• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een NUC 7i3. Deze heeft geen audio aansluiting van achteren, waardoor de speakers op dit moment van voren aangesloten zitten. Dit is esthetisch niet wenselijk.

Zou je met een USB-C headphone dongle geluid (van goede kwaliteit) uit de USB-C aansluiting kunnen krijgen? Of vereist dit wellicht een speciale USB-C aansluiting waar analoog geluid op doorgevoerd wordt?

Ik bedoel dus zo'n ding: https://store.google.com/us/product/usb_c_headphone_adapter.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik denk dat zo'n dongle niet gaat werken. Je zoekt een externe geluidskaart. Die zijn er in diverse soorten en maten, en dus ook met goede geluidskwaliteit.

Cunning linguist.

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:37:
Ik denk dat zo'n dongle niet gaat werken. Je zoekt een externe geluidskaart. Die zijn er in diverse soorten en maten, en dus ook met goede geluidskwaliteit.
Kan iemand (uit eigen ervaring) bevestigen dat een dongle niet werkt?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ondersteunt jouw NUC de "USB Audio Device Class 3.0"?
https://www.anandtech.com...-usb-typec-specifications

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GrowMyHair schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:53:
[...]

Kan iemand (uit eigen ervaring) bevestigen dat een dongle niet werkt?
Zo'n dongle bevat geen geluidskaart. Dus moet je nuc over die usb-poort audio kunnen versturen volgens hetzelfde protocol als die dongle snapt. Die kans lijkt me klein, maar ik kan het mis hebben. Heb er inderdaad zelf geen ervaring mee.

Cunning linguist.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
via een usb geluidskaartje kan inderdaad prima, maar je kan ook de digitale output gebruiken; in dit geval waarschijnlijk dus HDMI. Prop er een audio-extractor aan vast met de gewenste output en je bent klaar. Fraaier is rechstreeks de receiver in als die beschikbaar is uiteraard.

iRacing Profiel

Pagina: 1