij komt). Ik heb overigens niet zulke goede ervaringen met LG de laatste tijd en hoor ook wel veel negatiefs over hun OLEDs waardoor ik toch wel een beetje huiverig ben hiervoor. In de winkel vind ik de QLEDs van Samsung er geweldig uitzien maar ga ik dat in real life ook merken tov een 'simpele' MU7000 of Sony EX85, ook gezien de kamer waarin ik kijk verduisterd is. Sony's pluspunt is dat de TV op Android draaien waardoor ik de Mi Box er uit zou kunnen gooien maar dat is voor mij ook weer niet zo belangrijk dat ik mijn keuze hierdoor laat bepalen, goed beeld vind ik belangrijker.

Welke vragen heb je hier nog over?
Denk dat ik mijn dilemma wel verwoordt heb hierboven, ga ik het prijsverschil van de middenklassers van Samsung en Sony met mijn situatie 'eruit halen' ten opzichte van Samsung's duurdere QLEDs of moet ik toch gewoon naar LG's OLED overstappen ondanks mijn negatieve indruk die ik van het merk heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien alle eisen (veel apparatuur en hoge resolutie beeldmateriaal): wat is je kijkafstand?

Daarnaast; gezien huidige prijsontwikkelingen, zou ik je aanraden om een OLED te halen of een zeeeer goede direct-lit LED met FALD. Als voorbeeld pricewatch: Sony KD-65XE9005 Zwart

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik snap niet waar de slechte ervaring met LG vandaan komt. Hun OLED modellen zijn momenteel de bovenkant van de markt. Heb je het geld ervoor over, ga dan vooral voor een 55” of grotere LG OLED tv (wel UHD).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 10:45
Kijkafstand is ongeveer 2 meter maar gezien de TV op zolder komt te staan en het meubel onder een schuin dak staat is groter eigenlijk geen optie.

Slechte ervaring is persoonlijk, had een amerikaanse koelkast gekocht welke de eerste week al enorme temperatuurverschillen gaf, contact met de klantenservice en ze begonnen gelijk over onderzoekkosten en voorrijkosten voor een monteur, dat vind ik eigenlijk schandalig als je na een paar dagen problemen met een apparaat van meer dan duizend euro hebt. Ook lees ik best veel over inbranden van hun OLEDs en gele vlekken in het scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:23
De meerprijs die je voor een Samsung Q7 betaald is het niet waard, het is een midrange tv met een high end prijskaartje.

Als je geen goed gevoel/ negatieve associatie hebt met een bepaald merk lijkt het mij niet slim om er dan toch voor te kiezen. De praktijk leert dat je je sneller gaat irriteren aan bepaalde zaken of dat bepaalde minpunten je sneller zullen opvallen. Persoonlijk koop ik geen producten waarbij ik geen goed gevoel heb.

Als we naar de beeldkwaliteit kijken biedt de Sony 55XE9005 meer waar voor je geld dan een 55MU7000/8000 of Q7. Tevens is deze tv gunstig geprijsd en momenteel voor rond de 1200 euro te koop waar nog 100 euro cashback vanaf gaat.

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 23:21
Ik heb zelf de Sony XE90 (49"). Ik ben hier zeer tevreden over. Het enige echt min punt is de inkijkhoek, dus let op of dat voor jou van toepassing is. Check mijn review hier op tweakers of deze van rtings: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e. Dat gezegd hebbende zou ik een OLED scherm gekocht hebben als de prijs wat lager zou zijn. Mijn budget was dit jaar max 1500, OLED schermen vielen dus af. Waar Sony ook erg goed in blijkt te zijn is upscaling en andere beeld verwerking. Aangezien nog heel veel video HD is dat niet onbelangrijk. Succes met je keuze.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 13:31
Beter wachten op OLED met HDMI 2.1 en een jaar of iets langer overbruggen met deze aanbieding: https://nl.pepper.com/aan...9-eur797-ep-tummers-58010.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 08:54
Aangezien je weinig gewone TV kijkt is de OLED de beste optie. Van inbranden heb je weinig last, dat gebeurt vooral met gewone TV(grr RTL4).
Pagina: 1