Vraag

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
Goeiemorgen :)
Sinds enige tijd heeft ook mijn Nexus 5x last van de bootloop.
Wat mij opviel was dat ik de Nexus uit laat staan, en hem een dag later weer probeer aan te zetten, dat hij een stuk verder opstart, voordat hij alsnog uitvalt.

Aangezien ik 3 maanden fotos en filmpjes kwijt ben van mijn peuter nu, baal ik als een stekker. Er zit nog garantie op de Nexus, dus ik zou hem kunnen terugsturen. Maar nog liever dan een werkende telefoon, heb ik mijn foto's terug.

Nu had ik zelf bedacht om hem een nachtje met wat vochtvreters in de vriezer te leggen om te kijken of hij dan nog iets verder opstart, of om hem wellicht (met plastic ertussen) tussen 2 koelelementen te leggen, in de hoop dat hij dan lang genoeg aan blijft zodat ik mijn fotos snel kan kopieren.
Maar als er dan waterschade ontstaat, kan ik sowieso naar garantie en mijn foto's fluiten..

Als ik hem opstuur voor garantie, hebben jullie dan enig idee of er een kans is dat hij gemaakt wordt zonder dat mijn foto's gewist worden? Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik hem leeg terugkrijg.

Of (liever nog) hebben jullie suggesties om toch te proberen de telefoon te koelen zodat de foto's er af kunnen (desnoods dat de telefoon daarna de prullenbak in gaat)?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Suffie helaas ben je ook getroffen door het bootloop probleem.

Als ik hier op het forum zoek zijn er mensen die het toestel tijdelijk weer aan de praat krijgen, probeer dit eens:
Suffie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:39:
Als ik hem opstuur voor garantie, hebben jullie dan enig idee of er een kans is dat hij gemaakt wordt zonder dat mijn foto's gewist worden? Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik hem leeg terugkrijg.
Als ik mij niet vergis vervangen ze je hele moederbord bij de reparatie, dus je krijgt hem inderdaad leeg terug.

• Suffie
Dankjewel voor je snelle antwoord!

ik had wel al op got gezocht maar blijkbaar niet alles gevonden

In je eerste link staat een duidelijke waarschuwing dat alle data gewiped wordt, niet zo goed voor de foto's dus.
en ik heb geen unlockable bootloader van voor de bootloop. ik kan vrijwel niets in mijn eigen bootloader...

de derde link, iets met een fohn? :o dat kan ik vanavond wel proberen denk ik. maar dan maak ik hem dus warmer ipv kouder terwijl ik het vermoeden heb dat hij gekoeld het langer volhoudt...

Zo stom, ik zie al jaren data en foto's verdwijnen zowel zakelijk als prive bij andere bedrijven en mensen en nooit zelf goed mijn fotos en data geregeld. dat kwam me duur te staan..

ik reageer vanavond/morgenochtend nog even inhoudelijk verder dan hebben we misschien een poging ondernomen!

Ik sta altijd open voor meer suggesties :)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Suffie schiet mij net nog te binnen. Stond backup naar Google Foto's niet toevallig aan? Op veel apparaten wordt dat automatisch aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet over het verwarmen, google voor de lol eens op graphics card reflow. Da's een beetje wat je doet. Ook veel autocomputers (van oa BMW 2000tm2008) zijn er door getroffen.

Nu heb ik geen ervaring met de nexus, maar het is makkelijk te doen en proberen waard. Hij hoeft maar 1x op te starten

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd, ff openmaken en verwarmen kun je proberen. nacht in de vriezer raad ik je niet aan, weet ook niet hoe je op die gedachte komt. Het Logic Board wordt vervangen bij reparatie. Maar kijk even de optie na of je Google foto's aan hebt staan en alles daar via PC te vinden is. wat rens-br aangaf. ook te aan te raden voor iedere lezer op hun toestel, altijd back-up hier voor houden in iCloud bij Apple en Google foto's bij Android.
Gister nog een meisje tegengekomen die in paniek raakte omdat haar S7 kapot viel in het WKC.
(die situatie was leuk voor Dumpert geweest)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 14-12-2017 12:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Suffie
Nou ik was dus eerst snachts hysterisch aan het huilen omdat ik in de veronderstelling was 2jaar foto's kwijt te zijn. Dat bleken 3mnd dus in perspectief valt het mee..

Over het koelen ipv opwarmen: omdat hij als je een paar keer iets probeert, dan voelt de telefoon na een tijdje warm aan. En als je hem een dag met rust laat dan issie weer afgekoeld en start ie dus verder op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Suffie Is het nog gelukt? Ik heb hetzelfde probleem nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
@Verwijderd Nope. Sorry...