Windows 10 - Touch Cursor

Pagina: 1
Acties:

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik heb een Windows 10 machine, die beschikt over een touchscreen.

Wanneer ik nu het scherm aanraak zal de cursor verdwijnen, wanneer ik de muis beweeg zal hij weer verschijnen.

Dit wil ik niet!
Is er een mogelijkheid dat de cursor altijd weergegeven wordt? Ook in het geval van touchen.
Ik heb in Windows zelf geen optie kunnen vinden.Ook in de registry nog niet.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Groeten
Laurens

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37
Denk niet dat het mogelijk is:

https://answers.microsoft...15-4c30-940b-1f7ea8b2a531

En Windows 8 heeft veel overeenkomsten met Windows 10.

https://wren.co/join/Devian

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kon binnen Win8 (en gok in Win10 nog steeds) met wat aangepaste drivers er een generic-HID van maken, dan zal je touch zich gaan gedragen alsof je muiscursor wordt verplaatst. Maar het nadeel hierbij is meteen dat bv swipen al niet meer werkt (swipe is dan gelijk aan 'muis bewegen') en andere specifieke touch-inputs niet meer werken.

Andere optie is van je volledige scherm een touchpad te maken.
http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/
deze werkte op mijn tablet bijzonder netjes, maar hiermee kan je dus je touchscherm omzetten dat je eigenlijk je muis aan het bewegen bent (relatieve beweging, niet absoluut). Maar net als bovenstaande, je verliest hiermee flink wat usability wat uit normale touch komt, voordeel is wel dat je deze (nouja, het pinchen werkte in mijn geval niet helemaal lekker) dus tussen de 2 modussen kan laten wisselen.
YouTube: TouchMousePointer
Hier einde van het filmpje te zien hoe je snel kan wisselen.

Dus wat Devian ook zegt, het is in de basis 'touch = touch, muis = muis' en alles wat je daartussen gaan aanpassen zal flinke compromis worden in functionaliteit. Hetzelfde is bv als je 2 muizen aansluit, je krijgt geen 2 muiscursors, maar ze zullen beide dezelfde muiscursor bewegen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2017 16:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
Ik snap jullie punt en denk inderdaad dat er geen goede oplossing is.

Zonder het swipen etc kan ik leven, ik moet enkel de rechtermuisknop kunnen gebruiken en een mousepointer hebben op de plek van aanraking.

De systemen worden namelijk naar klanten geleverd die hebben nogal een problemen wanneer ze geen pointer zien (en bijvoorbeeld mis klikken). Voor klanten zou het touchscherm als muis volstaan. Voor klaarmaken van de systemen is een rechtermuisknop echter wel handig.

Bedankt voor jullie hulp, ik kijk even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Rechtermuisknop is gewoon een long touch. Probeer maar eens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Nu ken ik de situatie niet, maar wanneer gecombineerd gebruikt gemaakt wordt, zal de muiscursor natuurlijk weer verschijnen wanneer de muis weer bewogen wordt. Daarnaast... wordt standaard niet een "rechtermuisknop" actie uitgevoerd wanneer je ergens lang je vinger op drukt?

Edit... Oh, spuitje elf.

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy_NL op 15-12-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
Het klopt dat de cursor weer verschijnt wanneer er met de muis bewogen wordt.

Om een idee te geven, de systemen worden hier op locatie voor bereid vaak met muis aan het systeem en gaan vervolgens naar de klant, die er zonder muis mee werken (en wel een cursor meoten zien, omdat de helpdesk anders teveel klachten krijgt ivm verkeerd touchen)
Nu was het op windows 7 altijd zo dat de touch functionaliteit werkte en de mousepointer getoond bleef. Nu is dit op windows 10 neit meer, in HID modus werkt alle touch functionaliteit alleen heb ik geen cursor. als mouse heb ik enkel de een keer aanraak functionaliteit en zie ik een cursor, maar werkt de rechtmuisknop dus niet.

Maar ik denk dat ik genoeg informatie heb. Ik zal met de mijn leidinggevenden om tafel moeten welke oplossing voor de klant het beste is. Ik ben zelf van mening dat iedereen tegenwoordig wel met een touch systeem overweg zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je probleem is niet technisch. Je geeft aan dat de gebruikers een cursor verwachten. Dat moet je dan ook niet technisch willen oplossen.

Ik kan me herinneren dat ik jaren terug bij een bedrijf werkte met een verouderde versie van Office. Bedrijf vond de overgang naar (het op dat moment fonkelnieuwe) Office2007 geen goed idee, want moeilijke interface. Ik kreeg de opdracht om alternatieven te bedenken.
En anderhalf jaar later ging ik bij die club weg. Ze maakten nog steeds gebruik van hun archaische Office pakket. Ik heb op de laatste dag mijn advies (dat al maanden op aandacht lag te wachten) herschreven naar het advies: ga over op Office2007. Al het personeel is ondertussen (via thuis) gewend aan de interface.
Is bovenstaande relevant? Ja, want je moet helemaal geen technische oplossingen die veel slopen willen loslaten op een issue dat met een beetje training en gewenning niet meer bestaat.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
@Jester-NL Dat lijkt me ook inderdaad. Bovendien, geen enkel ander touch OS heeft een cursor: iOS niet en Android ook niet, waarom zou het hier dan ineens niet goed gaan? Als gebruikers vaak mistappen, dan moet de interface gewoon aangepast worden zodat hittargets groter zijn.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe je met een muiscursor werken met touch voor je ziet? De cursor volgt de vinger terwijl die boven het scherm zweeft zodat de gebruiker kan zien waar die tapt? Zo werkt het niet....

Overigens er is er bij "Ease of Access" nog het kopje "Touch feedback" hier heb je twee opties waarbij je feedback krijgt waar je hebt getapt (de eerste staat default aan, de tweede optie die het nog duidelijker maakt staat default uit).

[ Voor 48% gewijzigd door Ramon op 15-12-2017 22:02 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik ken inderdaad alleen maar een zichtbare cursor i.c.m. Touch en dat is op een Linux distro. Nou, er werkt niks zo irritant als dat je de cursor zichtbaar hebt.

Ik ben het er mee eens dat de laaie-out dan aangepast moet worden zodat de knoppen (hit targets zoals Ramon dat zegt) groter moeten worden.
Pagina: 1