Beste allen,
ik zoek graag bevestiging of er nog onvoorziene haken en ogen zitten aan mijn oplossing voor onderstaand vraagstuk:
Ik zie geen probleem in het (potentieel) beschikbaar zijn van de dump, maar wellicht zit ik verkeerd.
Ik hoor graag of iemand op- of aanmerkingen heeft over mijn voorgestelde oplossing.
Groeten uit Uganda,
Christian
ik zoek graag bevestiging of er nog onvoorziene haken en ogen zitten aan mijn oplossing voor onderstaand vraagstuk:
- op een vps draait een MySQL server met één database en verschillende tabellen/views voor een niet-publiekelijk toegankelijke webapp (via internet benaderbaar maar alleen login voor medewerkers, HTTPS uiteraard)
- op een aparte (cheap) webhost draait onze publieke website
- één tabel (view) op de VPS bevat informatie die gepresenteerd moet worden op de website
- alle informatie wordt (potentieel) gepresenteerd op de publieke website, de inhoud van de view (of de structuur van de tabel) is dan ook niet geheim
- ik zou de presentatie / selectie graag volledig op de webhost doen
- ik wil de MySQL server niet van buitenaf toegangkelijk maken, zelfs niet met een user die alleen die publieke view kan uitlezen
- de VPS genereert een (publiek toegangkelijke) dump van de view
- de webhost vraagt deze dump op en voert deze in in zijn eigen database
- verwerking / presentatie van de gegevens kan verder op de webhost gebeuren
- synchronisatie aanmaken via cronjob
Ik zie geen probleem in het (potentieel) beschikbaar zijn van de dump, maar wellicht zit ik verkeerd.
Ik hoor graag of iemand op- of aanmerkingen heeft over mijn voorgestelde oplossing.
Groeten uit Uganda,
Christian