Refurbished artikelen in V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik zag vandaag een bekende shop die in de V&A uitsluitend refurbished artikelen aanbiedt. Gezien het aangeboden merk (voornamelijk HP) en de toevoeging
(Refurbished) Grade A
vermoed ik dat het hier gaat om directe feeds vanuit een distributeur die hier worden doorgeplaatst. Helaas ben ik niet 100% zeker omdat de HP partnumbers missen, zie voor meer uitleg PcDealer in "Ruimere openstelling V&A".

Ik heb niet gezien dat er nieuw beleid was gemaakt n.a.v. zeef in "Ruimere openstelling V&A". De V&A FAQ lijkt namelijk niet aangepast:
4) Voor bedrijven of shops is het toegestaan om in beperkte mate hun overtollige, open-doos of refurbished producten aan te bieden, of een enkel exemplaar van een nieuw artikel dat nog over is na de beëindiging van een winkel of opruiming. Daarbij moet je wel vermelden dat het een refurbished product is en of je particulier bent of dat het als bedrijf wordt verkocht
Is deze gang van zaken inderdaad de bedoeling? Dus niet de enkele inderdaad gerepareerde desktop of processor (kon dat ook al?), maar kennelijk een compleet bedrijfsmodel (wat mij beter lijkt passen in de PW zoals ik eerder opperde).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lees dit eens door:

Ruimere openstelling V&A

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Je hebt denk ik mijn link naar mijn reactie in dat topic gemist en die naar een voormalige tweakers medewerker. Geeft niks hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geen idee hoe/wat het idee van Tweakers hierover is, maar ik vind het de kwaliteit van de V&A behoorlijk naar beneden halen.
Waar het voorheen een leuke handel was onderling en de meeste Tweakers sporadisch wat hadden gebruiken deze bedrijven de V&A voornamelijk als verlengstuk van hun eigen site en betaalde advertenties op marktplaats.
Enkele hebben inmiddels 500+ advertenties en daar maar 2 beoordelingen mee opgehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Ik heb volgens mij nog ergens een mailtje van de PW dat refurbished artikelen niet de bedoeling zijn. Even zoeken.

EDIT: shoot, dacht dat het om de PW ging, niet V&A. Nevermind :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 13-12-2017 17:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Hier is het zeer recent nog over gegaan: Handelaren

TL;DR: Refurbished semi-tweedehands spul is júist de bedoeling op V&A. Alles wat niet nieuw is hoort daar. Ook bedrijven.

De FAQS zijn redelijk achterhaald (niet alleen in V&A) er is al langere tijd een andere koers omtrent wat thuis hoort in V&A. Omdat dit toch bijna wekelijks terugkomt lijkt het me wel handig dat dit eens opgenomen wordt in V&A.

Als ik deze reactie zie:
zeef schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Het beheer van V&A is en blijft vrijwilligerswerk. De V&A admins doen hun best, er is alleen achter de schermen veel werk dat uitgevoerd moet worden en dat jullie niet zien. Het afvangen van oplichters bijvoorbeeld is tijdrovend en intensief speurwerk. Het resultaat, geen oplichting, is niet zicht baar voor jullie. Kortom, de mannen doen hun uiterste best en hebben gewoon geen tijd om over elke melding in discussie te gaan. Om dat maar af te doen als beroerd vind ik van weinig respect en begrip getuigen.
[...]

Bedrijven die handelen in refurbished of tweede hands goederen zijn juist wel welkom in V&A omdat ze niet in de pricewatch mogen adverteren. Daarom hebben we de proef ooit opgezet en gaan we daar voorlopig mee door. Juist om de kopers de kans te geven om die leuke deal te kunnen vinden.
[...]
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op de vraag. Het zijn verkopers met een uitstekende beoordeling en daarmee tevreden klanten. Wat zou de kwaliteit van V&A verbeteren als we juist die verkopers gaan weren? Ik denk dat dat het paard achter de wagen spannen is.

Ja, er zijn mensen die heel graag een groot hek om V&A willen zetten. Tweakers wil dat niet. Wij willen een open en breed platform dat voor alle bezoekers (minus de oplichters) goed te gebruiken is en een mooi aanbod heeft. Hier botsen onze visies en daar ben ik me volledig van bewust. Maar dat is geen reden om het roer om te gooien.
Lijkt het me vrij duidelijk. Overigens interessant dat dit bericht ouder is dan het bericht wat @TS aanhaalt van zeef.

[ Voor 102% gewijzigd door MsG op 13-12-2017 17:27 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Oei, dat voorspelt niet veel goeds: Microkid in "Handelaren"
Ik hoop toch dat het fatsoen er is om een gewoon antwoord te geven op de vraag die op de ene plek bevestigd en op de andere weer niet. Daarnaast heb ik zelf nog argumenten aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe het fatsoen om antwoord te geven? Deze vraag is nu al meerdere malen gesteld en telkens is er aangegeven dat refurbished toegestaan is. Zie ook Ruimere openstelling V&A

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.