Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Switch
Wat is je budget?
max 60-80 euro Uitloop naar 100 mocht het echt veel verschil maken
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf goede ervaringen met Netgear, daarbuiten weinig ervaring.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment is de situatie als volgt:
Woonkamer, hoek bij raam komt netwerk binnen. Hier staat dan ook een Xperiabox V9 van KPN. Deze gaat met 2 kabels van 5 meter langs de muren naar een andere hoek in de woonkamer waar 2 PC's staan.
Wat gaat het worden:
In de hoek van de kamer komt Netwerk binnen, hier staat de Xperia Box (dit gaat voorlopig niet veranderen, misschien op een later moment. Behalve als er goede reden voor is).
Vanaf de Xperia Box gaat een kabel van een meter of 12-15 door de volgende kamers:
Woonkamer -> Hal -> Computer kamer
In de computer kamer langs 2 muren, en daar komt een switch.
De switch gaat gebruikt worden onder 2 bureau's waar de volgende hardware staat:
1.) Netwerk Printer
2.) 2x Desktop PC
3.) Xbox One
4.) PS4
5.) PS3
Later:
6.) NAS
Dus in principe 7 apparaten.
Nu is het zo dat ik van netwerken weinig verstand heb, dus ik leer wat ik kan. Bij voorbaat excuses voor onwetendheid
Nu heb ik zelf de volgende opties gevonden:
pricewatch: Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES)
pricewatch: ZyXEL GS1100-16
Daarbij komt:
Cat6 netwerk kabel 20M
Cat5e snagless 2M x 10 (voor huidig gebruik + Reserve)
Nu is mijn vraag;
kan ik dit beter indelen? Kan dit handiger?
Lan via stopcontact getest, snelheden zijn dramatisch
Wifi bereik is compleet ruk met de Xperia Box, dus daar komt later een andere oplossing voor.
Ik zoek een?
Switch
Wat is je budget?
max 60-80 euro Uitloop naar 100 mocht het echt veel verschil maken
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf goede ervaringen met Netgear, daarbuiten weinig ervaring.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment is de situatie als volgt:
Woonkamer, hoek bij raam komt netwerk binnen. Hier staat dan ook een Xperiabox V9 van KPN. Deze gaat met 2 kabels van 5 meter langs de muren naar een andere hoek in de woonkamer waar 2 PC's staan.
Wat gaat het worden:
In de hoek van de kamer komt Netwerk binnen, hier staat de Xperia Box (dit gaat voorlopig niet veranderen, misschien op een later moment. Behalve als er goede reden voor is).
Vanaf de Xperia Box gaat een kabel van een meter of 12-15 door de volgende kamers:
Woonkamer -> Hal -> Computer kamer
In de computer kamer langs 2 muren, en daar komt een switch.
De switch gaat gebruikt worden onder 2 bureau's waar de volgende hardware staat:
1.) Netwerk Printer
2.) 2x Desktop PC
3.) Xbox One
4.) PS4
5.) PS3
Later:
6.) NAS
Dus in principe 7 apparaten.
Nu is het zo dat ik van netwerken weinig verstand heb, dus ik leer wat ik kan. Bij voorbaat excuses voor onwetendheid
Nu heb ik zelf de volgende opties gevonden:
pricewatch: Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES)
pricewatch: ZyXEL GS1100-16
Daarbij komt:
Cat6 netwerk kabel 20M
Cat5e snagless 2M x 10 (voor huidig gebruik + Reserve)
Nu is mijn vraag;
kan ik dit beter indelen? Kan dit handiger?
Lan via stopcontact getest, snelheden zijn dramatisch
Wifi bereik is compleet ruk met de Xperia Box, dus daar komt later een andere oplossing voor.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."