Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game / Workstation / Mine PC

Pagina: 1
Acties:

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem met een flinke videokaart waarmee ik hobbymatig cryptocurrency (alt coins) mee kan minen. Ik game nu vooral op de PS4, en heb dit vroeger ook op de PC gedaan, het lijkt me mooi om dit te combineren. Dit zou in eerste instantie wel op mijn 1200p monitor zijn. Tevens gebruik ik de computer als workstation, waarbij ik o.a. machine learning doe. Momenteel nog geen deep learning, maar daar wil ik me wel in gaan verdiepen. Kortom, in de "down-time" mag hij lekker minen en daarnaast wil ik een game/workstation.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500€, maar mocht het zichzelf binnen redelijke tijd terugverdienen mag wat meer ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor / toetsenbord / muis e.d. zijn allemaal niet nodig. Verder het gehele systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien de prijs/hashrate van de Nvidia kaarten dicht in de buurt ligt wilde ik voor de 1080 Ti gaan. Dit is voor gamen overkill, maar voor het minen lijkt me meer = beter. De munt die ik beoog te minen heeft geen profijt van geheugen, waardoor de 1070Ti relatief ongunstig is. Verder wil ik een CPU die goed mee kan komen en toekomstbestendig is, niet voor het minen, maar wel voor de workstation/game toepassing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heeft de voorkeur, omdat de miner van munt die ik wil minen met cuda beter presteert. Voor AMD/intel heb ik geen specifieke voorkeur. Het volgende systeem had ik in gedachte als uitgangspunt, gebaseerd op de november best buy guide, maar dan met 1080Ti.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 195,-€ 195,-
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 779,91€ 779,91
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.538,60

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het fijn dat het systeem vrij stil is. Ik geef niks op lampjes e.d., dus een mooi clean systeem heeft de voorkeur.

Ga je overklokken?
Als overklokken kwa minen rendabel is lijkt me dit wel tot de mogelijkheden behoren. Maar voor mijn eigen gebruik is dit niet nodig.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of de gekozen onderdelen goed bij elkaar passen, of de voeding voldoende is, of er eventuele recente ontwikkelingen ervoor gezorgd hebben dat ik beter voor ander geheugen oid kan kiezen. edit: waar ik ook over twijfel is of ik eventueel beter kan wachten op de volgende generatie nVidia kaarten.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Ik wil een systeem met een flinke videokaart waarmee ik hobbymatig cryptocurrency (alt coins) mee kan minen.
Betaal je voor je eigen stroom? Stroomkosten in Nederland zijn vrij hoog waardoor het niet zo rendabel is als in andere landen. Ik zou een toffe PC kopen omdat je er dingen mee kan doen (gamen, renderen), ik zou niet verwachten dat je er iets aan terug verdient.

Anyway, in Q1 2018 komen zowel AMD's nieuwe Ryzen 2000-serie uit als Nvidia's Volta/Ampere GPU's. Ik zou overwegen daar nog even op te wachten.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Goeie build, een goedkopere 1080ti kun je ook overwegen.
Inno3D iChill GeForce GTX 1080 TI €724

Veel bouw plezier.

• Takenzo
Balance schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:20:
[...]
Betaal je voor je eigen stroom? Stroomkosten in Nederland zijn vrij hoog waardoor het niet zo rendabel is als in andere landen. Ik zou een toffe PC kopen omdat je er dingen mee kan doen (gamen, renderen), ik zou niet verwachten dat je er iets aan terug verdient.

Anyway, in Q1 2018 komen zowel AMD's nieuwe Ryzen 2000-serie uit als Nvidia's Volta/Ampere GPU's. Ik zou overwegen daar nog even op te wachten.
Ik betaal voor mijn eigen stroom. Het is een combinatie tussen een mooi systeem waar ik toffe dingen mee kan doen, maar ook de hoop/verwachting dat het minen iets oplevert. Zelfs als ik het systeem niet geheel terug zou verdienen zou dat geen ramp zijn.

Het wachten op nieuwe kaarten denk ik ook zeker over. Ik kan echter moeilijk inschatten hoe veel duurder/sneller/zuiniger? deze gaan worden. Eventueel zou ik de 1080Ti tegen die tijd ook kunnen verkopen en een andere kaart kopen. Die eerste paar maanden zouden me in elk geval wat ervaring opleveren om die inschatting goed te kunnen maken.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je kan beter de coins kopen (beleggen/gokken) ipv ze zelf te minen dan.

• Takenzo
Inrage schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:53:
Je kan beter de coins kopen (beleggen/gokken) ipv ze zelf te minen dan.
Dat kan, maar ik wil mijn risico's wat spreiden, en als zelf mine met een dergelijk systeem, en het gaat allemaal fout met de crypto, dan heb ik mijn computer nog. Als het goed gaat met de crypto was munten kopen beter. Maar ik doe een beetje van beiden.

• jacolc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:58
Ik zou je koeler weghalen. Dan betaalt je de stroom voor de verwarming en behaal je winst uit minen

En als je wilt minen heb je niet zoveel aan een GTX1080 Ti
Kun je beter 4x een GPU van 2GB kopen voor hetzelfde geld

*pas op doe dit niet echt*

[ Voor 31% gewijzigd door jacolc op 14-12-2017 15:14 ]

Pagina: 1