Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:03
Mijn vraag
Hoe heet de plaat waar je de monitor aan vast schroeft op een VESA beugel, en waar kan je deze aanschaffen.

Ik heb een nieuwe monitor aangeschaft, ik had al een 27" exemplaar, deze had een platte achterkant waar mijn Newstar monitorbeugel ingeschroefd kon worden.
Mijn nieuwe kekke monitor heeft een inkeping waar je de standaard voet inklikt, waardoor er diepte onstaat op de achterzijde van de monitor. Door deze diepte past mijn huidige monitor niet op de plaat, dit komt door de ronde voetjes waar je de monitor aan vast schroeft.
Ik ben een beetje huiverig om langere schroeven te gebruiken, ik wil gewoon een voet die past. Met de ijzerzaag de ronde randen eraf henken lijkt mij ook geen oplossing. Zie hieronder een foto van een soortgelijke plaat, met ronde voetjes, deze past ook niet in de inkeping.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/6/6/1/9200000081981660.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb uiteraard de kop zelf losgeschroefd, waardoor ik ervanuit ging dat er losse koppen bestaan.
Er komt vervolgens een ronde kop tevoorschijn met een schroef ernaast om deze te verankeren.

Vervolgens de google en de newstar site erop nageslagen, biostar ook nog even gegoogled.
Echter kom ik niets tegen over losse platen, erg frustrerend want op andere steunen zitten die er uiteraard wel bij. Ik vraag mij af of er hier een standaard in bestaat. Halp! :O

Beste antwoord (via Lampiz op 13-12-2017 15:09)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Even bij een lokale metaalhandel langs, die hebben de spullen gewoon liggen voor een paar dubbeltjes :)

Iig, mijn lokale metaal speciaalzaak wel. Rekken en rekken vol met boutjes, moertjes, spacers en allerlei andere bevestigingsmaterialen. Alles te koop per stuk.
Een stel M6 of M8 boutjes van 15 a 20mm kosten je iets van 15ct per stuk en plastic spacers voor 5ct per stuk oid.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 13-12-2017 14:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Volgens mij heet hetgeen wat je zoekt een VESA Mount Plate
Benq noemt die dingen Vesa Transfer kit
Dus wellicht dat voor jouw monitor het wéér anders heet, maar misschien dat je hier iets mee kunt?

Edit: vesa adapter zou ook nog kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rutger op 13-12-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Je nieuwe monitor heeft dus een 75x75 VESA mount en je beugel is een combi 75x75 en 100x100.
Een paar langere boutjes kan geen kwaad.
Mijn VESA TV mount werd er zelfs mee geleverd, inclusief spacers, zodat de kabels tussen TV en mount door gelegd kunnen worden.
Zolang we niet praten over een monitor van tientallen kilogrammen of afstanden van meer dan 5cm, is er niks aan de hand.
Gewoon langere bouten en spacers gebruiken, of een vulplaat maken van b.v. hout of aluminium.

Newstar maakt ook geen andere koppen/platen, dus dat is helaas je enige optie.
Of gaan zagen, Dat kan ook geen kwaad, maar dan kan je later geen 100x100 monitor er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:03
McKaamos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:01:
Je nieuwe monitor heeft dus een 75x75 VESA mount en je beugel is een combi 75x75 en 100x100.
Een paar langere boutjes kan geen kwaad.
Mijn VESA TV mount werd er zelfs mee geleverd, inclusief spacers, zodat de kabels tussen TV en mount door gelegd kunnen worden.
Zolang we niet praten over een monitor van tientallen kilogrammen of afstanden van meer dan 5cm, is er niks aan de hand.
Gewoon langere bouten en spacers gebruiken, of een vulplaat maken van b.v. hout of aluminium.

Newstar maakt ook geen andere koppen/platen, dus dat is helaas je enige optie.
Of gaan zagen, Dat kan ook geen kwaad, maar dan kan je later geen 100x100 monitor er aan hangen.
De nieuwe heeft ook 100x100 net als de vorige monitor. Mijn beugel heeft 100x100 en 75x75.
Echter gaat het inderdaad om alleen de diepte die in de weg zit.
Maar een VESA-spacer kit heeft inderdaad wat ik zoek. Iets als https://www.ergomart.com/spkt-vesa-spacer-hardware-kit

Nu nog een shop vinden die in Nederland dit bezorgt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Lampiz op 13-12-2017 14:09 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Even bij een lokale metaalhandel langs, die hebben de spullen gewoon liggen voor een paar dubbeltjes :)

Iig, mijn lokale metaal speciaalzaak wel. Rekken en rekken vol met boutjes, moertjes, spacers en allerlei andere bevestigingsmaterialen. Alles te koop per stuk.
Een stel M6 of M8 boutjes van 15 a 20mm kosten je iets van 15ct per stuk en plastic spacers voor 5ct per stuk oid.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 13-12-2017 14:24 ]