Samsung KS of MU versie (55 inch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoek advies over het volgende

Ik zoek een?

Een nieuwe 4K TV (Samsung)

Wat is je budget?

Ongeveer 1100 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Films en PS4PRO om te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ben nu een week aan het zoeken en in winkels gekeken maar ik zie door het bomen het bos niet meer. Ik zit te twijfelen tussen de 55KS7500 (Curved) en de 55MU7000 heb beide gevonden voor rond de 1000 euro wat volgens mij een mooie prijs is.

Nou lees ik overal dat de KS beter is dan de MU versie maar als ik de samsung site er bij pak dan zijn ze redelijk het zelfde behalve dat de KS versie een quantum dot panel heeft. Beide versies hebben een 10bit panel (staat ook aan gegeven op de website van samsung).

Welke vragen heb je hier nog over?

Mijn grootste vraag is, is de MU echt zoveel slechter dan de KS versie. Want dat lees ik overal eigenlijk maar als je de reviews van de MU versie lees zijn ze overal eigenlijk wel positief dat het voor die prijs een erg goeie tv is.

Dus mij vraag is welke zou de beste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
Wat is slecht? Wat voor jou volstaat is misschien voor mij slecht en visa versa. De 55MU7000 is geen slechte tv echter wijzen de reviews van gerenommeerde reviewers uit dat de MU serie op een aantal vlakken minder presteert dan de KS serie van vorig jaar. Dit heeft met de komst van de QLED tv's te maken, Samsung kan het natuurlijk niet maken dat hun 'perfecte' QLED serie minder presteert dan de MU7000/MU8000 serie.

Samsung haar flagship van vorig jaar, de KS8000 serie, scoort op meerdere onderdelen beter dan de QLED serie.

Een curved tv is natuurlijk smaak gebonden, houdt er wel rekening mee dat bepaalde content niet fijn kijkt op een curved tv, bijv. tenniswedstrijden.

Wat is de reden dat je per se een Samsung tv wilt kopen? Voor jouw budget zijn er betere alternatieven te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door Freshouttheoven op 13-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja okay dat ze hun flagship niet voorbij moeten met de goedkopere versies dat snap ik inderdaad. Maar goed als tennis niet fijn kijkt valt dat eigenlijk al af want dat kijkt mijn vriendin graag.

Ik wil vooral een samsung omdat ik dat eigenlijk tot nu toe altijd gehad heb, en ze hebben een lage input lag voor het gamen (lager dan andere merken wat ik heb gelezen), maar als je alternatieven heb (die het liefst een 10bit scherm hebben), dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Je zou de 55XE9005 of de 55XE8599 kunnen overwegen. Als je naar het totaal plaatje kijkt scoren beide tv's beter dan de 55MU7000, de 55XE8599 scoort net wat beter maar is wel ongeveer 200 euro goedkoper, de 55XE9005 scoort een stuk beter en is voor jouw budget te vinden.

Beide Sony tv's hebben wel een iets hogere input lag, ongeveer 10 ms hoger dan de MU7000. Ik denk persoonlijk dat je dit niet in de praktijk merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:40:
Je zou de 55XE9005 of de 55XE8599 kunnen overwegen. Als je naar het totaal plaatje kijkt scoren beide tv's beter dan de 55MU7000, de 55XE8599 scoort net wat beter maar is wel ongeveer 200 euro goedkoper, de 55XE9005 scoort een stuk beter en is voor jouw budget te vinden.

Beide Sony tv's hebben wel een iets hogere input lag, ongeveer 10 ms hoger dan de MU7000. Ik denk persoonlijk dat je dit niet in de praktijk merkt.
Zal er eens naar kijken, bedankt voor de input, probleem is dat ik niet echt heel goed in kiezen ben en uit eindelijk soms gewoon weken of nog wel langer loop te denken wat goed is, terwijl alles wat ik koop beter is dan wat ik nu heb haha.

• Freshouttheoven
WeAreLegion schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:46:
[...]

Zal er eens naar kijken, bedankt voor de input, probleem is dat ik niet echt heel goed in kiezen ben en uit eindelijk soms gewoon weken of nog wel langer loop te denken wat goed is, terwijl alles wat ik koop beter is dan wat ik nu heb haha.
Ik herken het haha. Mocht je voor een van de Sony modellen kiezen, houdt er dan rekening mee dat de cashback actie van Sony tot eind december loopt.
Pagina: 1