Onze Ziggo modem staat in de meterkast, in de woonkamer hebben we een switch staan, zodat de switch de computers boven met kabels internet kan geven. Aan de switch heb ik ook een andere router boven hangen, maar die geeft geen internetverbinding. De router boven hebben we omdat we anders geen wifi boven hebben. Moet ik een speciale instelling gebruiken? of zou het gewoon moeten werken? de kabel die naar de router boven gaat, geeft wel netjes 95mb/s, dus zou het moeten doen.
Vraag
Alle reacties
Je zult die router als accesspoint moeten instellen. Jouw Ziggo "modem" is ook een router en om twee routers achter elkaar goed aan de praat te krijgen is niet zo simpel. En in jouw situatie ook totaal overbodig.
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Zoals hierboven al geschreven wordt, twee routers achter elkaar is vragen om problemen. Zet de tweede router in accesspoint mode.
Beetje meer info is nodig om hier iets zinnigs over te zeggen:
- exact welke modem heb je (merk+modelnr)?
- heb je je modem in bridge mode gezet/laten zetten?
- exact welke router heb je boven (merk+modelnr)?
- heb je de router als AP ingesteld?
- via welke aansluiting (WAN of LAN) is de router met de modem verbonden?
- exact welke modem heb je (merk+modelnr)?
- heb je je modem in bridge mode gezet/laten zetten?
- exact welke router heb je boven (merk+modelnr)?
- heb je de router als AP ingesteld?
- via welke aansluiting (WAN of LAN) is de router met de modem verbonden?
Oslik blyat! Oslik!
@Verwijderd welkom op Tweakers.
Op Tweakers is het de bedoeling om in een openingspost zoveel mogelijk informatie neer te zetten. Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt en lever dan even de informatie aan waar @dion_b om vraagt.
Op Tweakers is het de bedoeling om in een openingspost zoveel mogelijk informatie neer te zetten. Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt en lever dan even de informatie aan waar @dion_b om vraagt.
Begin eerst maar om de kael NIET in de WANpoort te doen, maar in port1Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:38:
Onze Ziggo modem staat in de meterkast, in de woonkamer hebben we een switch staan, zodat de switch de computers boven met kabels internet kan geven. Aan de switch heb ik ook een andere router boven hangen, maar die geeft geen internetverbinding. De router boven hebben we omdat we anders geen wifi boven hebben. Moet ik een speciale instelling gebruiken? of zou het gewoon moeten werken? de kabel die naar de router boven gaat, geeft wel netjes 95mb/s, dus zou het moeten doen.
Daarna het stappenplan volgen wat er hier in sticky staat ( router als accespoint )
Pagina: 1