Vraag

• jwzbenanoniem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb laatst een nieuwe pc aangesloten maar mijn beeldscherm valt regelmatig uit, en dan vooral bij het gamen. Kan iemand mij a.u.b helpen en vertellen waar het misschien aan ligt?..

Specificaties van mijn pc:
Processor: Intel i7(R) Core(TM) i7 CPU 860 2.80 Ghz (8 cores)
Videokaart: Nvidia Geforce GTS 240.
Ramgeheugen: 6GB Ram.
Voeding: 350 Watt.

Ik wil graag zo snel mogelijk een reactie, bij voorbaat dank! :)

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Als je beeldscherm uitvalt.
Dan ligt het aan het beeldscherm.
Dat zou dan wel eens kapot kunnen zijn.

Als het beeldscherm niet uitvalt maar de video input.. dan is het een ander verhaal.
Maar op basis van dit verhaal kan ik niet anders concluderen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:35
Zitten je kabels nog wel goed vast?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:14
Zou beginnen bij het onderzoeken van je videokaart, maar de rest van je systeem is ook al behoorlijk aan de oude kant (cpu is van eind 2009), het zou ook elders kunnen liggen natuurlijk.. Maar het kan natuurlijk ook het scherm kunnen zijn.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 08:11
Welke games probeer je erop te spelen het zullen gezien de hardware voornamelijk games van paar jaar terug zijn, meer kan ie niet echt aan.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:07

Nibbz

Postmaster General

Zit je muis kabel in de buurt van de stroomstekker van je monitor? Dat door muizen kabels bewegen, en wellicht de stroomkabel half los komt te zitten?

13:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Ik wil graag zo snel mogelijk een reactie"
Dat wil iedereen, maar je kan zelf beginnen door de standaard dingen te controleren als je kabels etc.

39

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loop na of alles goed aan is gesloten en denk ook eens aan je voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:03

HugoBoss1985

Xenotech

Misschien zit de boel wel verstopt met stof en wordt er daardoor iets te heet.

We hebben meer info nodig om je te kunnen helpen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Valt het scherm echt uit (als in niets meer zichtbaar) of geeft ie aan dat het signaal weg is?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jwzbenanoniem
@Nat-Water Jazeker
@Nibbz Ik heb een draadloze muis.
@MeNTaL_TO Nee hij valt echt daadwerkelijk uit.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:38
Welke monitor heb je?

Don't let perfect be the enemy of good.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:59
even vga/dvi/hdmi kabel swappen met een andere kabel. Swap videokaart met een andere of probeer, mits aanwezig onboard graphics te gebruiken.

Check even of de voeding van je monitor nog goed is (condensator) en controleer lcd paneel. Schroefwerk vereist.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben je er heel, heel erg zeker van dat enkel "het scherm" uitvalt en niet je hele systeem gecrasht is of een hangup heeft?

Oorzaak en gevolg enzo.

🖥️ | 🚗

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• jwzbenanoniem
@iCore Ik heb een kant en klaar pc gekocht en daar kreeg ik dit beeldscherm bij. Dus ik weet alleen helaas niet welk beeldscherm dit is.
@Monkeydancer Ja ik ben van plan om later een nieuwe voeding en videokaart te gaan kopen (Voeding van 550 watt, GTX 1050 Ti). Hopelijk gaat dat werken.
@MadMarky Nee alleen het beeldscherm valt volledig uit. Het geluid daar in tegen kan ik wel gewoon blijven horen via mijn hoofdtelefoon. En zelf het beeldscherm proberen aan te zetten werkt niet. Ik moet echt mijn pc opnieuw opstarten om hem aan de praat te krijgen.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:59
jwzbenanoniem schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:38:
@Monkeydancer Ja ik ben van plan om later een nieuwe voeding en videokaart te gaan kopen (Voeding van 550 watt, GTX 1050 Ti). Hopelijk gaat dat werken.
Ik bedoelde de voeding van de monitor. Bij sommige monitoren zit de voeding geïntegreerd in de behuizing of wordt los meegeleverd als voedingsadapter. Even controleren.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-08 10:59
Wat voor specifieke voeding gebruik je?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT jwzbenanoniem :)

Er lopen op dit forum veel mensen met kennis van zaken rond die ook nog mensen willen helpen. Maar zoals je merkt kunnen wij je alleen helpen als jij ons daarbij helpt. We vragen daarom dat je voordat je een topic opent duidelijk op een rij zet wat je situatie is, dus ook exact welke onderdelen/apparaten je gebruikt, en dan zelf op zoek gaat naar een oplossing. Pas als dat niet lukt is het tijd voor een topic. Geef dan ook in dat topic aan wat je hebt, waar je gezocht hebt (evt op welke zoekterm!), wat je vond en waar je vast loopt.
Dan kunnen we goed met je meedenken en verder kijken.

Hier heb je vanmiddag een topic geopend, maar ondanks verschilende gerichte vragen heb je nog niet met ons gedeeld om welk beeldscherm het überhaupt gaat. Je geeft in je laatste post aan dat ook niet te weten. Dan is duidelijk dat je nog zelf werk te doen hebt, werk dat je voor het openen van een topic hoort te doen. Zoek op wat voor scherm je hebt (staat meestal op sticker achterop...), ga googlen op bekende issues met dat scherm en kijk op site van de fabrikant.
Controleer sowieso of het wel je scherm is dat uitvalt - het kan zijn dat je scherm op zwart gaat als je PC vastloopt. Zie daarvoor: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Pas als je je specs op een rijtje hebt en ook zelf gekeken hebt naar oplossingen is het tijd voor een topic. Voor nu gaat dit topic dicht, want zonder duidelijke info kunnen wij je toch niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.