Vraag

• ricardob
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 07:37
Beste Tweakers,

Sinds kort hebben wij een probleem met de WiFi verbinding op onze tablet. De internet verbinding op de tablet vliegt er spontaan af en komt ook niet meer terug. Ook vindt hij onze netwerk niet terug in de lijst. Andere WiFi kanalen wel. Na een reset gaat het goed voor een uurtje om vervolgens tegen hetzelfde probleem aan te lopen.

Op alle andere apparaten in het huis hebben we hier geen last van. De internet provider is Ziggo die ons niet met het probleem kan of wil helpen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zou bij deze omschrijving denken aan een defecte wifi module, of brakke drivers.
De rest werkt immers wel naar behoren lees ik.

De drivers zijn up to date?
Wat voor tablet is dit?

[ Voor 7% gewijzigd door wizai op 14-12-2017 10:33 ]

Anjunabeats

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ricardob je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Lees even Het algemeen beleid #quickstart, zodat je weet wat er van je verwacht wordt. En voeg dan het volgende toe:
- Welke hardware gebruik je allemaal?
- Hoe zit je netwerk in elkaar?
- Wat voor wifi netwerken heb je?
- Welk kanaal heeft je wifi en welke breedte is dit?
- Wat reset je precies?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• ricardob
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 07:37
Gaat om een Samsung Tablet Tab E. Kapotte WiFi module lijkt me sterk omdat andere wifi kanalen van de buren etc wel pakt.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Bedoel je andere kanalen? Of andere netwerken? Zit je op 2.4 of 5GHz? Heb je recentelijk iets veranderd aan je netwerk? Is de software op je tablet geupdatet?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wil je dan ook nog even mijn andere vragen beantwoorden? Blauwe tekst, van moderatoren, is niet optioneel namelijk.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
Treedt het probleem op een vaste plek in het huis (als je op de bank zit bijvoorbeeld) of treedt het ook op andere plaatsen op?
Pagina: 1