Uitgelichte reviews, hoe werkt het precies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dit even als aansluiting op het gesloten topic. Ik hoor van mensen verschillende dingen langskomen;

Hero of Time: Kan liggen aan de views
Misha: lengte + populariteit
Senor Sjon: Lijkt te doelen op rating van de review

Nu snap ik dat er voor de mods/medewerkers niet altijd alles 100% duidelijk is, en dat is ook logisch. Maar wat is het systeem erachter?
Als we even kijken naar de genoemde opties;

Views = Redelijk idee, alleen gevaarlijk. Frontpage krijgt meer views, dus zal meer op de frontpage zijn
Lengte = een goed idee, maar lastig te verifiëren, in hoeverre is een review lang omdat het nodig is, in hoeverre is het lang vanwege de score
Populariteit = zelfde probleem als Views

Ik zeg niet! dat het systeem slecht is, anders moet etc. maar gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe werkt dit op de achtergrond.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik denk dat een developer hier wel iets over kan zeggen, dus: @crisp?

• corset
Overigens! ik weet dat de devs niet al te veel kunnen vertellen over een exacte werking, en over hoe alles tot in de details werkt. Maar gewoon een beeld, zodat ik als potentiele review schrijver een idee heb waar ik aan toe ben

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Views: ja. Er wordt niet alleen naar absolute aantallen gekeken, maar ook naar de 'trend'
Lengte: wordt niet naar gekeken
Populariteit: wordt bij ons vnl bepaalt adhv (recente) views
Rating: ja, alleen reviews met een positieve rating komen in aanmerking

Utieindelijk wordt er op basis van bovenstaande automatisch een ruime selectie gemaakt, en daar wordt nog een random factor overheen gehaald om het zelfversterkende effect van op de frontpage staan wat te doorbreken (want dat effect speelt zeker mee).

Het preciese algoritme ga ik hier niet uit de doeken doen, dat is het geheim van de smit @ACM :P

Intentionally left blank

• corset
crisp schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:49:
Views: ja. Er wordt niet alleen naar absolute aantallen gekeken, maar ook naar de 'trend'
Lengte: wordt niet naar gekeken
Populariteit: wordt bij ons vnl bepaalt adhv (recente) views
Rating: ja, alleen reviews met een positieve rating komen in aanmerking

Utieindelijk wordt er op basis van bovenstaande automatisch een ruime selectie gemaakt, en daar wordt nog een random factor overheen gehaald om het zelfversterkende effect van op de frontpage staan wat te doorbreken (want dat effect speelt zeker mee).

Het preciese algoritme ga ik hier niet uit de doeken doen, dat is het geheim van de smit @ACM :P
Uiteraard :) preciese algoritme is ook niet zozeer interesant. Bedankt voor de uitleg, dit geeft toch wat meer informatie en duidelijkheid.