Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi netwerk uitbreiden voor buiten camera's (passief huis)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent op mijn voorgevel een netatmo outdoor camera geplaatst, de bedoeling is om er nog op het terras en op de oprit te plaatsen.
Nu is mijn beeldkwaliteit niet super omdat mijn wifi bereik thv de camera ondermaats is.
Ik heb een modemrouter van proximus bbox3 en die bevind zich in de berging op het gelijkvloers.
Op de 1ste verdieping heb ik in een kamer een TP link router ingesteld als accespoint, een speedtest geeft mij een resultaat van 40Mbps aan de binnenkant van de muur. De camera staat op ongeveer een 3m hoogte net boven de vloer van de 1ste verdieping. Als ik een speedtest doe thv van de camera kom ik uit op slechts 2 a 3Mbps (de camera zou voor een goede werking 10 nodig hebben).
Ik vermoed dat ons passief huis hier iets mee te maken heeft?
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Een accespoint op een buitenmuur plaatsen? Indien ja, kan ik dan met 1 accespoint wifi voorzien voor alle 3 de buitencamera's?
Op de 1ste verdieping heb ik in alle 3 de kamers utp aansluiting die ik eventueel naar buiten kan brengen.

Alvast bedankt voor jullie respons.

Alle reacties

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het mooiste zou zijn om een ander type camera op te hangen en mits mogelijk voorzien van een bekabelde ethernetverbinding. In dat geval werken je camera’s stabieler.

Is dat geen optie dan zou je met je kanaalinstellingen van je AP kunnen spelen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Vooropgesteld dat ik de betreffende camera niet ken, maar ik begrijp niet
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:24:
Nu is mijn beeldkwaliteit niet super omdat mijn wifi bereik thv de camera ondermaats is.
wat de kwaliteit van de WiFi en de beeldkwaliteit met elkaar te maken hebben.

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 21:05
Wellicht is zijn verbinding niet snel genoeg door het slechte bereik om een hogere kwaliteit in te stellen, dan zou een beter wifi signaal dus wel kunnen helpen. Al is het wel een beetje koffiedik kijken met de info die gegeven is.

Verder altijd kiezen voor bedraad aansluiten waar dit mogelijk is. Zeker bij kritische systemen zoals je beveiligingscamera's. Al lijkt dat met de desbetreffende camera niet te kunnen. (als het deze is: https://www.netatmo.com/n...y/presence/specifications)

Of je wifi bereik het haalt met 1 outdoor AP is niet te zeggen. Daarvoor is veel meer informatie nodig. Zoals de exacte camera's, locaties waar ze hangen (een plattegrond is hiervoor handig), specificaties van AP. Daarnaast heb je nog te maken met interferentie, woon je midden in de stad is de kans dat je hier veel last van hebt groter dan op het platteland.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 16:00
MSteverink schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:25:
Vooropgesteld dat ik de betreffende camera niet ken, maar ik begrijp niet
wat de kwaliteit van de WiFi en de beeldkwaliteit met elkaar te maken hebben.
De beelden moeten via het netwerk naar een ontvangend apparaat (mobiel om de stream te kijken en/of een servertje om de beelden op te slaan)
Als er niet genoeg bandbreedte is dan kan er niet genoeg data verzonden worden en zal de camera of niet werken of zijn bitrate aanpassen en daarmee dus de beeldkwaliteit)

Is het niet mogelijk om de camera te voorzien van een kabel? Lijkt me beter en fijner, zou het niet grappig vinden als de wifi verbinding om welke reden dan ook even niet 100% is en er net wat gebeurt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kwaadwillenden kunnen doodsimpel alle WiFiverkeer blokkeren (zelfs legaal, kijk wat een Marmitek AV-transmitter met je WiFi doet :X ), "beveiliging" over WiFi is schijnveiligheid.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Zoals er reeds gezegd is hierboven past de beeldkwaliteit zich aan.
Mijn camera binnen geeft heel scherp beeld omdat deze perfecte wifi ontvangst heeft terwijl de camera buiten de laagste beeldkwaliteit doorstuurt.
Ik heb momenteel 2 buiten camera's aangekocht, ofwel moet ik de overweging maken om deze te verkopen en een andere aan te kopen of trachten de huidige situatie te optimaliseren.
Een vaste verbinding is niet mogelijk op deze camera's.
Ik heb een plannetje gemaakt maar kan het niet uploaden, iemand idee hoe?

Stel, ik behoud de huidige situatie en plaats een AP buiten. Welke kunnen jullie aanraden?

Is het normaal dat mijn wifi signaal zo verslechterd binnen en buiten gemeten? Zelfde plaats, zelfde hoogte maar enkel verschil binnen/buiten?

Jullie spreken nu dat wifi te "kraken" valt, maar als ze mijn lijn doorsnijden in de proximus aansluiting buiten wat ben ik dan met mijn vaste verbinding?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50

Detmer

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:21:
Is het normaal dat mijn wifi signaal zo verslechterd binnen en buiten gemeten? Zelfde plaats, zelfde hoogte maar enkel verschil binnen/buiten?
Dat is vrij normaal. Om buiten te komen moet wifi door muren en ramen heen en dat verzwakt het signaal.
Jullie spreken nu dat wifi te "kraken" valt, maar als ze mijn lijn doorsnijden in de proximus aansluiting buiten wat ben ik dan met mijn vaste verbinding?
Als ze de kabel doorsnijden heb je zowel aan wifi als via de kabel niets, maar de drempel om een kabel op te graven en door te snijden is toch wel iets groter dan een wifi jammer gebruiken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Als je buitenmuren van zwaarder materiaal zijn dan papier: ja.
Je hebt het nu over de internetverbinding. Tot nader orde heb je die niet nodig om van binnenin het huis het beeld van de camera's buiten te bekijken, of om de beelden van de camera's buiten op een harddisk op te slaan.

Dit heeft overigens niets met kraken (het ongeoorloofd toegang verschaffen tot jouw netwerk), maar puur verstoren. Is veel makkelijker, vereist geen kennis en geen tijd. Een apparaat wat WiFi om zeep helpt aanzetten et voila, WiFi ligt plat. Dan je gang gaan en vertrekken zonder dat er ook maar een beeld overblijft.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1