Ik heb eergisteren een nieuw moederbord en processor gekocht om mijn PC te upgraden. Mijn moederbord heb ik gemonteerd in mijn case, alles aangesloten, alleen had ik 1 probleem. Mijn koeler past niet op het moederbord. Nu heb ik dus een nieuwe koeler gekocht die vandaag binnen gekomen is die am4 compatible moet zijn. Nou prima, ik weer proberen dat ding te installeren, past het weer niet... Ik weet nu ondertussen echt niet meer wat voor koeler er past op dit moederbord dus vandaar mijn vraag: Heeft iemand enig idee welke koeler past op het GA-AB350-GAMING 3 (rev 1.0) moederbord?
Vraag
Alle reacties
Past wel, maar je moet waarschijnlijk die mounting kit er af schroeven.
Dit zal ook vast en zeker in je handleiding staan.
Volgende keer: RTFM, dat scheelt je in je portemonnee.
Dit zal ook vast en zeker in je handleiding staan.
Volgende keer: RTFM, dat scheelt je in je portemonnee.

[ Voor 31% gewijzigd door unfor op 14-12-2017 13:54 ]
Ik heb inderdaad die mounting stukjes eraf gehaald, maar het probleem is dat de backplate van de hyper 212 evo een ander formaat heeft dan de schroefgaatjes van het moederbord, dus kan ik de schroeven er niet in doen. De nieuwe backplate die bij het moederbord zat werkt ook niet want daar passen de schroeven van de hyper 212 EVO weer niet in. Met de arctic freezer 13 past het al helemaal niet want ik kan de ijzeren zijstukjes voor de AMD processoren nergens aan vast maken en de intel mounting heeft simpelweg zoals logisch is een andere vorm.
Toch nog bedankt voor de moeite in ieder geval
Toch nog bedankt voor de moeite in ieder geval
Als er AM4 compatibel op de doos staat, dan moet het gewoon passen.
Wellicht heb je een oude versie gekregen.
Wellicht heb je een oude versie gekregen.
Het punt is, dat het niet past dus daarom de vraag welke koeler WEL zou passen op dit specifieke moederbord.
Alle AM4 compatibele coolers moeten gewoon passen, dus je kunt wel een andere kopen maar ik denk dat je toch ergens iets fout doet.
Die is dan ook niet am4 compatibel als ik de specs mag geloven: pricewatch: Arctic Freezer 13Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:06:
De gebruiksaanwijzing van de arctic freezer 13 gaat er namelijk vanuit dat er een ander mounting stuk op het moederbord zit dat in de verste verten niet eens lijkt op het mounting stuk dat er op mijn moederbord zit.
[ Voor 66% gewijzigd door unfor op 14-12-2017 14:08 ]
Als ik naar de specs van pricewatch: Arctic Freezer 13 kijk zie ik nergens compatibilteit met AM4 aangegeven. Als die specs kloppen en er niet op je doos/handleiding ergens staat dat het AM4 compatible is en AM4 mounting ook niet in de handleiding staat heb je blijkbaar een verkeerde koeler gekocht.
Als de cooler die jij hebt een versie is die epxliciet vermeld wel AM4 compatible te zijn zit het probleem dus ergens anders en zou mogelijk elke AM4 koeler niet meer passen.
Als je perongeluk een AM3+ koeler hebt gekocht, zou je 'm terug moeten sturen en wellicht de pricewatch: Arctic Freezer 33 kunnen proberen.
Als de cooler die jij hebt een versie is die epxliciet vermeld wel AM4 compatible te zijn zit het probleem dus ergens anders en zou mogelijk elke AM4 koeler niet meer passen.
Als je perongeluk een AM3+ koeler hebt gekocht, zou je 'm terug moeten sturen en wellicht de pricewatch: Arctic Freezer 33 kunnen proberen.
Op de doos die ik nu naast me heb staat staat: Multiple compatibility: AMD socket: FM2+, FM2, FM1, AM4, AM3+, AM3, AM2+, 939, 754. Ik ga hem sowieso terug sturen in ieder geval want heb er helaas niks aan
Verwijderd
Ik heb onlangs deze geïnstalleerd op mijn Asus B350 Prime Plus en dezelfde processor.
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Ben er zeer tevreden van: Relatief stil maar uitstekende koeling.
Bovendien heeft hij een degelijke mount.
Had hiervoor een Arctic Freezer 13 geïnstalleerd: Lastige mount, niet voldoende koeling voor overclocking en redelijk wat herrie.
Had Iets betere prestaties dan een AMD Wraith Spire voor hetzelfde geluid en biedde mij niet genoeg OC headroom qua temps.
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Ben er zeer tevreden van: Relatief stil maar uitstekende koeling.
Bovendien heeft hij een degelijke mount.
Had hiervoor een Arctic Freezer 13 geïnstalleerd: Lastige mount, niet voldoende koeling voor overclocking en redelijk wat herrie.
Had Iets betere prestaties dan een AMD Wraith Spire voor hetzelfde geluid en biedde mij niet genoeg OC headroom qua temps.
Pagina: 1