Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem. Ik heb gisteren mijn nieuwe game pc geïnstalleerd. Nu heb ik problemen met black screen flickering.
Mijn build:
CPU: Ryzen 5 1600
GPU: Palit GeForce GTX 1060 StormX 6GB
Voeding: Be Quiet! Pure Power 10 400W
Moederbord: MSI B350 PC MATE
SSD: Samsung 850 EVO series 250GB
HDD: WD Blue 1TB
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2x4GB 3000MHz
Monitor: AOC 24" G2460VQ6
Behuizing: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Black/Red
Toetsenbord: Corsair K55 RGB
Muis: Razer Deathadder
Wat ervaar ik?
Alles start goed en met een prima snelheid op. Eenmaal bezig op mijn pc merkt op vrij random momenten waar dan ook dat ik balck screen flickeringen krijg. Dit kan zijn over het gehele scherm, maar ook in gedeeltes. Echter als ik een game open (LoL) crasht hij wel veel sneller en meer. Af en toe crasht hij helemaal en loopt vast, hierna start ik de pc opnieuw op. Op dat moment krijg ik een BsoD met de foutcode: Video_Scheduler_Internal_Error. Daarna start hij weer opnieuw op en ik kan weer doorgaan. Wel met de black screens op random momenten.
Enkele foto's hiervan:
Gedeelte scherm:
BsoD Foutcode:
Ik heb hier ook nog een video van ter verduidelijking, maar ik weet niet hoe ik die op dit moment in dit topic moet plaatsen.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
Zelf heb ik Windows 10 Pro erop geïnstalleerd.
Ik heb de nieuwste BIOS update.
Ik heb een game opgestart en merkte dat hij meteen begon te flickeren.
DDU geïnstalleerd en alle videokaart drivers eraf gehaald en opnieuw via de Nvidia website geïnstalleerd.
Windows opnieuw geïnstalleerd.
Aida64 System Stability Test gedaan. Hieruit kwam na een paar seconden ''Warning: Hardware failure detected! Hierna heb ik alle onderdelen apart getest (CPU,FPU,GPU,Memory,Chace,Local Disks) en merkte dat hij deze error na 5 seconden alleen bij system memory gaf.
Ik heb hiervoor de RAM stick gereset (Eruit en er weer in gezet) zonder succes.
Zelfs geprobeerd om de RAM op maar 1 stick (4GB) te laten draaien.
Natuurlijk ook de positie van RAM gecheckt.
Videokaart heb ik om gewisseld met een R7850 Twin Frozr 2GD5/OC. Hiermee hetzelfde probleem.
Verder heb ik de monitor gecheckt via mijn laptop en hierop had ik geen black screen flickering.
Monitor/Moederbord kabels ook gecheckt.
Gekeken naar overheading tijdens alles, temperatuur bleef tussen de 30-50 graden.
Ik heb vast nog wel meer gedaan, maar dat kan ik zo even niet zo snel terug halen. Ik hoop dat dit een goede opsomming is van dingen die ik al gedaan heb.
Enkele extra informatie:
Onderdelen zijn sinds dinsdag binnen. Ben al 2 dagen bezig om te proberen het aan de praat te krijgen.
Onderdelen zijn besteld bij Azerty.
Ik hoop dat ik hiermee snel geholpen kan worden, want ik word helemaal gek!
Vriendelijke groet,
NoboLine
Ik zit met een probleem. Ik heb gisteren mijn nieuwe game pc geïnstalleerd. Nu heb ik problemen met black screen flickering.
Mijn build:
CPU: Ryzen 5 1600
GPU: Palit GeForce GTX 1060 StormX 6GB
Voeding: Be Quiet! Pure Power 10 400W
Moederbord: MSI B350 PC MATE
SSD: Samsung 850 EVO series 250GB
HDD: WD Blue 1TB
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2x4GB 3000MHz
Monitor: AOC 24" G2460VQ6
Behuizing: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Black/Red
Toetsenbord: Corsair K55 RGB
Muis: Razer Deathadder
Wat ervaar ik?
Alles start goed en met een prima snelheid op. Eenmaal bezig op mijn pc merkt op vrij random momenten waar dan ook dat ik balck screen flickeringen krijg. Dit kan zijn over het gehele scherm, maar ook in gedeeltes. Echter als ik een game open (LoL) crasht hij wel veel sneller en meer. Af en toe crasht hij helemaal en loopt vast, hierna start ik de pc opnieuw op. Op dat moment krijg ik een BsoD met de foutcode: Video_Scheduler_Internal_Error. Daarna start hij weer opnieuw op en ik kan weer doorgaan. Wel met de black screens op random momenten.
Enkele foto's hiervan:
Gedeelte scherm:
BsoD Foutcode:
Ik heb hier ook nog een video van ter verduidelijking, maar ik weet niet hoe ik die op dit moment in dit topic moet plaatsen.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
Zelf heb ik Windows 10 Pro erop geïnstalleerd.
Ik heb de nieuwste BIOS update.
Ik heb een game opgestart en merkte dat hij meteen begon te flickeren.
DDU geïnstalleerd en alle videokaart drivers eraf gehaald en opnieuw via de Nvidia website geïnstalleerd.
Windows opnieuw geïnstalleerd.
Aida64 System Stability Test gedaan. Hieruit kwam na een paar seconden ''Warning: Hardware failure detected! Hierna heb ik alle onderdelen apart getest (CPU,FPU,GPU,Memory,Chace,Local Disks) en merkte dat hij deze error na 5 seconden alleen bij system memory gaf.
Ik heb hiervoor de RAM stick gereset (Eruit en er weer in gezet) zonder succes.
Zelfs geprobeerd om de RAM op maar 1 stick (4GB) te laten draaien.
Natuurlijk ook de positie van RAM gecheckt.
Videokaart heb ik om gewisseld met een R7850 Twin Frozr 2GD5/OC. Hiermee hetzelfde probleem.
Verder heb ik de monitor gecheckt via mijn laptop en hierop had ik geen black screen flickering.
Monitor/Moederbord kabels ook gecheckt.
Gekeken naar overheading tijdens alles, temperatuur bleef tussen de 30-50 graden.
Ik heb vast nog wel meer gedaan, maar dat kan ik zo even niet zo snel terug halen. Ik hoop dat dit een goede opsomming is van dingen die ik al gedaan heb.
Enkele extra informatie:
Onderdelen zijn sinds dinsdag binnen. Ben al 2 dagen bezig om te proberen het aan de praat te krijgen.
Onderdelen zijn besteld bij Azerty.
Ik hoop dat ik hiermee snel geholpen kan worden, want ik word helemaal gek!

Vriendelijke groet,
NoboLine