Toon posts:

dolby atmos ondersteuningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen met een nieuwe geluidsinstallatie. Ik wil de Denon AVR-X2400 kopen samen met de denon sys-2020 speaker set. Ik heb nog 2 oude zuilspeakers op mijn kamer staan en deze gebruiken om ervoor te zorgen dat ik een 5.1.2 opstelling kan maken.
Ik vind het alleen nog erg ondeduidelijk wanneer ik nu gebruik kan maken van dolby atmos. Ik heb een netflix 4k abbo en ik weet dat enkele films dolby atmos ondersteunen, ik heb ook gelezen dat dolby atmos alleen werkt op xbox one en op lg oled tv. Ik wil zelf de sony KD55-XE9005 kopen maar betekent dit dat als ik wheelman op netflix wil kijken (een film met dolby atmos) dat dit dan niet werkt of maakt dat niks uit?
en ik heb gelezen dat er ook iets van een dolby atmos upscaling is, is dit dat 5.1 geluid wordt gescaled naar 5.1.2 of zit ik nu helemaal fout?
Is voor dolby atmos de Denon AVR-X2400 met de denon sys-2020 met 2 oude zuilen een goede installatie of is er een veel beter iets voor een gelijke prijs?

Dankje,
Mvg Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:03
De Denon AVR zelf kan Atmos 5.1.2 aan. De Denon sys-2020 speakers missen atmos speakers. Dus ik neem aan i.c.m. met je 2 zuilen dat je 2 van de 2020 speakers hoogte speakers wil gaan gebruiken (of aan het plafond hangend).
Dit kan werken. Of het klinkt is een tweede.

Als je een xbox hebt dan koppel je die aan de Denon AVR. en je tv via arc(hdmi) naar de Denon AVR. Dit zorgt ervoor dat netflix (via de xbox) z'n dolby atmos signaal doorstuurt naar je AVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ps4 pro geen xbox dus. En ja inderdaad ik wou 2 speakers aan het plafond hangen maar zou jij eerder aanraden om speciale dolby atmos speakers aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:02:
ik heb een ps4 pro geen xbox dus. En ja inderdaad ik wou 2 speakers aan het plafond hangen maar zou jij eerder aanraden om speciale dolby atmos speakers aan te schaffen?
Ik denk dat GamatronCleric meer doelt op de klankkleur van de speakers, als hier te veel verschil in zit geeft het geen aangenaam geluidsbeeld.

Het beste is om speakers van hetzelfde merk te kopen uit dezelfde serie. Dan zijn ze qua performance en klank hetzelfde.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahh okay, zou het beter zijn als ik de sys-2020 neem met de Onkyo SKH-410
Of dat ik deze set neem Onkyo SKS-HT648 - 5.1 Luidsprekerset - Zwart samen met de Onkyo SKH-410 - Dolby Atmos speakers.

Of wat zouden jullie aanraden? Ik moet een nieuwe receiver en wil een Dolby atmos 5.1.2 creëren. Max 1200 euro, het liefst iets goedkoper. Als mijn oude zuilen nog te gebruiken zijn zou fijn zijn maar als dit inderdaad niet mooi samen klinkt zoek ik daar vervanging voor.

• GamatronCleric
@Verwijderd
Welke merk zuil speakers heb je? Mochten die goed klinken zou je ook kunnen overwegen om daar passende surrounds voor te kiezen. (Mogelijk wachten met een center en subwoofer en dat voorlopig opvangen met de zuilen). Dit is in de toekomst nog altijd uit te breiden :).

Mocht je speakers in je plafond kunnen plaatsen dan is dat de beste optie. Indien je plafond niet glad / reflecterend genoeg is zullen speakers als de Onkyo SKH-410 redelijk nutteloos zijn.
Laatste optie die je kunt doen is om satelliet speakers van het zelfde merk als de zuilen te gebruiken als hoogte speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
"Oude zuilen"? Ik heb pas een Sony DN1080 en gebruik mijn "oude zuilen" en centrespeaker (NS-C444) van Yamaha. Die klonk al niet geweldig, vooral bij dialoog. Terwijl de overige speakers, die nog ouder zijn, van Celestion nog geweldig klinken. Om Dolby Atmos te kunnen luisteren heb ik 2 kleine speakers bovenop mijn zuilen geschroeft onder een hoek op het plafond gericht en de receiver wijs gemaakt dat ik Dolby Enabled speakers heb. Dat accepteerde hij bij de kalibratie als zoete koek.

Mijn punt is, als je een flink bedrag uitgeeft voor een receiver, koop dan ook goede speakers.
Lieft alle 7 of 9, maar dat red je niet met €1200,- . In ceiling is het allerbeste voor Atmos. Indirect, dus via het plafond, werkt. Maar de kwalteit van je receiver is cruciaal. Als de instellingen niet voldoende zijn, zoals de vertraging die op de overige speakers moet komen om het indirecte geluid goed te timen, dan wordt het een rommeltje. Het gaat maar om miliseconde, dus lip-sync zal er niet onder lijden.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
Overigens als tip, mocht je de Denon sys-2020 kopen: bestel ze via amazon.de, want dat scheelt je 120-130 euro met de Nederlandse prijzen. Ik heb dat vorige week gedaan en had ze binnen drie dagen binnen.

Verwijderd

Topicstarter
@GamatronCleric ik heb de Tannoy mercury m3 zuil speaker. ik heb zelf nog even verder gekeken en de onkyo sks-ht728 sprak mij wel aan omdat ik zuilen toch wel mooi vind om naast de tv te hebben, om hier dolby atmos van te maken wil ik dan de onkyo skh-410 boven mijn bank hangen. Zou dit wel een goede combinatie zijn omdat dit beide van onkyo is of wat zijn goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
De onkyo's zullen wel redelijk bij elkaar liggen qua klankweergave dus dat zou wel een goede combinatie zijn.
Of het goed klinkt is een ander verhaal :). Zelf ergens in een winkel beluisteren is in ieder geval iets wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 12:47
Ik denk dat je beter goed klinkende (en matchende) 5.1 kunt hebben draaien, dan niet matchende atmos. Voor de gemiddelde ruimte is een goede 5.1 reeds een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnt73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Even een topic afstoffen.
Is het niet zo, dat als je via Netflix app op tv kijkt je TV Atmos moet ondersteunen?

Ik heb een Atmos opstelling maar krijgen het niet voor elkaar met een Sony KD65-XD9305.
Ben nu bezig om deze te vervangen voor een LG OLED. Die geven dat signaal wel door via ARC naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Je kan ook een xbox one s of x kopen die kunnen dat ook.
Alleen een paar lg tvs ondersteunen atmos bij netflix idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@martijnt73 https://help.netflix.com/nl/node/64066
En om Dolby Atmos via ARC door te kunnen geven heb je een tv met HDMI 2.1 nodig.
Je kan ook Netflix vanaf je W10 PC opstarten. Dan moet je de Dolby Access app installeren en instellen.
Sluit je AVR met een HDMI kabel aan op je PC.

Je krijgt alleen geen goede Dolby Atmos omdat Windows alleen Surround back kent en geen Front High of Front Dolby Atmos enabled speaker opstelling. Het geluid van de FH gaat naar je surround speakers.
Als er dus een vliegtuig aan komt dan zie je die voor je en komt het geluid van achter of opzij. #dom

[ Voor 103% gewijzigd door PCan op 15-06-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilbrandbuntjer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-05 19:21
Dag beste luisteraars.

Ik heb een Samsung Q90R 7.1 Atmos soundbar thuis gehad en deze via ARC aangesloten op mijn oude 55" Sharp TV, nou ja het surround was natuurlijk in orde maar vanwege de oude TV ging er geen signaal naar de soundbar "z'n naar boven gerichte" speakers. logisch want ik had mij voorgenomen om er een QLED 55" met een One Connect Box bij te kopen die Atmos door zou geven via eARC naar de soundbar.
Al met al toch nog een heel gedoe met afstellen en plaatsen van deze rear speakertjes draadloos geluid maar nog steeds 230V aansluiting per speaker nodig.
Ik heb de totale kosten van een Samsung TV en Samsung soundbar nog eens vergeleken met een LG 55" E9 met ingebouwde en geintegreerde 4.2 soundbar en kom tot de conclusie dat ik honderden euro's goedkoper uit ben met een LG Oled Atmos TV. Hoezo plug en play? 1 stekker en het is klaar. En geloof mij de Atmos content van Netflix wordt door de E9 keurig verzorgd zo goed als het kan via een soundbar zonder sub. Het eerste luisteren doe je pas echt in je eigen woonkamer met jouw reeds aangeschafte spulletjes die je al blij maken als de led'jes aangaan. Geluid is emotie en beleving van het totaalplaatje van beeld en verbeelding en daar is geen 7.1 met de beste recensies voor nodig.
oh ja....Samsung set was 1690 +1079 =2769 Euro tegen eeen aanschaf van de LG55 E9 van 1750 Euro. Tel uit je winst en luister lekker naar een prachtig geluid ( zover mijn oren kunnen beoordelen, ben 50 jaar Machinist geweest dus ik mis wat in het spectrum )
Voor zover het oog ook wat wil zou ik zeggen.." LG E9 prachtig strak design en geen soundbar of speakers meer in het zicht. Daarentegen wie houdt van een Soundbar zo fors als een " spoorbiels ....." ieder z'n smaak'.

[ Voor 6% gewijzigd door Hilbrandbuntjer op 27-12-2019 19:43 . Reden: schrijffout ]

Pagina: 1