Vraag

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mij Samsung Galaxy S6 laadt niet meer lekker op. Van het een op andere moment.
Wat is nou het rare: opladen via een 230V oplader (origineel samsung, snellader, b-,merk, whatever) doet ie niet meer, maar opladen via een USB poort van de computer maar ook een accu pack/power bank doet het wel gewoon.

Hij gaat (wederom) retour Samsung tenzij er iets is wat ik zelf nog kan doen.

Mijn vraag is uit nieuwsgierigheid of iemand weet hoe dit mogelijk is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-08 11:39
Doet hij helemaal niet opladen met zo'n kabel of niet fast-chargen? In de advanced settings van de batterij instellingen kan je namelijk fast-charging aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@kaajee gebruik je bij de opladers altijd dezelfde kabels of telkens ook een andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:21
Ik had het probleem dat "Locatie verbeteren > Wifi scanning" het laden vertraagde tot talloze uren. Off charge zag je niets maar aan de lader begon het te flippen. Eenmaal uitgezet begon het wel goed te laden.

Edit: Mijn probleem was voor S8 maar wifi scanning bestaat ook voor S6, je kan er eens naar kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door algalid op 15-12-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Sorry mensen, was tijdelijk uit de lucht. Nee ik gebruik allerlei verschillende kabels; soms in auto, dan weer op werk dan weer op nachtkastje, allemaal verschillende kabels (en laders) wel iha originele Samsung laders. Het is niet dat laden vertraagd; hij laadt uberhaupt niet met een "externe lader". Alleen nog maar via PC (en dus ook via powerbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook problemen mee, ook al staat bij instellingen snelladen aangevinkt. De ene keer doet ie 't wel de andere niet. Een paar keer de stekker erin en eruit helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Algemeen: Zorg altijd dat de laadingang droog is en schoon van stof en troep. Gebruik liefst org. meegeleverd laadsysteem. in elk geval bekend merk. Alle Android merken kun je gebruiken, zijn volgens mij gelijk.
Vaak helpt het ook om aangesloten een hard reset te doen en dan te laten laden, 30 min voorbij de 100%

hier lees je nog een aantal tips: https://www.digitaltrends...xy-s6-problems-and-fixes/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook zo'n S6
Van de één op de andere dag gewoon niet meer opladen.

Ik los het nu op door hem via de QI lader op te laden, dat werkt wel namelijk

* FreshMaker gaat het fast-charge eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-07 13:25
FreshMaker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:55:
Hier ook zo'n S6
Van de één op de andere dag gewoon niet meer opladen.

Ik los het nu op door hem via de QI lader op te laden, dat werkt wel namelijk

* FreshMaker gaat het fast-charge eens bekijken
Misschien ten overvloede, maar heb je de USB-poort gecontroleerd op pluizen? Ik heb dit in het verleden ook gehad, bleek dat er zoveel pluis in de poort zat dat de stekker geen goed contact meer maakte. Hetzelfde met de jack-poort, daar bleek ook een hoop pluis in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@PatrickPR
Ik heb bijna het woord "broekpluis" uitgevonden .... ;)

Al sinds de eerste issues met de N900 hou ik die poorten schoon met een plastic tandenstoker van de Action.
Voor je tanden waardeloos, maar qua stevigheid en effectiviteit in het schoonmaken van laadpoorten op zowel Apple als Androids geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tip: een schone zachte tandenborstel is hier ook erg effectief in! :)
Pagina: 1