Vraag

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een bluetooth speaker.

Waarvoor?
Om ook muziek te hebben op plekken waar ik niet vaak ben. Bijvoorbeeld: in de schuur aan het klussen, op zolder bezig, in de tuin (in de zomer dan :)), ...

Eisen
Goed geluid!!!
Uiteraard moet de speaker draagbaar zijn, waardoor je al vele concessies moet doen. Uit een kleine speaker kan natuurlijk nooit het geluid komen wat uit een mooie grote B&W komt.
Maar ik wil mij niet ergeren als ik in de schuur aan het werk ben aan het geluid die blikkerig of gewoonweg te slecht klinkt.
Eenvoudig in gebruik, dus bv. Spotify aan en dan moet hij het gelijk doen.
En er moet een accu in zitten (die dan toch wel minstens 10 uur mee moet gaan).

Wat al gevonden?
Ik loop al een tijdje met deze wens en bij al bij enkele elektronicazaken geweest om wat te bekijken en horen. Om eerlijk te zijn ben ik best tevreden over het geluid uit deze kleine BT-speakers. Valt mij zeker niet tegen. Zeker de wat duurdere. De Bose en JBL die je het meest ziet in de elektronicazaken van tussen de 200 en 300 euro klinken allemaal redelijk goed vind ik. Wat ook ongeveer mijn budget is.

Budget
Max. 300 euro (maar met een goede reden mag het er ook wel wat boven zitten).

Keuze tot nu toe
De Bowers & Wilkins T7. Niet omdat ik het geluid nou zoveel beter vind dan van de Bose of JBL uit deze prijsklasse, maar omdat dit zo'n gerenormeerd merk is (en je toch ergens een keuze moet maken :)). Ook de (gerenommeerde) website whathifi heeft een zeer lovende review.
Alleen is deze speaker al 3 jaar op de markt. Hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar ben bang dat ik dan 'achter loop' en iets 'moderns' mis.

Kan iemand mij van advies voorzien? De belangrijkste eis voor mijn draagbare BT-speaker is dus echt het geluid dat eruit komt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Als je goed draagbaar geluid wil, is een headset dan niet een betere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:34
Galois schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:49:

Budget
Max. 300 euro (maar met een goede reden mag het er ook wel wat boven zitten).
wat is wat? ;)

voor ong. 400 kan je de bluesound pulse flex in huis hebben incl battery pack, die voldoet aan al jouw wensen en is echt supergeluid voor het formaat. Daarnaast kan je de speaker met stroomkabel als moderne sonos-like streamer gebruiken. Ik heb em zelf en ben er erg tevreden mee.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Een headset is niet de bedoeling. Vind ik onhandig. Ik wil 'm bv. ook gebruiken voor in de tuin of misschien meenemen op vakantie.

Op zich is 400 euro wel wat aan de hogere kant dan dat ik dacht, maar als dat wel het verschil oplevert van 'prima' naar 'wow' heb ik het er zeker wel voor over.

Ik zal die Bluesound ook eens bekijken. Nooit eerder van gehoord of tegengekomen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb behoorlijk wat draagbare speakers gehoord en als ik heel eerlijk ben: de Teufel Boomster klinkt verreweg het beste. Ontzettend goede laagweergave en als je hem een beetje goed opsteld in een kamer klinkt hij echt bijzonder goed (dicht tegen een muur). Voldoet verder ook aan al je eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Heb er ook een aantal geluisterd. Meeste zijn gericht op mensen die denken bas=goed geluid. Gevolg, bass heavy, dichtlopende details en je hoort al heel snel alleen het gebonk van de bas (leuk voor de buren in je tuin :( )

Kwam er recent eentje tegen waarvan ik wel onder de indruk was en da's deze: product: Bang & Olufsen Beolit 17

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Ik heb zelf jarenlang plezier gehad van een Sony SRS-BTX300 & een Xiaomi Mi Bluetooth Speaker gehad.
De aangeraden Boomster zou ik als beste keus zien.

Daarnaast is er ook een mogelijkheid om een geretourneerd exemplaar goedkoper op de kop te tikken. Voordeel is dat je 8 weken uitprobeer tijd krijgt bij Teufel.
https://www.teufelaudio.n...-2e-keus-2016-p15515.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 10:11
@Galois Ik ben benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt en zo ja of je tevreden bent. Ben voor mijn vriendin ook op zoek naar een bovengemiddelde bluetooth speaker. De cilinders van 100-200 euro die ik tot op heden heb gehoord maken op mij totaal geen indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Na lang wikken en wegen (en niet echt haast... :) ) heb ik besloten voor de Bowers & Wilkins T7 te gaan. Volgende week (?) tijdens de BTW-vrije dagen ga ik 'm kopen. Dus nog niet in huis en nog geen gebruikerservaringen.

Pagina: 1