Televisie gezocht - budget +/- 700 euries - Samsung?

Pagina: 1
Acties:

• Darkuter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Na 8 jaar van mijn Philips te hebben genoten is het tijd voor wat nieuws. De consumentenbond heeft met zijn televisietest 2017 al een redelijke zoektocht teweeg gebracht. Echter blijf ik door hun test hangen bij de Samsung Tv's, maar om te voorkomen dat ik bepaalde opties over het hoofd ga zien leek het mij een goed idee om mijn eerste topic ooit aan te maken.

Budget: +/- 700 euro
Formaat: 49 inch
Gebruik: Voornamelijk voor het gamen: dus lage inputlag en het liefst zichtbare verbetering bij het spelen van 4K HDR.

Ik lees her en der bij veel budget televisies de HDR kwaliteit niet noemenswaardig is (HLG en Local Dimming moeten dus aanwezig zijn?).

Ik blijf nu steken op de UE49MU6470 - het verschil met de 6400 en de 64700 is de een heeft Local Dimming de andere Supreme UHD Dimming. Het laatste klinkt beter, maar heb er verder geen kaas van gegeten.

Consumentenbond geeft als beste koop de UE49MU6100, maar de 6400 scoort beter op de 4K HDR kijktest.

Iemand nog andere suggesties? Of gewoon doen? :D

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Ik zou de consumentenbond niet op hun blauwe logo vertrouwen. Een tijdje geleden kwam de Samsung Q7 als beste uit hun test, terwijl verschillende gerenommeerde reviewers een andere conclusie trekken.

Het klopt inderdaad dat de HDR weergave op budget tv's niet noemenswaardig is. Qua HDR ervaring ga je er natuurlijk wel op vooruit vergeleken met een 8 jaar oude LCD tv.

Termen als 'Local Dimming' en 'Supreme UHD Dimming' zijn eerder marketing kreten als dat ze daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn.

Daarnaast hebben beide Samsung tv's een IPS paneel, je zal er dus qua contrast niet veel op vooruitgaan vergeleken met jouw huidige tv (ook een IPS paneel).

Als je echt zichtbare stappen wilt maken qua beeldkwaliteit zul je toch jouw budget wat moeten verhogen.

De pricewatch: Samsung UE49MU7000 Zilver, Zwart scoort op meerdere onderdelen beter dan de MU64xx serie.

Voor dezelfde prijs als de 49MU7000 kan je een Sony 49XE9005 kopen die weer op meerdere onderdelen beter scoort dan de 49MU7000 o.a. op contrast en HDR.

De input lag van de 49XE9005 is wel ongeveer 10 ms hoger dan die van de 49MU7000 (input lag ~20 ms), ik vraag me af of je dit verschil in de praktijk wel zult merken.

Hoe kritisch ben jij en hoeveel jaar wil je met je nieuwe tv vooruit?