"Button Box" advies over componenten

Pagina: 1
Acties:

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:04
Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een racestoel/setup voor online racing in games zoals iRacing, Project Cars, etc. en ook wat andere automotive gerelateerde games zoals Euro Truck Simulator/American Truck Simulator. Voor veel van dit soort spellen kun je zogenaamde "Button Boxes" gebruiken en dit is dan ook iets waar ik interesse in heb, echter zou ik niet een standaard apparaat willen kopen en aansluiten maar deze zelf maken en verwerken in mijn nieuw te bouwen setup (deze bouw ik van hout en in sommige platen boor ik dan gaten om de switches, encoders, buttons, etc. in te zetten).

Wat ik ondertussen al heb gevonden zijn YouTube filmpjes en afbeeldingen van mensen die een dergelijk project al hebben uitgevoerd en daarbij hebben laten zien hoe het eindresultaat er uitziet en soms ook een aantal tussenstappen waarbij er gesoldeerd wordt of hoe de knoppen ingesteld en gebruikt kunnen worden op de PC. Echter blijf ik nog een aantal vragen hebben over dit onderwerp omdat dit voor mij nog iets nieuws is. Vandaar dit topic.

Vraag 1:
In alle YouTube filmpjes die ik tot nu toe gezien heb wordt gebruik gemaakt van Arduino bordjes om alle knoppen e.d. op aan te sluiten of solderen. Is dit de enige echt verstandige keuze of zijn er ook andere mogelijkheden? en zijn er nog veel verschillen tussen Arduino bordjes waar ik op zou moeten letten?

Vraag 2:
Ik heb op internet behoorlijk veel verschillende knoppen, rotary encoders, on-off switches, on-off-on switches, etc. kunnen vinden. Hoe weet ik welke onderdelen wel werken met het bordje dat ik kies en welke niet? moet ik letten op voltage en amperage? En zijn er bepaalde winkels die zijn aan te bevelen om deze onderdelen te kopen?

Vraag 3:
Dit is meer een algemene vraag. Zijn er specifiek dingen waar ik, als beginneling, op moet letten bij het aanschaffen van de materialen?

Even kort ter informatie voor als dat toch belangrijk mocht zijn. Het gaat in totaal om een behoorlijk aantal knoppen, switches en encoders. In mijn ontwerp ben ik uit gegaan van: 6 on-off switches, 5 on-off-on switches, 30 rotary encoders, 40 push buttons en 1 key-switch. Hierbij zal het waarschijnlijk ook nodig zijn om meer dan een Arduino bordje te gebruiken.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Kijk hier eens:
http://www.leobodnar.com/...b79804f293d91ed1f981f1199

Wordt veel gebruik van gemaakt bij button boxes. Maar 30 rotary encoders en 40 push buttons??? Sjezus, wat ben je van plan en hoe denk je dat dat nog handig is tijdens het racen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 21:41
Voor de buttons zou je een Ipac2 of Ipac4 kunnen gebruiken. Poortjes zijn aan te passen. Standaard wordt deze als keyboard herkend.

http://www.arcadewinkel.nl/ipac-4-spelers-usb?search=ipac

Rotary encoders is een ander verhaal, daar heb je inderdaad een optical interface voor nodig.

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
Wel erg veel knoppen ik als fanatieke sim racer gebruik geen 1 button box knop soms wel handig maar niet nood zakelijk ik denk dat 30 knoppen wel maximaal nodig ben.

Kijk op China website voor knoppen Leo bodnar is wel erg duur haha

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:04
De knoppen zijn voor zeer veel verschillende functies en het wordt op verschillende plekken gemonteerd (dashboard, middenconsole, voor de armrest, etc.) functies lopen uiteen van het afstellen van een race auto tot bijvoorbeeld knoppen voor verlichting, ruitenwissers en cruise control in bijvoorbeeld Euro Truck Simulator. Het is daarmee ook niet alleen maar, wat is noodzakelijk, maar vooral ook een poging om het zo veel mogelijk een "ervaring" te maken (en dan vind ik het wel jammer als ik een toetsenbord moet pakken om bepaalde functies uit te voeren).

Die losse onderdelen zijn idd wel erg duur bij Leo Bodnar, vooral de push buttons. Ik ben best bereid wat te betalen voor het project in zijn geheel, maar als ik het daar koop wordt het toch echt te duur. Als ik op zelf wat google voor die schakelaars kom ik van alles tegen met vaak behoorlijk uiteenlopende specificaties. Welke specificaties zijn voor mij belangrijk om op te letten en waar moeten ze dan aan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben toen ook tegen die Leo Bodnar aangelopen maar uiteindelijk goedkoop bij Banggood terecht gekomen: https://www.banggood.com/...category&cur_warehouse=CN. Deze is ook als kit verkrijgbaar. Dit apparaat functioneert als joystick in Windows (of Linux of Mac).

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 17-12-2017 02:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

@Myquandro kijk inderdaad naar wat arcade oplossingen. Een ipac, of kloon, is in feite een toetsenbord zonder knoppen. Je kan daar zelf arcade knoppen aanhangen, en daarmee heb je dus een toetsenbord/joystick.
Ik moet wel zeggen dat die Chinese kloons vaak van beroerde kwaliteit zijn, een ipac is wel goed gemaakt, en gaat jaren mee. En heeft bovendien support voor trackballs of spinners. http://www.ultimarc.com/ipac1.html
Pagina: 1