Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 19:45
Dames en Heren,

Momenteel werk ik via een detacheerder, hiervoor was ik ook al 1 jaar werkzaam geweest bij deze detacheerder via een contract voor de duur van de opdracht.

Echter ben ik op dit moment nu al 2 weken werkzaam op een nieuwe opdracht met een maand proeftijd, nu is het zo dat mij zojuist een vaste functie is aangeboden bij een ander bedrijf (geen detachering). Hier wil ik dan ook graag op in gaan, sterker hier ga ik ook op in.

Nu zou ik graag jullie advies willen vragen om op een nette manier mijn huidige baan op te zeggen binnen mijn proeftijd. De nieuwe potentiële werkgever wilt graag dat ik z.s.m. ga beginnen, uiteraard heb ik aangegeven het eerst netjes af te willen ronden met de huidige partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Je neemt contact op met jouw leidinggevende en vraagt een persoonlijk gesprek aan, niet via telefoon vertellen.
Goedemorgen, ik heb een aanbieding gekregen van een ander bedrijf, een vaste functie. Dit lijkt mij een erg uitdagende functie. Ik begrijp dat dit wellicht problemen voor jullie kan opleveren, maar ik ga deze nieuwe uitdaging aan.
En dan wachten op reactie.

Aangeven dat werk iedere dag terugkomt en je voor jezelf kiest als het gaat om werk. Niet gevoelig zijn voor praatjes dat je hun in de problemen brengt, of dat ze je ineens meer loon gaan bieden en dergelijke.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Ja, maar dan neem ik aan dat je mijn account manager bedoeld bij mijn detacheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:02
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:16:
Ja, maar dan neem ik aan dat je mijn account manager bedoeld bij mijn detacheerder?
Beiden, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
Ja, die zijn jou werkgever. Daar moet je het sowieso doen. Op je opdracht vertellen is wel netjes om ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:04
Na je proeftijd vragen of dat je bedenktijd kunt krijgen (als dat mogelijk is), dan een proeftijd bij het andere bedrijf aangaan. kijken wat het meest geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 16:23
ApexAlpha schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:18:
[...]

Ja, die zijn jou werkgever. Daar moet je het sowieso doen. Op je opdracht vertellen is wel netjes om ook te doen.
Ik zou beginnen bij je werkgever en in overleg met je werkgever kijken hoe dit doorgegeven wordt bij je opdracht.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:55
Bij beide, voornamelijk je detacheerder. Aangezien je in je proeftijd zit zou je je contract per direct kunnen ontbinden zonder opzegtermijn.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je werkgever is je detacheerder, daarmee bespreek je dit soort dingen. Vervolgens spreek je ook samen af hoe het aan de eindklant verteld wordt. Met name omdat de detacheerder hoogstwaarschijnlijk iemand anders wil terugplaatsen voor jou, ipv dit plekje kwijtraken aan een andere detacheerder oid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Absoluut NIET bij je klant vertellen. Dit bespreek je met je directe manager bij jouw eigen werkgever en dan overleg je samen wie dit bij de klant meld en hoe het gemeld gaat worden. Grote kans dat jouw werkgever over een vervanger wilt onderhandelen, daar moeten ze wel de kans voor krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Furbz4300 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:20:
Bij beide, voornamelijk je detacheerder. Aangezien je in je proeftijd zit zou je je contract per direct kunnen ontbinden zonder opzegtermijn.
Ja klopt, ik wil het netjes kunnen afronden. Het is namelijk een grote klant die mijn detacheerder onlangs heeft binnen gehaald. Daarnaast kan ik het goed vinden met deze detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog niet zo heel lang geleden een vergelijkbare situatie meegemaakt:

1. In dienst bij een detacheerder sinds juni
2. 2 maanden beschikbaarheid (zomervakantie, wel nuttig besteed overigens ;))
3. 4 maanden bij een relatief nieuwe klant in dienst voor de detacheerder
4. Na 2 maanden bij de zowel bij de detacheerder als de klant aangegeven dat ik een nieuwe uitdaging bij vaste werkgever heb gekregen op 10min fietsafstand. (Klant balen en Detacheerder. Klant ging zelfs nog richting de Detacheerder aangeven dat zij beter hun best hadden moeten doen om mij binnen te houden)
5. Per 1 nov aan de slag in mijn woonplaats, wel mijn 1 maand opzegtermijn vanuit mij zelf op 2 maanden gezet.. dit gaf de klant (waar ik een leuke band mee heb) de kans om een vervanger te vinden en ik kon deze nog inwerken.

Denk in iedergeval even goed over de datums in je opzegbrief en wanneer je aan de slag gaat bij je nieuwe uitdaging ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 13-12-2017 14:27 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:24:
[...]

Ja klopt, ik wil het netjes kunnen afronden. Het is namelijk een grote klant die mijn detacheerder onlangs heeft binnen gehaald. Daarnaast kan ik het goed vinden met deze detacheerder.
Daarom overleg je met jouw eigen manager bij jouw werkgever, niet met de klant. Die gesprekken laat je aan de account manager van jouw werkgever over, die kunnen dan de onderhandeling starten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tsurany schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:23:
Absoluut NIET bij je klant vertellen. Dit bespreek je met je directe manager bij jouw eigen werkgever en dan overleg je samen wie dit bij de klant meld en hoe het gemeld gaat worden. Grote kans dat jouw werkgever over een vervanger wilt onderhandelen, daar moeten ze wel de kans voor krijgen.
^^ Dat gebeurt toch wel, veranderd niks aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Tsurany schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:26:
[...]

Daarom overleg je met jouw eigen manager bij jouw werkgever, niet met de klant. Die gesprekken laat je aan de account manager van jouw werkgever over, die kunnen dan de onderhandeling starten.
Oke, dan ga ik deze weg bewandelen zodra ik volgende week het nieuwe contract heb getekend uiteraard.

Ben alleen bang dat ze mij gaan proberen over te halen of opeens niet meer zo vriendelijk tegen mij zullen zijn. Al verwacht ik dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door targaryanwolf op 13-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 08-04 04:38
Een contract tekenen, terwijl je nog een dienstverband hebt lijkt me ook niet handig. Ik zou eerst aangeven dat je een ander aanbod hebt gekregen en dat je je dienstverband wilt opzeggen.

[edit]
Daar moet je echt niet bang voor zijn. Het is een zakelijke overeenkomst en niets persoonlijks. Het gras is ergens groener. Als je werkgever blij met je is, zullen ze misschien je proberen te overtuigen.

[ Voor 36% gewijzigd door steffex op 13-12-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
SilencMol schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:19:
Na je proeftijd vragen of dat je bedenktijd kunt krijgen (als dat mogelijk is), dan een proeftijd bij het andere bedrijf aangaan. kijken wat het meest geschikt is.
Andere baan is geschikter voor mij, hier heb ik mee vrijheden maar ook zeker meer verantwoordelijkheden. Daarnaast moet ik ook vaak reizen voor deze functie, dat is ook iets wat mij aanspreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
steffex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:28:
Een contract tekenen, terwijl je nog een dienstverband hebt lijkt me ook niet handig. Ik zou eerst aangeven dat je een ander aanbod hebt gekregen en dat je je dienstverband wilt opzeggen.
Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Zodirect zeg je je ene baan op en gaat de andere niet door. Dan zit je mooi zonder werk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

steffex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:28:
Zolang je het ondergetekende contract maar binnen hebt van je nieuwe werkgever voooordat je gaat opzeggen bij je huidige werkgever :)

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 13-12-2017 14:32 . Reden: Dyslexie kicks in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:25:
Nog niet zo heel lang geleden een vergelijkbare situatie meegemaakt:

1. In dienst bij een detacheerder sinds juni
2. 2 maanden beschikbaarheid (zomervakantie, wel nuttig besteed overigens ;))
3. 4 maanden bij een relatief nieuwe klant in dienst voor de detacheerder
4. Na 2 maanden bij de zowel bij de detacheerder als de klant aangegeven dat ik een nieuwe uitdaging bij vaste werkgever heb gekregen op 10min fietsafstand. (Klant balen en Detacheerder. Klant ging zelfs nog richting de Detacheerder aangeven dat zij beter hun best hadden moeten doen om mij binnen te houden)
5. Per 1 nov aan de slag in mijn woonplaats, wel mijn 1 maand opzegtermijn vanuit mij zelf op 2 maanden gezet.. dit gaf de klant (waar ik een leuke band mee heb) de kans om een vervanger te vinden en ik kon deze nog inwerken.

Denk in iedergeval even goed over de datums in je opzegbrief en wanneer je aan de slag gaat bij je nieuwe uitdaging ;)
Tof dat je 10min fietsen van je werk af woont, het probleem is hier dat de "klant" mij nog steeds aan het inwerken is. Dus een vervanger inwerken zal mij niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
LordSinclair schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:31:
[...]

Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Zodirect zeg je je ene baan op en gaat de andere niet door. Dan zit je mooi zonder werk.
Een aanbod van een andere werkgever bespreekbaar maken bij je huidige werkgever is toch niet zo verkeerd? Dit geeft ze de mogelijkheid om erop te reageren. Als je een nette werkgever hebt, kun je dan vervolgens je afscheid onderhandelen en ervoor zorgen dat je een nieuw contract kunt tekenen.
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:33:
[...]

Tof dat je 10min fietsen van je werk af woont, het probleem is hier dat de "klant" mij nog steeds aan het inwerken is. Dus een vervanger inwerken zal mij niet lukken.
Ik krijg het gevoel dat je nog niet zo lang op de arbeidsmarkt bent. Heel tof dat je het met je klant kunt vinden, maar dat is helemaal niet iets waar jij je druk om moet maken. De klant heeft een overeenkomst met jouw werkgever, niet met jou. Mensen switchen nu eenmaal van baan. Soms heel snel als blijkt dat het niet is wat je zoekt. Daarom noemen ze het proeftijd ;)

[ Voor 37% gewijzigd door steffex op 13-12-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:33:
[...]

Dan ben je er gewoon optijd bij en moet je er vanuit gaan dat je ook zsm door je detacheerder bij de klant wordt weggehaald. Zelfs als er nog geen vervanger is.

Grote kans dat je er gratis zit ivm de inwerkperiode wat vaak als korting wordt gegeven vanuit de detacheerder richting klant.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 13-12-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
LordSinclair schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:31:
[...]

De nieuwe werkgever heeft gezegd de datum van 2 januari 2018 op het contract te hanteren en dan bij eerder beginnen de datum aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:40

rSNNN

Titel ondertitel

Je kan je nieuwe contract tekenen en dan je detacheerder op de hoogte stellen. Ik zou dit ook nog via de mail doen zodat je het in ieder geval zwart op wit hebt en je achteraf niet genaaid kan worden.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:36:
[...]

Dan ben je er gewoon optijd bij en moet je er vanuit gaan dat je ook zsm door je detacheerder bij de klant wordt weggehaald. Zelfs als er nog geen vervanger is.

Grote kans dat je er gratis zit ivm de inwerkperiode wat vaak als korting wordt gegeven vanuit de detacheerder richting klant.
Geen idee of ik er gratis zit haha, ik weet wel dat de klant en de detacheerder heel lang hebben lopen onderhandelen over mijn tarief.

Krijg ik trouwens wel mijn gewerkte uren uitbetaald als ik zelf opstap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:40:
[...]

Geen idee of ik er gratis zit haha, ik weet wel dat de klant en de detacheerder heel lang hebben lopen onderhandelen over mijn tarief.

Krijg ik trouwens wel mijn gewerkte uren uitbetaald als ik zelf opstap?
Natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
steffex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:35:
[...]

Een aanbod van een andere werkgever bespreekbaar maken bij je huidige werkgever is toch niet zo verkeerd? Dit geeft ze de mogelijkheid om erop te reageren. Als je een nette werkgever hebt, kun je dan vervolgens je afscheid onderhandelen en ervoor zorgen dat je een nieuw contract kunt tekenen.

[...]

Ik krijg het gevoel dat je nog niet zo lang op de arbeidsmarkt bent. Heel tof dat je het met je klant kunt vinden, maar dat is helemaal niet iets waar jij je druk om moet maken. De klant heeft een overeenkomst met jouw werkgever, niet met jou. Mensen switchen nu eenmaal van baan. Soms heel snel als blijkt dat het niet is wat je zoekt. Daarom noemen ze het proeftijd ;)
Nee hoor draai al wat jaartjes mee op de arbeidsmarkt en al zo'n 4 jaar in de IT.
Het probleem is dat ik een fatsoenlijk mens wil zijn en het netjes wil afhandelen, want je weet maar nooit in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: zit je in de proeftijd bij je werkgever (de detacheerder), of bij de klant waar je gedetacheerd bent?

Ik zou het wat vreemd vinden als je nog in je proeftijd zit bij je werkgever terwijl dit je tweede jaarcontract is (toch?). Als je geen proeftijd hebt bij je werkgever (de detacheerder) zul je je gewoon aan je opzegtermijn in je contract moeten houden lijkt me, tenzij jullie onderling iets anders afspreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Proeftijd.. volgende week (maandag) nieuwe contract tekenen en dinsdag beginnen bij je nieuwe baan. Succes!
Afhandeling richting je huidige werkgever: Hoi, ik heb besloten om niet bij jullie verder te gaan. Dit is mijn laatste dag. Doei.

Dat is wat je minimaal moet doen

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 13-12-2017 14:50 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffex
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:46:
[...]

Nee hoor draai al wat jaartjes mee op de arbeidsmarkt en al zo'n 4 jaar in de IT.
Het probleem is dat ik een fatsoenlijk mens wil zijn en het netjes wil afhandelen, want je weet maar nooit in de toekomst.
Daarom zeg ik ook, het is een zakelijke overeenkomst. Dat jij een andere baan hebt gevonden die je heel tof lijkt en waar je jezelf in kunt ontwikkelen, zegt niets negatiefs over jou als persoon.

Als jij het netjes aangeeft bij jouw werkgever en ook met de insteek dat je voor eigen ontwikkeling die baan wilt aannemen, niet omdat je de klant niet aanstaat, lijkt me er vrij weinig aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:27

P_Tingen

omdat het KAN

St@m schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:48:
Proeftijd.. volgende week (maandag) nieuwe contract tekenen en dinsdag beginnen bij je nieuwe baan. Succes!
Afhandeling richting je huidige werkgever: Hoi, ik heb besloten om niet bij jullie verder te gaan. Dit is mijn laatste dag. Doei.
Hoewel een beetje bot is dit nou wel precies de essentie van een proeftijd. Bedenk dat het ook andersom had kunnen zijn: "Hey targaryanwolf, leuk dat je bij ons werkt, maar wij vinden het niet goed genoeg gaan. Dit is je laatste dag hier. Doei"

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

P_Tingen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:51:
[...]

Hoewel een beetje bot is dit nou wel precies de essentie van een proeftijd. Bedenk dat het ook andersom had kunnen zijn: "Hey targaryanwolf, leuk dat je bij ons werkt, maar wij vinden het niet goed genoeg gaan. Dit is je laatste dag hier. Doei"
Zie mijn edit :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Homerius schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:47:
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: zit je in de proeftijd bij je werkgever (de detacheerder), of bij de klant waar je gedetacheerd bent?

Ik zou het wat vreemd vinden als je nog in je proeftijd zit bij je werkgever terwijl dit je tweede jaarcontract is (toch?). Als je geen proeftijd hebt bij je werkgever (de detacheerder) zul je je gewoon aan je opzegtermijn in je contract moeten houden lijkt me, tenzij jullie onderling iets anders afspreken.
Ik ben ongeveer 1 jaar bij huidige detacheerder in dienst geweest, ik had een contract voor de duur van de opdracht. Dus toen mijn oude opdracht af liep ben ik dus werkeloos geworden, gelukkig had mijn huidige detacheerder al snel een nieuwe opdracht voor me. Nu heb ik dus weer een contract voor de duur van de opdracht.

Tussen beiden opdrachten heb ik 1 week WW genoten, uiteraard zelf ook gesolliciteerd waar dus deze aanbieding uit is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:53:
[...]

Ik ben ongeveer 1 jaar bij huidige detacheerder in dienst geweest, ik had een contract voor de duur van de opdracht. Dus toen mijn oude opdracht af liep ben ik dus werkeloos geworden, gelukkig had mijn huidige detacheerder al snel een nieuwe opdracht voor me. Nu heb ik dus weer een contract voor de duur van de opdracht.

Tussen beiden opdrachten heb ik 1 week WW genoten, uiteraard zelf ook gesolliciteerd waar dus deze aanbieding uit is voorgekomen.
Maakt allemaal niet uit, je hebt een proeftijd in je contract en ook al is die niet rechtsgeldig, dan wordt het altijd als voordeel voor de werknemer uitgelegd. Mochten zij jou willen ontslaan binnen de proeftijd wordt het een ander verhaal. Maar dat is niet van toepassing.

Maar helemaal met een projectcontract zou ik er niet al te veel moeite insteken. Een projectcontract geef je alleen als je niet de volle overtuiging hebt dat het een goede match is tussen werkgever en werknemer.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 13-12-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Dan heb je een flinke kans dat er wettelijk geen sprake is van een proeftijd en dat je de duur van je contract uit moet zitten omdat je anders contractbreuk pleegt (en ze dus kunnen 'dwingen' om je contract uit te zitten of een schadevergoeding te eisen).
Maar wat staat er in je contract over de proeftijd?

Proeftijden zijn aan regels gebonden. Als ze niet gelden, werkt dat twee kanten op.
St@m schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:54:
[...]

Maakt allemaal niet uit, je hebt een proeftijd in je contract en ook al is die niet rechtsgeldig, dan wordt het altijd als voordeel voor de werknemer uitgelegd. Mochten zij jou willen ontslaan binnen de proeftijd wordt het een ander verhaal. Maar dat is niet van toepassing.
Daar zal ik niet zonder meer van uit gaan. Een rechter kan prima beslissen dat het contract in stand blijft aangezien deze met het volle verstand is geketekend.

[ Voor 27% gewijzigd door Standeman op 13-12-2017 15:00 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
[...]

Ah, duidelijk. Als die proeftijd in je contract staat: doe er in dit geval je voordeel mee :)

Hoewel ik me dan wel afvraag of die proeftijd in je tweede contract wel rechtsgeldig is, aangezien de werkgever al een heel jaar de tijd heeft gehad om te beoordelen of je functioneert. Maar ik ben ook maar een amateur, dus ik kan er helemaal naastzitten ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Homerius op 13-12-2017 15:00 . Reden: Doorgehaalde gedeelte is misschien te kort door de bocht, afgaande op de reactie van Standeman. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Standeman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:55:
[...]

Dan heb je een flinke kans dat er wettelijk geen sprake is van een proeftijd en dat je de duur van je contract uit moet zitten omdat je anders contractbreuk pleegt (en ze dus kunnen 'dwingen' om je contract uit te zitten of een schadevergoeding te eisen).

Proeftijden zijn namelijk aan regels gebonden.
Niet zo bang maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Bang maken?

Het gaat er om dat de TS dit eerst goed uitzoekt en met die informatie de juiste beslissing neemt. Het heeft niets met bangmakerij te maken. Ik heb wel de krachtterm er uit gehaald. :)

Jouw post is in de trant van "Een concurrentie beding wordt toch door de rechter van tafel geveegd". En dat is dus alleen in zeer specifieke gevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 13-12-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Standeman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:59:
[...]

Bang maken :|

Het gaat er om dat de TS dit eerst goed uitzoekt en met die informatie de juiste beslissing neemt. Het heeft niets met bangmakerij te maken.

Jouw post is in de trant van "Een concurrentie beding wordt toch door de rechter van tafel geveegd". En dat is dus alleen in zeer specifieke gevallen.
Concurrentiebeding :? Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Zullen we het gewoon ontopic houden?
TS moet volgende week gewoon lekker opzeggen.
Mochten er rare dingen gebeuren moet hij eens verder kijken. Vooralsnog is er he-le-maal niets aan de hand. Dus gewoon opzeggen en je niet bang laten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 13-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

St@m schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:00:
[...]

Concurrentiebeding :? Wat heeft dat er nou weer mee te maken.
TS moet volgende week gewoon lekker opzeggen.
Het heeft er mee te maken dat jij wel denkt dat het losloopt, maar dat de TS er een flink probleem mee kan hebben mocht het tot een conflict komen.

En wat als de werkgever zegt "Leuk dat je wil opzeggen, maar de proeftijd is niet van toepassing. Je werkt gewoon tot aan het einde van je contract"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Er staat letterlijk in het contact dat er een proeftijd is overeenkomen voor 1 maand.
En dat er door de werkgever of werknemer het dienstverband per direct zonder opgaaf van reden kan worden opzegt.

Daarnaast staat er dat het een contract is voor de duur van de opdracht en deze dus automatische afloopt wanneer de opdracht is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Standeman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:02:
[...]

Het heeft er mee te maken dat jij wel denkt dat het losloopt, maar dat de TS er een flink probleem mee kan hebben mocht het tot een conflict komen.

En wat als de werkgever zegt "Leuk dat je wil opzeggen, maar de proeftijd is niet van toepassing. Je werkt gewoon tot aan het einde van je contract"?
Welk probleem dan? Linksom of rechtsom zal hij dan zijn contract moeten uitzitten..
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:03:
Er staat letterlijk in het contact dat er een proeftijd is overeenkomen voor 1 maand.
En dat er door de werkgever of werknemer het dienstverband per direct zonder opgaaf van reden kan worden opzegt.

Daarnaast staat er dat het een contract is voor de duur van de opdracht en deze dus automatische afloopt wanneer de opdracht is afgelopen.
Ja, maar als dat in je vorige contract ook stond is het wellicht niet rechtsgeldig. De proeftijd dan.
Maar vooralsnog zou ik er gewoon vanuit gaan dat je volgende week na ondertekening opzegt. Mocht je huidige werkgever dan ineens roeptoeteren dat het niet kan, dan wijs je op die passage. Doen ze dan nog steeds moeilijk omdat ze zeggen dat het niet rechtsgeldig is moet je ze maar even vragen waarom ze dat dan in het contract hebben opgenomen.
En in het allerergste geval geef je bij de klant aan dat je het echt niet meer ziet zitten en of ze je willen terugsturen naar de opdrachtgever. Opdracht klaar, jij ook klaar.

[ Voor 51% gewijzigd door St@m op 13-12-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:26:
[...]

^^ Dat gebeurt toch wel, veranderd niks aan de situatie.
Als ik bij mijn klant aan geef weg te gaan zullen zij een vervanger willen hebben, kans is dat de normale recruitering procedure gestart wordt waarbij onze concurrenten ook benaderd worden. Als ik het eerst bij mijn account manager aangeeft zal hij bij de klant melden dat ik weg ga maar hij al een direct vervanger heeft met dezelfde voorwaarden, dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tsurany schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:04:
[...]

Als ik bij mijn klant aan geef weg te gaan zullen zij een vervanger willen hebben, kans is dat de normale recruitering procedure gestart wordt waarbij onze concurrenten ook benaderd worden. Als ik het eerst bij mijn account manager aangeeft zal hij bij de klant melden dat ik weg ga maar hij al een direct vervanger heeft met dezelfde voorwaarden, dat scheelt een hoop.
Dat kan je accountmanager dan wel doen, maar wie zegt dat die gene weer net zo goed in het team past en goed genoeg is? De gunningsfactor lag wel bij mijn vorige werkgever.

de detacheerder had bij mij geen goede vervanger, maar de klant had dan nog steeds hem breed ingezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:03:

Ho wacht! Dit is de proeftijd tussen jouw huidige werkgever en de klant, begrijp ik dat goed? Wat staat er in je eigen contract met je huidige werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:11:
[...]

Ho wacht! Dit is de proeftijd tussen jouw huidige werkgever en de klant, begrijp ik dat goed? Wat staat er in je eigen contract met je huidige werkgever?
Dit is zijn contract. Zie werkgever en werknemer.. Dit gaat over een projectcontract.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 13-12-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:10:
[...]

Dat kan je accountmanager dan wel doen, maar wie zegt dat die gene weer net zo goed in het team past en goed genoeg is? De gunningsfactor lag wel bij mijn vorige werkgever.

de detacheerder had bij mij geen goede vervanger, maar de klant had dan nog steeds hem breed ingezet.
Irrelevant, de werkgever moet op z'n minst die kans krijgen, dat is onderdeel van op nette wijze ontslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Falcon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:11:
[...]

Nee enkel tussen mij en de detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Standeman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:02:
[...]

Anders geld gewoon een maand opzeg termijn.

Of ik zou het gewoon heel erg kunnen gaan verzieken, niet meer opdagen enzo. dan zal de opdracht waarschijnlijk ook per direct stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door targaryanwolf op 13-12-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:26:
[...]

Oke, dan ga ik deze weg bewandelen zodra ik volgende week het nieuwe contract heb getekend uiteraard.

Ben alleen bang dat ze mij gaan proberen over te halen of opeens niet meer zo vriendelijk tegen mij zullen zijn. Al verwacht ik dat niet.
Dat lijkt mij geen probleem:
- Overhalen: nee zeggen
- Niet vriendelijk zijn: dan ben je toch al weg?

Je hoeft trouwens niets te vertellen over je (echte) motivatie om weg te gaan he. Het is niet altijd handig om dat soort dingen te vertellen. Feitelijk hebben zij daar ook niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Roenie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:41:
[...]
Dat lijkt mij geen probleem:
- Overhalen: nee zeggen
- Niet vriendelijk zijn: dan ben je toch al weg?

Je hoeft trouwens niets te vertellen over je (echte) motivatie om weg te gaan he. Het is niet altijd handig om dat soort dingen te vertellen. Feitelijk hebben zij daar ook niets mee te maken.
Echte motivatie is meer kansen en zekerheid, daarnaast leukere functie en beter salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:42:
[...]

Echte motivatie is meer kansen en zekerheid, daarnaast leukere functie en beter salaris.
Maakt niet uit waarom toch. De reden kan zelfs zijn dat de kop van je manager je niet aanstaat. Wat ik bedoel is dat je niemand een reden hoeft te geven en ook niet waar je dan gaat werken.

Als je bang zijn dat zij je om gaan lullen (terwijl je dan gewoon nee kun t blijven zeggen natuurlijk), dan zou ik al helemaal die reden niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Uiteindelijk gaan ze toch negatief over je lullen. Zo gaat dat altijd. Nu ben je top straks een lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
Is de functie hetzelfde / vergelijkbaar / inhet verlengde van wat je in het vorige project deed? In dat geval is een proeftijd mogelijk niet rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04

LankHoar

Langharig tuig

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:34:
[...]
Of ik zou het gewoon heel erg kunnen gaan verzieken, niet meer opdagen enzo. dan zal de opdracht waarschijnlijk ook per direct stoppen.
Dat zou echt een rot streek zijn, en strookt ook helemaal niet met je eerder comments dat je de boel netjes wil achterlaten ;)

Voor je iets tekent bij je nieuwe werkgever zou ik toch echt wel heel zeker willen weten of je het contract met je detacheerder tussentijds stop kan zetten, en hoeveel tijd daar dan overheen zou gaan.

Overigens, ik neem dat je ook een proeftijd gaat hebben bij je nieuwe werkgever, dus ook al heb je al getekend kunnen ze je er alsnog zonder opgaaf van reden uitgooien. Niet dat ik dat als reden zou zien om je huidige baan op te zeggen zonder al iets anders te hebben getekend, maar toch een kleine nuance daarop :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• targaryanwolf
t_captain schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:56:
Is de functie hetzelfde / vergelijkbaar / inhet verlengde van wat je in het vorige project deed? In dat geval is een proeftijd mogelijk niet rechtsgeldig.
Nee niet helemaal, dit is puur servicedesken al hebben ze gezegt dat het werk voor een groot deel geen servicedesken is.

• targaryanwolf
LankHoar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:28:
[...]

Dat zou echt een rot streek zijn, en strookt ook helemaal niet met je eerder comments dat je de boel netjes wil achterlaten ;)

Voor je iets tekent bij je nieuwe werkgever zou ik toch echt wel heel zeker willen weten of je het contract met je detacheerder tussentijds stop kan zetten, en hoeveel tijd daar dan overheen zou gaan.

Overigens, ik neem dat je ook een proeftijd gaat hebben bij je nieuwe werkgever, dus ook al heb je al getekend kunnen ze je er alsnog zonder opgaaf van reden uitgooien. Niet dat ik dat als reden zou zien om je huidige baan op te zeggen zonder al iets anders te hebben getekend, maar toch een kleine nuance daarop :)
Ik heb mijn contract even ingekeken en er is een proeftijd van 1 maand overeengekomen.

En ja de boel verzieken is inderdaad een rotstreek en dat is mijn intentie ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door targaryanwolf op 14-12-2017 06:57 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
targaryanwolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 06:56:
[...]

Ik heb mijn contract even ingekeken en er is een proeftijd van 1 maand overeengekomen.

En ja de boel verzieken is inderdaad een rotstreek en dat is mijn intentie ook niet.
Dan heb je overigens als het goed is een contract voor langer dan 6 maanden, bij een contract van 6 maanden of korter is het niet meer toegestaan een proeftijd te hebben.

Sowieso moet je je best doen om het netjes af te ronden, maar dat is nou eenmaal het risico dat ze lopen bij bepaald soort werk met een bepaald soort contracten. Mensen vinden iets anders en vertrekken dan, dan hadden ze bijvoorbeeld maar meer vastigheid of een beter salaris moeten bieden.

Als je weet dat je komende maandag kunt beginnen bij je nieuwe werkgever zou ik dit wel zsm aangeven, niet dat je tot het laatste moment wacht.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

fredkroket schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:03:
[...]

Dan heb je overigens als het goed is een contract voor langer dan 6 maanden, bij een contract van 6 maanden of korter is het niet meer toegestaan een proeftijd te hebben.
Het is een projectcontract..
Als je weet dat je komende maandag kunt beginnen bij je nieuwe werkgever zou ik dit wel zsm aangeven, niet dat je tot het laatste moment wacht.
Zodat ze zeggen: dan ontslaan we jou, dus die paar dagen die je nog wilde werken hoef je niet meer te komen.

Ik zou echt tot het laatste moment wachten.. Waarom extra risico nemen?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:21:
[...]

Het is een projectcontract..

[...]

Zodat ze zeggen: dan ontslaan we jou, dus die paar dagen die je nog wilde werken hoef je niet meer te komen.

Ik zou echt tot het laatste moment wachten.. Waarom extra risico nemen?
Hij zit gedetacheerd, hij levert geld op en ik ga er vanuit dat de opdrachtgever ook blij met hem is. Bij een dergelijk doemscenario dat je aandraagt zou ik redelijk twijfelen aan werkgever en/of mezelf...

Maar goed, ieder zijn of haar ding...

• targaryanwolf
fredkroket schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:45:
[...]

Hij zit gedetacheerd, hij levert geld op en ik ga er vanuit dat de opdrachtgever ook blij met hem is. Bij een dergelijk doemscenario dat je aandraagt zou ik redelijk twijfelen aan werkgever en/of mezelf...

Maar goed, ieder zijn of haar ding...
Klopt mee eens, maar als je het vanuit de klant gaat bekijken kan ik begrijpen dat ze geen geld en moeite meer in mij willen stoppen ivm het inwerk traject.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

targaryanwolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:48:
[...]

Klopt mee eens, maar als je het vanuit de klant gaat bekijken kan ik begrijpen dat ze geen geld en moeite meer in mij willen stoppen ivm het inwerk traject.
Dit dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

In dat geval wil de detacheerder jou dus ook niet echt aan zich binden, want het getuigt ook niet echt van committment dat ze je gewoon onbetaald thuis laten zitten als ze even niets voor je hebben. Ik zou er in zo'n geval nul moeite mee hebben om te zeggen 'doei, ik kies voor wat meer vastigheid'.

Dat bij zo'n constructie, waar je na een week alweer een nieuw contract krijgt aangeboden, eigenlijk geen proeftijd van toepassing* zou mogen zijn, lijkt nu toevallig in je voordeel te werken als je werkgever er niet over begint.

*ik ben geen jurist, maar volgens mij moet er minstens x maanden tussen meerdere contracten zitten om het niet als een doorlopende arbeidsrelatie te zien.

• t_captain
Projectcontract: kan ook een keuze van de werknemer zijn. Doordat de werkgever veel minder risico draagt, kan hij een groter deel van de omzet uitbetalen. Stapje richting payrolling zeg maar. Vanuit werknemersoogpunt moet je nooit een projectcontract tekenen zonder te checken dat tenminste 70% van de omzet jouw kant op komt (deels via loon, deels via werkgeverspremies etc.). Als je een projectcontract hebt met hetzelfde loon als een vast contract, ben je genaaid.

Servicedesken: is dat een bezigheid die ook onderdeel was van je vorige project?
Dan zie ik een ongeldige proeftijd.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53

Croga

The Unreasonable Man

targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:34:
Anders geld gewoon een maand opzeg termijn.
Staat dat expliciet in je contract? Zo niet dan is er geen opzegtermijn (of sterker; geen mogelijkheid om op te zeggen).
Kun je doen. Maar met al deze achtergrond informatie loop je dan helemaal de kans om voor de rechter gesleept te worden en de schade te moeten vergoeden. En dat gaat op zijn minst in de tienduizenden euros lopen. Ik zou zeggen: Veel plezier daarmee.

Zoals @Standeman al probeert aan te geven: Zorg dat je in ieder geval zeker weet waat je over praat;
- De proeftijd in het contract is nagenoeg zeker niet van toepassing. Ga er dus van uit dat er geen proeftijd is.
- Een contract voor bepaalde tijd kan in principe niet opgezegd worden tenzij dit expliciet in het contract opgenomen is. Kijk dat even na.
- De boel saboteren is nooit een optie. Daarmee werk je jezelf nog veel dieper in de nesten.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:44
Alhoewel de proeftijd niet van toepassing lijkt (is namelijk bindend recht, dus kun je niet van afwijken in een contract), zou ik je naïviteitspet opzetten en je ontslagbrief schrijven dat je per direct/datum (datum binnen proeftijd uiteraard) uit dienst gaat. Maak een afspraak met je manager (die bij je werkgever dus, niet de klant) en geef de brief aan hem. Zorg ook dat je de brief schriftelijk/via mail bij je werkgever levert.

• targaryanwolf
t_captain schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:18:
Projectcontract: kan ook een keuze van de werknemer zijn. Doordat de werkgever veel minder risico draagt, kan hij een groter deel van de omzet uitbetalen. Stapje richting payrolling zeg maar. Vanuit werknemersoogpunt moet je nooit een projectcontract tekenen zonder te checken dat tenminste 70% van de omzet jouw kant op komt (deels via loon, deels via werkgeverspremies etc.). Als je een projectcontract hebt met hetzelfde loon als een vast contract, ben je genaaid.

Servicedesken: is dat een bezigheid die ook onderdeel was van je vorige project?
Dan zie ik een ongeldige proeftijd.
Ik krijg netjes betaald in mijn ogen, echter betaald de baan de ze mij aanbieden. Wat een vaste aanstelling is gewoon veel beter. Servicedesk was daar niet echt mij bezigheid, ik runde wel de servicedesk op locatie maar was meer bezig met mensen aansturen en met externe leveranciers praten.

• targaryanwolf
Kurkentrekker schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:08:
[...]

In dat geval wil de detacheerder jou dus ook niet echt aan zich binden, want het getuigt ook niet echt van committment dat ze je gewoon onbetaald thuis laten zitten als ze even niets voor je hebben. Ik zou er in zo'n geval nul moeite mee hebben om te zeggen 'doei, ik kies voor wat meer vastigheid'.

Dat bij zo'n constructie, waar je na een week alweer een nieuw contract krijgt aangeboden, eigenlijk geen proeftijd van toepassing* zou mogen zijn, lijkt nu toevallig in je voordeel te werken als je werkgever er niet over begint.

*ik ben geen jurist, maar volgens mij moet er minstens x maanden tussen meerdere contracten zitten om het niet als een doorlopende arbeidsrelatie te zien.
Mee eens, heb zelfs gevraagd destijds of ik niet gewoon in dienst kon komen bij hun, want ze waren immers erg te vrede. Dit niet zeiden ze omdat dit hun bedrijfsprofiel is.

Ik heb geen idee hoeveel maanden er tussen moet zitten het UWV lijkt dit wel goed te keuren.

• t_captain
Als een vaste baan beter betaalt dan een projectcontract, dan weet ik genoeg :)
Als een servicedesker 30 euro per uur doet, zou een redelijke vergoeding o.b.v. projectovereenkomst 2200 euro bruto zijn. Dan laat je 30% van de taart aan de detacheerder en kost jij 70%.

Waarom denk je dat UWV keurt dit goedkeurt? UWV doet geen toetsing van nieuwe arbeidsovereenkomsten. Bij conflicten is het de kantonrechter die hierover gaat.

• targaryanwolf
t_captain schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:20:
Als een vaste baan beter betaalt dan een projectcontract, dan weet ik genoeg :)
Als een servicedesker 30 euro per uur doet, zou een redelijke vergoeding o.b.v. projectovereenkomst 2200 euro bruto zijn. Dan laat je 30% van de taart aan de detacheerder en kost jij 70%.

Waarom denk je dat UWV keurt dit goedkeurt? UWV doet geen toetsing van nieuwe arbeidsovereenkomsten. Bij conflicten is het de kantonrechter die hierover gaat.
Omdat ik kort contact heb gehad met een job coach, tevens heb je mijn bruto salaris wel aardig goed ingeschat :P

• wheel
  • Laatst online: 15:09
targaryanwolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:11:
Dames en Heren,

Momenteel werk ik via een detacheerder, hiervoor was ik ook al 1 jaar werkzaam geweest bij deze detacheerder via een contract voor de duur van de opdracht.

Echter ben ik op dit moment nu al 2 weken werkzaam op een nieuwe opdracht met een maand proeftijd, ...
Just to be sure: weet je zeker dat je nieuwe arbeidsovereenkomst een proeftijd heeft, of dat de klant een proeftijd heeft met de detacheerder?

[ Voor 0% gewijzigd door wheel op 14-12-2017 13:12 . Reden: al beantwoord op p3 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• targaryanwolf
Gisteren opgezegd, er werd een beetje moeilijk gedaan.
In eerste instantie zeiden ze dat ik een maand opzegtermijn had, nadat ik hun nadrukkelijk op de proeftijd had gewezen in het contract zeiden hun dat wel de maand nog moest worden afgemaakt.

Toen heb ik hun gewezen dat in het contract staat dat de eerste maand als proeftijd geld en per direct door werkgever of werknemer kan worden opgezegd. Wel heb ik gemeld het netjes te willen afronden en ik nog 1 week kan en wil doorwerken, mijn accountmanager gaat nu de klant inlichten en kijken wat de klant wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 19:12
Lijkt me een prima oplossing, goed dat je hun netjes op de contractvoorwaarden hebt gewezen toen ze moeilijk gingen doen. Eind goed al goed toch? Heb je je nieuwe contract al getekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Viccers schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:23:
Lijkt me een prima oplossing, goed dat je hun netjes op de contractvoorwaarden hebt gewezen toen ze moeilijk gingen doen. Eind goed al goed toch? Heb je je nieuwe contract al getekend?
Natuurlijk :)

Ze probeerde nog wel een beetje een schuldgevoel aan te praten, maar heb duidelijk gezegd dat dit meer kansen voor mij bied.

[ Voor 16% gewijzigd door targaryanwolf op 15-12-2017 10:45 ]

Pagina: 1