Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen dinsdag een SAMSUNG UE55MU6100 gekocht. Gister avond voor het eerst echt een filmpje gekeken. Toen viel het mij in eens op dat er bij voornamelijk de onderkant van het scherm, en de rechter zijkant, groen achtige "Lichtvlekken" in het scherm zitten. Deze zie je niet altijd.. maar wel bij donkere achtergronden.

Iemand enig idee of dit zo "hoort"? En wat het precies is? Zit me er kapot aan te ergeren dus ga hem waarschijnlijk terugbrengen. Benieuwd naar jullie mening of ik het zelfde type moet doen.. of geld terug en andere uitzoeken?

Mijn dank is alvast groots!

Foto 1 -- Foto 2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2017 08:53 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-12-2017 09:13)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:53
Dat is duidelijk backlight bleeding. Retourneren. Hoort gewoon niet.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:53
Dat is duidelijk backlight bleeding. Retourneren. Hoort gewoon niet.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou lekker is dat... Doorverwezen naar Samsung die erkent het probleem en geeft aan dat het erbij hoort en dat zij niks voor mij kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'Doorverwezen naar Samsung'? De winkel hoort het op te lossen ... (slimmer was gewoon retourneren).
De kans op dat soort plekken waar het licht doorschijnt is altijd aanwezig, zeker aangezien langs de onderkant alle ledjes zitten. 'Hoort niet', ... je kan beter krijgen iig maar geheel abnormaal is het ook weer niet. Daarnaast zit er ook een IPS paneel in dus diepzwart hoef je ook weer niet te verwachten maar het zwart op de foto's is ver te zoeken. Backlight op max?

[ Voor 85% gewijzigd door apis29 op 15-12-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Je hebt acceptabele backlight bleeding en je hebt het soort wat duidelijk door een productiefoutje komt... zoals op de foto's te zien val jij zonder twijfel in de tweede categorie... dat is abnormaal veel. Het hoort zo te zijn als op de linker- en bovenkant is te zien op de tweede foto... een soort van waas. Wat er langs de onderkant en in de rechtsboven te zien is zijn echt vlekken en dat hoort niet. Dit wordt vaak veroorzaakt door een te strak of te los aangedraaide/geklemde bezel... ik had dit ook met mijn philips tv alhoewel alleen op 1 plek, nadat ik de schroefjes nabij die plek een klein beetje had aangedraaid was het weg.

Ik zou persoonlijk toch wel wat gaan aandringen omdat je dit niet hoeft te accepteren... en de winkel hoort je daarbij te helpen, doorverwijzen 'mag', maar uiteindelijk heeft de winkel jou die tv verkocht en als je niet tevreden bent dan mag je ook wel verwachten dat ze er wat mee doen of het apparaat terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:08
Is niet normaal inderdaad,, gewoon retourneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist terug gegaan naar de winkel en geld terug gerkegen. Zij vonden de reactie van Samsung ook aan de vreemde kant. Nu weer opzoek naar een andere tv aangezien ik hier liever niet weer mijn vingers aan brand :)
Pagina: 1