Toon posts:

Digitale VideoCam, hoe via de RS232?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyyyaz!

Hey ff een vraagje waar ik nu al een tijdje naar zoek (ja OOK search hier op de forums ;) kwam niks tegen). Ik heb een digitale videocamera, de JVC GR-DVL100.
Hier zijn twee mogelijkheden om de film om te zetten van je cam naar PC (voor zover ik begrijp); de DV-link en een kabel naar je RS232 port. Nou had ik nog zo'n RS232kabel liggen van m'n digitale Olympus forocamera, dus die heb ik er op aangesloten. Maar verder heb ik geen FLAUW benul wat ik moet doen. JVC lijkt te brabbelen over een kastje wat ik er tussen moet keilen en speciale software en veel geblaat, maar zoals we allemaal weten weten fabricanten prachtig in hun eigen commerciele straatje te lullen ;)
Maargoed, zelfs van hun gepraat snapte ik niks. Kortom, als iemand mij PLEASE zou kunnen helpen met dit hoofdstuk, dan is dat ontzettend welkom! =)

Alvast bedankt!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

Nicap

Tsssk....

Ik denk dat die seriele kabel voor het overzenden van foto's is die je maakt met die camera. Een DV film overzetten via seriele kabel lijkt me niet echt te doen, dat gaat namelijk veel te traag.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Die seriële kabel is om je camera te besturen en bijvoorbeeld je firmware te upgraden.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

als je dvcam een multimediacard heeft en dus foto's op kan slaan,heb je er een seriele kabel bijgekregen. Dan kun je met die kabel de foto's overpompen. In die kabel zit een speciaal iets van jvc. Met een andere kabel werkt het niet, iig bij mij niet.
Ik verw8 dat die olympus kabel niet gaat werken.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

^^^ helemaal mee ens de snelheid is zowiezo niet hoog genoeg van een seriele aansluiting.

Oplossing koop een dynalink firewire kaartje en dan gaat het allemaal prima, kaartje kost rond de 140 pieken.

Gebruik ook even de search, er zijn al heel veel topics geweest over firewire daar staat mischien nog iets bruikbaars in.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks peops =)
Ik denk dat ik hier in ieder geval al een stuk verder mee kom =))

ohja er rest mij nog een vraagje, als ik gewoon van mijn analoge video8 cam beeldjes wil overzetten via een 'Iomega Buz'?
pak ik dan erg veel kwaliteitsverlies mee ten op zichte van een digitale cam?
Pagina: 1