Vraag

• Bigge
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo, ik heb een Samsung tablet - SM-T800, versie 6.0.1
Serienr. accu: R52FB28RKRJ

De laatste tijd viel mijn tablet altijd uit, om dan opnieuw op te starten, zelfs op ong. 48 %.
De 2 laatste dagen kreeg ik ook bericht, apps worden gesloten, apparaat raakt oververhit.

Dus ik denk dat ik aan een nieuwe accu toe ben. Maar heb hier eens op gegoogeld en vindt bovenstaande accu nergens terug. Kan ik er een andere accu insteken, kan ik dit zelf?

Graag wat hulp aub.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee. Maar ik ben dan ook maar simpel modje Processors, Moederborden en Geheugen, en weet dus weinig over tablets of hun accu's. Het helpt als je een topic op de juiste plek opent. Hier is dat Android Tablets.

Ik verplaats voor je: move PMG -> ATB

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 14-12-2017 09:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Bigge
O, sorry, dank u.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bigge welkom op Tweakers.

Gezien je problemen is de kans inderdaad vrij groot dat er iets mis is met de accu. Maar om het uit te sluiten. Heb je al een factory reset uitgevoerd?

Een andere accu erin stoppen kan vaak wel zelf. Maar daar moet je dan wel de juiste tools voor hebben. In het geval van een tablet zal bijna altijd het hele scherm eraf moeten.

Heb je dit nog nooit eerder gedaan, dan kan ik aanraden het toestel gewoon naar een telefoonboer te brengen. Mocht je overigens nog garantie hebben, zou ik het toestel gewoon aanmelden voor reparatie.

Ik heb nog even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.

• Bigge
Ok, ben bezig met factory reset. Wacht even af.
Ben hier wel op het werk :)
Mijn tablet ligt naast mij, dus zal mss. niet onmiddellijk antwoorden in de loop van de dag.

• Bigge
Ben bezig hem terug wat in te stellen, zal hem dan laten opladen en verder zien ...

Wil je de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 14-12-2017 14:03 ]

• Bigge
Om 10.30 ong. beginnen met opladen , stond zowat op 20 %, nu 13.40 en 49 % opgeladen, duurt wel lang hé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 10:54
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53199499

Ik heb de accu zelf vervangen. Als je gewoon googled op tablettype dan krijg je genoeg opties. Zelf heb ik deze gekocht met een toolsetje erbij.
https://www.gsmpunt.nl/ba...uqRZ_5jaD5NQaAhniEALw_wcB
Pagina: 1