Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste Tweakers,

Na een dag lang werken kom ik thuis en wil ik heel graag een potje gamen. Pc start niet meer op met de normale powerbutton, ook niet met de powerbutton op het moederbord zelf.

Alle LED lampjes op het moederbord branden gewoon, niks reageert alleen.

Belangrijk: NUON vanmorgen langs geweest om de meter kast te vervangen. Weet niet zeker of mijn PC aan stond (denk het niet), maar kan belangrijk zijn!

Wat ik heb gedaan:

- alle kabels en onderdelen uit het systeem gehaald
- alles schoon gemaakt (stofzuiger + lucht spuit)
- CMOS batterij er uit en weer er in (dacht wellicht zit hier nog stroom in?)

Niks werkt. Rare is, als ik mijn voeding (Corsair AX860) uit zet en de stroom kabel er uit haal, blijven de LED lampen branden. Niet even, maar de hele tijd tot ik zelf op de powerbutton van mijn moederbord druk.

Wat kan ik nu het beste doen? Heb nog een garantie van 5 jaar bij Corsair. Zou een andere voeding willen testen, maar dan moet ik die eerst regelen en ben benieuwd of jullie andere suggesties hebben!

Alvast bedankt :)

Specs:

ASUS P8Z68V-Pro
I7 2600K
8GB Kigston HyperX 1600
ASUS MARS GTX 760
Crucial SSD 128GB
2X WD 2TB

[ Voor 6% gewijzigd door LinkeLouie op 13-12-2017 16:05 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Komt de PC bij het opstarten wel de Power On Self Test (POST) door? Krijg je een korstondige piep te horen, of meerdere piepjes?

Dat Nuon iets heeft gedaan bij de meterkast heeft an sich niet veel met de PC van doen. Tenzij de PC aangesloten was toen de stroom er weer op ging, dan kan het zijn dat de piekspanning een en ander heeft gefrituurd, maar die kans lijkt mij klein.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2017 16:07 ]

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Helaas geen POST, geen piepjes, helemaal niks.

Normaal idd altijd een dubbele piep, nu alleen LED lichten die branden verder niks.