• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
Beste allen,

Sommige van jullie zullen vast en zeker een zeer uitgebreid cv hebben of hebben als baan het bekijken van cv. Ik heb een vraag. Ik ben bezig met het maken van mijn cv, maar bij de sectie 'werkervaring' dat louter bestaat uit bijbaantjes, weet ik niet meer precies wanneer ik ben begonnen en wanneer ik ben gestopt. 8)7 Hoe kan ik dit het beste weergeven in mijn cv? Wat ik nu heb is erbij gezet dat ik de data niet precies meer weet, maar dit staat wat slordig.

Bedankt voor de tips alvast.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
Kun je de data niet terugvinden op de UWV website?
Daar staat bij mij een heel logboek met alles wat ik gedaan heb als ik inlog.
Moet je wel je digid bij gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB83
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:50
Op mijn CV beschrijf ik mijn werkzaamheden steeds minder gedetailleerd naarmate het langer geleden is. Oftewel, het jaartal alleen weergeven kan voldoende zijn. Als je dat wel nog weet :)
Anders eventueel groeperen? Bv <2012 of "Langer geleden"

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-04 19:44
Niet alle bijbaantjes hebben ook toegevoegde waarde. Als je aan het solliciteren bent voor een laboratorium dan is een krantenwijk irrelevant.

Wellicht bank afschriften (bijschriften als dat een ding is 8)7 ) terug kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door SilencMol op 14-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
Indien relevant zo neerzetten:

2010 - 2016 - diverse (bij)baantjes in horeca, krantenwijk, honderuitlaatservice etc.

Indien niet relevant, dan niet eens vernoemen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
gewoon jaar of periode van jaren zoals hierboven. exacte datum is echt niet nodig duals dat je het vergeten bent kan er ook wel af.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-05 20:57
Hoe belangrijk is het dat de data klopt? Dus kan je meer context geven? Om welke banen gaat het en waar solliciteer je op?

In t algemeen: zorg altijd voor een zeer strakke leesbare presentatie. Zorg daarna dat wat er staat enigszins klopt (ga niet met opzet liegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Kijk eens een andere keer naar je cv. Zet je prestaties en vaardigheden neer i.p.v. Tussen xxx en xxx werkte ik daar en heb ik xxx werkzaamheden gedaan.
Een overzichtje bijvoegen zou nog kunnen, maar hou dat globaal.

Januari 2012 - december 2012
Werkgever: C1000
Functie: Vakkenvuller

Iedereen weet wel wat een vakkenvuller doet. Dus dat hoef je echt niet te omschrijven.
Iedereen weet ook wel wat een servicedeskmedewerker standaard doet, dus dat hoef je echt niet te omschrijven. Waar ben je goed in, waar ben je trots op. Dat is wat werkgevers willen weten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ardbeg10 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:18:

2010 - 2016 - diverse (bij)baantjes in horeca, krantenwijk, honderuitlaatservice etc.

Zo staat het ook op mijn cv.

Cunning linguist.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Banshee schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:11:
Kun je de data niet terugvinden op de UWV website?
Daar staat bij mij een heel logboek met alles wat ik gedaan heb als ik inlog.
Moet je wel je digid bij gebruiken :)
Dat ja. Daar moet het zijn te vinden, althans als het geen zwart werken was. En zo wel, sja...

Al is het bij oudere bijbaantjes helemaal niet zo interessant, dan is de manier van Ardbeg10 in "Curriculum Vitae: data vergeten" mooier. Sowieso: een CV met twintig werkgevers in vijf jaar is niet uitnodigend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
Bedankt voor de input allen. :) Het is een cv dat dient voor het solliciteren voor een baan na mijn studententijd. Ik heb dus alleen maar bijbaantjes gehad. Ik zal eens op de site van het UWV kijken en de wijze die Ardberg voorstelt gebruiken.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ardbeg10 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:18:

The way to go wat mij betreft :) Zeker voor een eerste baantje wil je vooral laten zien dat je niet altijd lui op de bank hebt gelegen.

Vraag je bij het maken van je cv altijd af of bepaalde informatie toegevoegde waarde heeft voor de lezer. Met andere woorden is het relevant voor de functie waar je op solliciteert? Zo niet, gewoon weglaten. Volledigheid is niet noodzakelijk.

Ikzelf heb meerdere cv's in de rotatie die toegespitst zijn op specifieke vaardigheden of ervaringen. Welke ik verstrek hangt sterk af van de klant of de opdracht.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 19:13
Vriendin is intercedent.
Die adviseerde mij de bijbaantjes te scharen als 1 categorie, en onderaan weg te moffelen.
Bijbaantjes:
Werkgever 1 vakkenvuller, werkgever 2 post, werkgever 3 schoonmaak....
Vermeld niets wat ze niet interresant vinden.

Mijn eerste werkgever zei op mijn vraag of ik CV moest overhandigen:
Die ga je toch nu opbouwen?

[ Voor 0% gewijzigd door Kalevandaal op 14-12-2017 19:27 . Reden: Kleine vormfout ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 22:36
Wat ik probeer is om je CV aan de hand van de vacature af te stemmen op het bedrijf, net als de sollicitatiebrief. Misschien heb je ook een relevante stage gelopen, dan kun je die ook gewoon noemen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:38
intercedent, hoop ik >:)

(hoewel een antecedenten-onderzoek wel leuk kan zijn in dit geval)

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 19:13
@Sebas1979 ach.... kleinigheidje. Heb vandaag al meer autocorrect gezien in mijn typewerk waar ik helemaal niet meer uithaal wat er stond :+

OT. Als ik het zo zie heeft iedereen wel een beetje hetzelfde idee erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 09:52
SilencMol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:12:
Niet alle bijbaantjes hebben ook toegevoegde waarde. Als je aan het solliciteren bent voor een laboratorium dan is een krantenwijk irrelevant.
Niet geheel mee eens. Als jij 5 of 6 jaar zo'n krantenwijk hebt gehad en je solliciteert op een baan na je studie, kan het best relevant zijn dat je aan kan tonen honkvast te zijn (vind een WG prettig) en trouw je werk blijft doen. Als je inderdaad na tig jaar in het beroepsveld om gaat, is het niet relevant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niet-relevante banen summier vermelden. Alleen vermelden om gaten in je CV te voorkomen (als je fulltime werkte) of als je er relevante kennis of vaardigheden hebt opgedaan. Voor korte bijbaantjes is daar vrijwel nooit sprake van.
Dus krantenwijk niet vermelden als je dat een paar uur per week naast je studie deed. Maar als je een jaar fulltime als postbezorger hebt gewerkt dan is het wel relevant om te laten zien dat je tenminste aan het werk was.

Een CV hoeft niet helemaal compleet te zijn. Soms leidt teveel informatie alleen maar af van de belangrijke dingen. Op een mooie CV met een prima studie en een klinkende stage wil je die 15 bijbaantjes als vakkenvuller en hondenuitlaatservice helemaal niet zien. Dat haalt het geheel imho naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131267

Beste,

Je kunt bijvoorbeeld alleen het jaartal opgeven op je curriculum vitea. En als het allemaal bijbanen zijn zou ik ze sowieso niet allemaal noemen, aangezien dat niet heel relevant is. Dit kun je opvullen door je te focussen op je vaardigheden ipv je werkervaring, de zogeheten "vaardigheden cv". Er zijn altijd wel oplossing of trucjes om de aandacht te verleggen.

Ff gegoogled en je vindt genoeg sites met de oplossing:

*knip opzichtige spam door de oprichter van genoemde site*

Succes! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 26-10-2018 12:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.