• Patrick VB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2017
Ik ben nieuw hier, maar val meteen binnen met een probleem.
Recent een receiver SX-N30 aangekocht.
Volgend probleem krijg ik niet opgelost.
Toestel is verbonden met huisnetwerk via Wi-Fi. Het toestel speelt internetradio af, maar zodra in stand-by geplaatst, is het bij ontwaken uit stand-by niet meer mogelijk te connecteren met het netwerk.
Via de app op tablet of smartphone kan je dan evenmin het toestel benaderen. Ook via pc kan je het toestel niet zien in het netwerk, noch benaderen.
Enige oplossing: toestel van de stroom halen, heropstarten en je kan weer alle netwerk functies gebruiken. Uiteraard is dit niet de bedoeling.
Laatste versie firmware is aanwezig.
Iemand een oplossing?
Dank voor eventuele reacties.
Patrick

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al geprobeed? Das namelijk de eerste stap voor je hier een vraag post :)

Meestal zijn dit soort dingen op te lossen met vaste netwerkinstellingen (IP, DNS). Wel ff in je router een uitzondering in de DHCP scope maken als dat nodig is.

En verder zou ik zelf altijd via kabel aansluiten, maar dat ben ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick VB
De receiver kreeg een vast IP adres, maar dit kon het probleem niet oplossen.
Op de receiver staat DHCP enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat sluit elkaar uit he, dat snap je. Je hebt OF DHCP, OF een vast IP. EN bij een vast IP moet je ook vast je DNS en je gateway opgeven. EN zorgen dat dat IP uitgezonderd is van je DHCP scope, want anders heb je kans op dubbel gebruik van dat IP en dat geeft ook geheid problemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick VB
Problem solved!
Op alle android toestellen in het netwerk de setting van Google Mediacast op 'uit' gezet.
Sindsdien blijft de connectie van de receiver met het netwerk bestaan.
Mocht iemand dit in mensentaal kunnen verklaren, graag.