Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
Beste tweakers,

Onlangs nieuw huis gekocht (jaren 80). Na lang zoeken blijkt bij de verbouwing de telefoonaansluitingen achter de muur weggewerkt te zijn.

In kruipruimte telefoonlijn gevonden. Die is niet meer verbonden naar boven.

Er komen 4 kabels uit de kabel: rood blauw oranje wit

Vraag: hoe krijg ik zo makkelijk mogelijk de 4 losse kabels (volgens mij alleen rood en blauw nodig) naar mijn modem zodat ik dsl verbinding heb?

Ik heb geprobeerd:

https://imageshack.us/i/pnrpxiCUj

Dit op de modem aan te sluiten. Maar de modem geeft aan dat er geen dsl verbinding is.

Wat doe ik hier verkeerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
De provider bellen waar je aangesloten bent? Die kunnen het wel fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt inderdaad alleen rood & blauw nodig. Het andere aderpaar is voor een 2de lijn.

En het plaatje doet het bij mij niet, dus meer kan ik er op het moment ook niet over zeggen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:27
KPN bellen. De infrastructuur tot aan het ISra punt is van KPN en daar moet KPN voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
Ik heb dus een telefoonkastje gekocht en rood op groen aangesloten en blauw op rood. Dit met kabeltje naar modem verbonden. Maar dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Rood op rood, blauw op blauw (met een telefoonstekker zijn dat de bovenste 2 pinnen), en dat moet werken (als de lijn uberhaupt actief is dan).

Geen kleuren mixen, dan pak je een gedeelte van een ongebruikte lijn.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
erikkallenberg schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:47:
Ik heb dus een telefoonkastje gekocht en rood op groen aangesloten en blauw op rood. Dit met kabeltje naar modem verbonden. Maar dat werkt niet
Je hebt nog niet de provider gesproken ?

ADSL is ook niet 'even' aansluiten en het werkt, het duurt een paar minuten voor het signaal 'in' het modem begrepen is, en er een werkelijke connect met de buitenwereld is opgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Persoonlijk zou ik de 4 aderige kabel eerst uitlopen tot waar hij begint want normaal gesproken moet er een dikkere blauwe telefoonkabel van KPN zelf binnen komen. Hierop is de dunnere grijze 4 aderige kabel gelast.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
Heb tele2 gesproken. Wat ik gedaan heb zou in principe moeten werken. Komt nu een kpn monteur om te kijken wat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

.Maarten schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:47:
KPN bellen. De infrastructuur tot aan het ISra punt is van KPN en daar moet KPN voor zorgen.
Alleen is het IS/RA door de vorige bewoner weggewerkt. Aangezien IS/RA van KPN is en niet van de bewoner zou dit de (huidige) bewoner wel eens op herstelkosten kunnen komen te staan...
KPN trekt zich namelijk erg weinig aan van wie het gesloopt heeft, enkel dat de huidige persoon een IS/RA wil hebben dat er niet meer is.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Kijk hier even als je moeite hebt met aansluiten: https://forum.nle.nl/inst...ontroleren-aderparen-2608
Pagina: 1