Vraag

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:21
-het betreft specifiek een Huawei P8 Lite 2017, maar het zou een algemene android instelling te zijn.-

probleemstelling
Telkens wanneer ik mijn (Swiftkey) toetsenbord open, komen de menuknoppen in beeld, ALSOOK een toetsenbord icoon.

Voor een foto van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=1PaVY6hVHFEo_gW6OKAUAXlxn16xpOV-O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hq5v13iP0aFWscfbGDFOZ1n4/thumb.jpg

==>Ik wou hier eigenlijk een afbeelding met voorbeeld invoegen, maar dat lukt blijkbaar niet.
Toch gelukt?

Dit toetsenbord icoon brengt mij, indien ik er op klik, naar een menu 'Kies invoermethode'.

Waarom staat dat icoon daar eigenlijk?: Dat ik éénmaal mijn standaard-toetsenbord kies, is normaal, maar waarom wordt dit telkens opnieuw gevraagd? 8)7

Wat erger is: dit icoon staat net onder de Enter-toets, waardoor ik er natuurlijk constant onbedoeld op klik terwijl ik eigenlijk op de Enter-toetst wil drukken. :(

Eigenlijke vraag
Is er een mogelijkheid om dat icoon NIET weer te geven, of desnoods het op een andere plaats te zetten?? ik erger me dood..

halfslachtige oplossing die er geen is
Enige oplossing die ik tot nog toe vond ,is om NIET Swiftkey te gebruiken, maar wel Gboard en Swiftkey uit te schakelen. (terwijl ik liever het omgekeerde zou doen maar Gboard uitschakelen gaat niet (greyed out)).

Deze 'oplossing' laat me dus niet toe om Swiftkey (of enig ander niet-Gboard toestenbord) te gebruiken

Alvast dank.

Edwin

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin_VH op 14-12-2017 11:08 . Reden: afbeelding ingevoegd ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Edwin_VH schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:49:
halfslachtige oplossing die er geen is
Enige oplossing die ik tot nog toe vond ,is om NIET Swiftkey te gebruiken, maar wel Gboard en Swiftkey uit te schakelen. (terwijl ik liever het omgekeerde zou doen maar Gboard uitschakelen gaat niet (greyed out)).
Waarom dat icoon standaard getoond wordt is mij ook de vraag. Ik erger mij hier ook dood aan.

Wat je eventueel nog kan proberen is toch kijken of je Gboard niet op een andere manier kan uitschakelen.
'Instellingen' -> 'Talen en invoer' -> 'Virtueel toetsenbord' -> 'Toetsenborden beheren' -> toetsenbord uitvinken. (Al heb je dit volgens mij al geprobeerd)
Of
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Gboard' -> Uitschakelen (je schakelt daarmee de gehele app uit, maar goed je gebruikt hem toch niet.

Met wel op, ik heb geen Huawei toestel, dus de opties kunnen net wat ergens anders zitten.