Random restarts na Windows 10 Fall Creator update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGussio
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:00
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds ongeveer 2 weken de Windows 10 Fall Creator update geïnstalleerd op mijn computer, alleen sindsdien start hij heel willekeurig opnieuw op. Niet dat ik nog eerst een Windows scherm zie van "Opnieuw opstarten.." of iets dergelijks, maar dan wordt het scherm plotseling zwart, stoppen ook mijn fans met draaien en vrijwel direct daarna (denk het een halve seconde niets) start mijn computer uit zichzelf weer op. Dit gebeurt tijdens bijvoorbeeld het gamen (high-load), maar is me ook een keer overkomen gewoon tijdens het browsen in Chrome. Ik heb hier eerder nooit last van gehad maar sinds ik die update heb, blijft dit met redelijke regelmaat voorkomen (zit 1-3 dagen tussen per keer).

Het irritante hiervan is dat ik geen Windows bluescreen krijg met een errormelding of iets in die richting, waardoor ik dus niet precies weet waaraan het ligt. Ik heb (natuurlijk) ook al een beetje op het internet rondgespeurd om te kijken of dit probleem zich vaker voordoet, maar heb geen specifieke gevallen gevonden van na de Windows 10 FC update. Wel zag ik andere gevallen van algemenere crashes en restarts, waar ze vaak zeggen dat het aan de PSU ligt. Ikzelf heb een 500W CPU van CoolerMaster en zou in principe met gemak mijn build aan moeten kunnen, en is inmiddels misschien zo'n 2,5 jaar oud. Voor de rest merk ik geen performance issues op mijn pc vergeleken met voor de update, alleen dat Windows vaker niet reageert of Windows verkennen bijvoorbeeld vastloopt.

Een vriend van me heeft sinds de update ook problemen met freezes van League of Legends en had vandaag ook een random restart tijdens het gamen, precies dezelfde manier zoals het bij mij ook ging.

Weet iemand of hier een fix voor is en of het daadwerkelijk aan de Windows 10 FC update ligt? Ikzelf vermoed namelijk van wel, maar het kan natuurlijk ook dom toeval zijn dat mijn PSU net de kuren krijgt na die update.

Mijn PC:
CPU: AMD Athlon X4 860K
GPU: AMD Radeon R7
RAM: Crucial Ballistix Sport 1x8GB and 1x4GB DDR3-1600
Motherboard: MSI A78M-E35
Storage: 1TB WD Blue
Power Supply: Cooler Master 500W

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Het zou ook zomaar kunen zijn dat er een driver problemen geeft.
Heb jij toevalig al gekeken of je blue screens hebt gehad?
Bijvoorbeeld met de BlueScreenView.exe van Nirsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGussio
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:00
Cyberonline schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:45:
Het zou ook zomaar kunen zijn dat er een driver problemen geeft.
Heb jij toevalig al gekeken of je blue screens hebt gehad?
Bijvoorbeeld met de BlueScreenView.exe van Nirsoft?
Ik heb in ieder geval geen visueel zichtbare bluescreens gehad. En ik zal vanmiddag even kijken naar dat programma, wellicht dat dat meer duidelijkheid geeft.