Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Volledige nieuwe build met triple monitor setup

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen ;w !

Ik ben al heel wat jaren uit het game wereldje vandaan, voornamelijk vanwege privé omstandigheden en financiële redenen. Toch heb ik het altijd gemist en nu kan ik eindelijk weer gaan kijken voor een nieuwe desktop. Ik wil dit wel graag gelijk goed doen en heb mezelf met mijn wensenlijstje ingelezen. Ik ben een complete noob als het gaat om hardware, dus het duizelt soms een beetje. Ik weet dat ik een eigen opzet moet geven, maar ik kan nergens echt lezen of elk component past bij wat ik dus wil. Ik begrijp ook helaas niet alles wat overal staat. En hoe verder ik me inlees, hoe meer mensen "technisch" praten en dan moet ik weer 6 artikelen lezen om 1 regel te snappen uit een ander artikel 8)7 haha! Toch ben ik wel best een eind gekomen met mijn kennis! Ik weet ze helaas alleen niet toe te passen in 1 volledige build :-(

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gaan gamen (GTA V, CoD, Sims4, Assassin's Creed, Witcher etc.) Dit het liefst op hoogste settings. Ook wil ik graag mijn oude hobby gaan oppakken, namelijk programmeren en photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar +-3000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alles nodigl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nog nodig. Ik wil graag een triple monitor setup (24 inch of (het liefst)27 inch schermen), toetsenbord, muis, boxen (al kan dit eventueel later) en natuurlijk de desktop. Vanaf de moederbord tot de voeding. Oh en natuurlijk de mount om mijn beeldschermen een prachtig plaatsje te geven!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst Nvidia en Intel, vooral omdat ik na het lezen van allemaal artikelen, reviews, specificaties etc toch wel het idee heb dat dit de betere merken zijn. En ik ben een vrouw --> Ik luister naar mijn gevoel ;) haha!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen heb ik genoeg, al zijn het niet allemaal harde eisen. Toch zou het fijn zijn als m'n wensen wel vervuld worden uiteraard! Ik wil dat de 3 beeldschermen wel een mooie resolutie hebben. 1080/1440 neig ik naar. Ik denk dat dit een mooie ervaring geeft. Verder wil ik wel graag dat de pc future proof is. Mocht ik over een paar jaar een keer de videokaart moeten vervangen is dat geen probleem, maar wil niet dat het hele systeem weer vervangen moet worden.

Ga je overklokken?
Ik heb me nog niet ingelezen in overklokken, dus met mijn gebrek aan kennis op dit gebied denk ik van niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil het liefst binnen mijn budget een goede pc die nog flink wat jaren mee kan. Ik wil echt heel graag een setup met 3 monitoren. Als ik iets over het budget heen ga, kan ik eventueel nog paar maandjes door sparen, maar na jaren geduld kunnen een paar maandjes geen kwaad meer. Zoals ik al eerder heb gezegd weet ik dat ik een wenslijstje moet meesturen hier met alle componenten. Maar ben me nu al 6 weken aan het inlezen bijna en weet nog steeds niet wat bij wat past en vaak staat nergens duidelijk vermeld of de componenten een game aankunnen op hoge settings met 3 monitoren.

Dus mijn vraag aan jullie is: Is er iemand die me kan helpen met een opzet voor een nieuwe build? Want vanaf een eerste opzet is het vaak makkelijker werken.

Oh en ik heb me gisteren en vandaag ingelezen in triple monitor stands. Helaas staan er niet veel in de PriceWatch van tweakers en zijn goede reviews lastig te vinden. Iemand een tip voor een goede monitor mount?

Ik vraag waarschijnlijk teveel, maar vragen staat vrij toch O+

-Marije

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 22:55
Wat is de reden dat je perse 3 monitoren wenst? Al nagedacht over widescreen, en dan bedoel ik UWQHD (1440x3440) (bv https://nl.hardware.info/...-breedst-samsung-s34e790c) Dan heb je in je game geen bezels in het midden en gewoon een deftige resolutie om te werken. Als voorbeeld lijkt het me niet prettig om bv GTA te spelen over 3 monitoren (als een beetje videokaart dat al deftig aankan)

*sowieso

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Het is wel de bedoeling dat je met een eigen voorstel komt obv een PW lijstje.
Hier wat voorbeelden van mensen met een vergelijkbaar budget:
AWdK in "Game pc (€2000,-) samenstellen"
JDdeV1992 in "Gaming PC €3.000,- (Including Monitor)"
StevenSi in "Game PC Ca. 2600 euro"
kretje85 in "Game PC +/- €3000"

Pak gewoon de kern van zo'n systeem, kies jou gewenste randapparatuur erbij, en leg duidelijk uit wat je precies wilt en waar je over twijfelt. Dan kom je vanzelf verder.

Ik vraag me ook een beetje af of je wel echt 3 monitoren moet willen, maar je kan zelf prima even berekenen hoeveel pixels dat zijn op 1080 of 1440 en dan vergelijken met bijvoorbeeld het aantal pixels van 4k. Aan de hand daarvan kan je volgens mij prima een videokaart kiezen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:35
Het is de bedoeling dat je eerst zelf een lijstje maakt, begin bijvoorbeeld bij de Best Guy Guide of andere topics met een soortgelijk budget.

Wat wil je precies gaan doen met programmeren? Hello World heeft andere vereisten dan een neuraal netwerk simuleren of SQL queries op enorme databases loslaten.

• DonJunior
SpeedQber schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:37:
Het is de bedoeling dat je eerst zelf een lijstje maakt, begin bijvoorbeeld bij de Best Guy Guide of andere topics met een soortgelijk budget.[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd weet ik dat ik een wenslijstje moet meesturen hier met alle componenten. Maar ben me nu al 6 weken aan het inlezen bijna en weet nog steeds niet wat bij wat past en vaak staat nergens duidelijk vermeld of de componenten een game aankunnen op hoge settings met 3 monitoren.

*sowieso

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27

MsG

Forumzwerver

Verder wil ik wel graag dat de pc future proof is. Mocht ik over een paar jaar een keer de videokaart moeten vervangen is dat geen probleem, maar wil niet dat het hele systeem weer vervangen moet worden.
Welk uitgangspunt zit hierachter? Dat je niet elke zoveel jaar het gedoe er van wil, of iets anders? Vanuit de kosteneffictiviteit is het namelijk een stuk efficiënter om niet elke X jaar een enorme bak met geld uit te geven voor een onevenredig goed systeem, maar een veel beperkter budget die wat vaker aangesproken wordt door tussentijdse upgrades. Althans dat is mijn persoonlijke ervaring. Hierdoor was mijn computer vaker ook in een krachtigere staat dan bevriende mensen om mij heen die wel de klassieke "ik geef 1 X een bak geld uit voor zoveel jaar". Die hebben eventjes een voorsprong na de nieuwe aanschaf, maar vaak is er altijd wel weer iets verouderd binnen 3 jaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:34:
Wat is de reden dat je perse 3 monitoren wenst? Al nagedacht over widescreen, en dan bedoel ik UWQHD (1440x3440) (bv https://nl.hardware.info/...-breedst-samsung-s34e790c) Dan heb je in je game geen bezels in het midden en gewoon een deftige resolutie om te werken. Als voorbeeld lijkt het me niet prettig om bv GTA te spelen over 3 monitoren (als een beetje videokaart dat al deftig aankan)
Ik wil graag 3 monitoren, omdat dit een stuk makkelijker werkt met multitasken. En dit is voornamelijk fijn als ik websites bouw of als ik bijvoorbeeld in word en excel aan het werk ben (ivm Werk) dan wil ik op mn andere scherm gewoon mijn Spotify bijvoorbeeld. Vandaar dual screen en geen widescreen.

Een spel die ik niet prettig vind om op 3 monitoren te spelen, speel ik gewoon op 1 monitor. Maar dit moet ik nog ervaren. Ik zou wel de mogelijkheid willen hebben om dit überhaupt te ervaren, want er zullen zeker spellen zijn die wel prettig zijn om op 3 te spelen.

Maar vandaar dus mijn keuze voor 3 schermen in plaats van 1 widescreen.

• DonJunior
Begrijpelijk, ik werk dagelijks op kantoor op 3 schermen, maar prefereer toch mijn widescreen (3440x1440) thuis. Heb ik ook mijn te bouwen site of applicatie naast mijn VisualStudio staan. Spotify draait in de achtergrond en ALT+TAB doet wonderen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van gewenning.
Kijk als je games voornamelijk op de center monitor gaat spelen kun je ook kiezen om 1 widescreen als center te gebruiken (dan game je altijd op een vaste resolutie) en 2 monitoren ernaast te hangen voor mail en Spotify.
Ik vraag het meer uit controle voor jezelf, dat je niet dadelijk een dikke videokaart gaat aanschaffen en je in de praktijk alleen gamed op een enkel scherm in FullHD omdat je jezelf toch irriteert aan de balken (o.i.d). Dat is zonde van je centen.

*sowieso

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.