Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Propaangastankmeter push melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Faece
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-04 11:28
Ik heb een propaangastank.
Nu zou ik graag hebben dat de tank mij een bericht stuurt als hij maar 10% gas meer heeft.

Ik werk met domoticz, z-wave en pushover.

Iemand hier ervaring mee ?

ik kwam dit tegen (www.tankutility.com) maar precies nogal aan de prijzige kant en niet iedereen boft er precies op

ook dit : http://www.rochestergauges.com/products/R3D.html

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:26

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Heb je een metertje op de tank zitten? Misschien kun je iets met een ESP8266 en een optische sensor?

Een paar foto's van de situatie bij jou thuis zouden gigantisch helpen, de topicstart is nu wel erg mager opgezet.

[Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2017 10:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Faece
quote:
ThinkPad schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:11:
Heb je een metertje op de tank zitten? Misschien kun je iets met een ESP8266 en een optische sensor?

Een paar foto's van de situatie bij jou thuis zouden gigantisch helpen, de topicstart is nu wel erg mager opgezet.
https://cdn-enterprise.discourse.org/smartthings/uploads/default/_optimized/450/874/cbdd37b553_434x500.jpg

ik ben nu niet terplekke maar het is gewoon een analoge meter zoals dit. Dit zit tussen de tank en mijn boiler ( aan de tank zelf, buiten)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:26

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Volgens mij kun je daar perfect een optische sensor (TCRT5000 of CNY70 bijv.) op zetten, een zwart wijzertje op een witte achtergrond. Een sensortje kan dat prima detecteren.

Het signaal stuur je dan naar een ESP8266. Die bedient dan een virtuele schakelaar in Domoticz. Als de schakelaar aan wordt gezet (of juist uit) stuur je een pushmelding.

Beetje hetzelfde idee als het uitlezen van een water- of gasmeter met een optische sensor. Zoek daar eens op, zijn talloze voorbeelden van te vinden op internet die je zo kunt overnemen vermoedelijk.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Faece
quote:
ThinkPad schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:22:

Beetje hetzelfde idee als het uitlezen van een water- of gasmeter met een optische sensor. Zoek daar eens op, zijn talloze voorbeelden van te vinden op internet die je zo kunt overnemen vermoedelijk.
Weet niet hoe eraan te beginnen, maar zal eerst wat opzoeken voor ik terug vraagjes kom stellen. Alvast bedankt om me in de goede richting te duwen

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:10

cactusman

nu met extra naalden

Nog beter je kan er een reed contact opplakken... de vlotter beweegt een magneet die de wijzer verplaatst.... dus als je de reed plakt op 10% vulling sluit hij het contact.....

Bedenk wel dat je in EX atex zone zit.... daar mag eigenlijk helemaal GEEN stroom / spanning voerende delen zitten.. tenzij ATEX certificering.

Dus zorg ervoor dat de stroom en spanning beide heel laag zijn door reed contact.... en de rest van het materiaal ver weg genoeg van de gastank houden....

euhmmmm

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True