Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Luchtgolf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 04-01 10:38
Hallo Tweakers,

Onze TV heeft het helaas begeven, althans de TV werkt nog prima, alleen alle HDMI poorten werken niet meer (moederbord kapot).
Heb LG gebeld maar aangezien ze die moederborden niet meer op voorraad hebben kunnen ze de TV helaas niet repareren ;(
Vervolgens nagedacht om de humax op andere tv aan te sluiten en via NAS (usb) te streamen naar de LG, maar dat wordt toch allemaal erg omslachtig vrees ik.

De TV die we nu hebben staan is de LG 47 LE8500, gekocht naar aanleiding van advies van dit forum, was zeer tevreden over de TV dus prima advies destijds! _/-\o_ Geen spijt van ondanks dat ie nu stuk is.

Aangezien we nu tijdelijk een 32' budget model hebben staan zijn wij op zoek naar een nieuw (groter) model - 49' is prima, 55' is nog beter :9

Wanneer ik kijk naar het huidige aanbod valt mij op dat het lijkt (?) alsof de TV's anno nu niet echt veel vooruit zijn gegaan t.o.v. zes jaar geleden? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
De LG die we nu hebben staan heeft 100 Hz, een reactietijd van 2ms, nouja voor de details: zie: reviews: LG Infinia LE8500: een echte mediamagnaat

Nu breek ik mijn hoofd dus over de mogelijke opties voor een nieuwe tv, die minimaal hetzelfde kan brengen qua prestaties als de LG die we hadden.

Samsung lijkt de beste prijs/kwaliteit te leveren, echter zetten die nu juist vol in op de beste smart-functies wat voor mij het minst belangrijk is.
Philips ben ik huiverig voor als ik over alle problemen met diverse modellen lees (was 6 jaar geleden precies hetzelfde overigens)
LG heeft ons niet bepaald geholpen om mee te denken n.a.v. het kapotte moederbord dus daar ben ik qua service niet heel blij mee.
Sony en Panasonic lijken mij verder ook prima merken, alle andere merken zijn denk ik een no-go aangezien er weinig ervaring/reviews in Nederland zijn.

Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 600-750 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken (via HUMAX IHDR-5200C), met name sport (voetbal) en films.

Wat heb je zelf al gevonden?

- Sony KD-49XE9005 (volgens mij de beste optie, alleen past niet binnen het budget helaas)

- Samsung UE49MU6120
- Samsung UE49MU6400
- Sony Bravia KDL-49WE660
- Sony KD-49XE7004

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek eigenlijk simpelweg de tv met de beste beeldkwaliteit, het smart gedeelte gebruik ik eigenlijk vrijwel niet (ben echt een ouderwetse tv-kijker).
Verder vind ik het erg lastig om in te schatten waar ik nu het meeste op moet letten, ik lees dat de Hz inmiddels softwarematig worden opgehoogd door de diverse tv's, maar de vergelijkingen lijken daarmee ook minder zuiver te worden naar mijn gevoel.
Daarnaast lees ik dat HDR erg belangrijk is, maar dat elk model daar ook net weer wat anders mee uit de bus komt. Met andere woorden: HDR is ook niet per se zaligmakend. Dus rijst de vraag: waar moet ik dan op letten?!

Kortom, ik zit enigszins met mijn handen in het haar. |:( Iemand die me kan helpen met advies? Ben overigens sowieso ook erg benieuwd naar jullie ideeŽn over de vergelijking tussen de TV's van nu en de TV's van 6 jaar geleden.

Alvast bedankt!
Ruben

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 00:03
Op papier lijkt het misschien dat tv's anno nu er niet veel op vooruit zijn gegaan maar de techniek staat niet stil.

LCD tv's hebben met name grote sprongen gemaakt als het aankomt op contrast/ zwartwaardes, door de komst van 10-bit panelen en quantum dot is het kleurbereik flink toegenomen. Helaas is jouw budget niet toereikend om van deze technieken te kunnen genieten.

Ik vind het aanbod van nu (in het middensegment) geen verbetering vergeleken met een paar jaar geleden, waar je voor rond de 800 euro een fatsoenlijke 50'' tv kon kopen met een 10-bit 100Hz native paneel zie je nu steeds vaker tv's in dezelfde prijscategorie met een 8-bit 50Hz paneel. De resolutie mag dan wel toegnomen zijn maar een hogere resolutie staat niet direct gelijk aan een betere beeldkwaliteit.

Bijna alle tv's die binnen jouw budget passen hebben een native 50Hz IPS paneel, het contrast van een IPS paneel is beduidend lager dan dat van een VA paneel. Een IPS paneel heeft wel iets betere kijkhoeken.

Het is natuurlijk afhankelijk van hoe kritisch jij bent als het op beeldkwaliteit aankomt, je geeft aan dat je met jouw huidige LG zeer tevreden was dan zullen de meeste tv's van nu niet onder doen aan de beeldkwaliteit van de LG die je thuis hebt staan. Aan de andere kant geef je aan dat je een tv zoekt met de beste beeldkwaliteit, wil je erop vooruit gaan zul je toch jouw budget iets moeten verhogen. Ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn/ haar portemonnee kijken maar ik vind het altijd zonde dat er voor 200 euro meer een veel betere tv te koop is en hier niet in geÔnvesteerd wordt (er van uitgaande dat je met je nieuwe tv weer flink wat jaartjes vooruit wilt).

Qua duurzaamheid zit je over het algemeen bij de Japanners goed.

De Sony KD-49XE9005 is voor § 1029 euro te koop bij Smits Arnhem, hier gaat nog 100 euro cashback vanaf. Wellicht met wat onderhandelen ook elders te verkrijgen voor deze prijs,

De pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart is ook een goede tv, beschikt over een goede 10-bit 100Hz native VA paneel met quantum dots. Met wat onderhandelen kan je deze tv voor rond de § 900 a § 1000 euro kopen. Hier gaat ook nog 100 euro cashback vanaf.

• Luchtgolf
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Op zich goed om te horen dat er "onder de motorkap" wel degelijk verbeteringen zijn geweest in de afgelopen jaren.

Het wordt voor ons de overweging om ofwel meer uit te trekken en langduriger genieten van de televisie of voor de goedkopere opties te gaan voor een wat kortere levensduur zegmaar.

Als ik je goed begrijp zitten er tussen de opties die ik opsomde (m.u.v. de XE9005) relatief gezien geen hele grote verschillen tussen die televisies, aangezien ze allemaal over een 8-bit 50Hz paneel beschikken.

• Freshouttheoven
De motion handling/ beeldprocessor is bij de Sony modellen beter.

Het smart gedeelte op de budget modellen van Sony is wel wat karig qua aanbod. Dit zal bij Samsung wel wat uitgebreider zijn.

De materiaalkeuze/ feeling zal ook wel verschillen bij de verschillende opties de je opsomde, dit zul je zelf moeten ervaren in de winkel.

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:34
Is dit misschien een goede aanbieding?
49PUS6551 / 12 Bij Ibood voor 599.

Zit zelf te twijfelen maar weet niet of dit toestel geschikt is voor een ps4 pro

• Luchtgolf
Nogmaals dank voor het advies. Gistermiddag heb ik de Sony KD-55XE8599 Zwart bij EP Tummers opgehaald voor § 797, met cashback er nog af volgens mij een prima deal, volgens mij had ik de aller aller laatste (m.u.v. de showroom-modellen). Tot nu toe bevalt ie prima! :D

• Ottie93
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 21:46
quote:
Luchtgolf schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:23:
Nogmaals dank voor het advies. Gistermiddag heb ik de Sony KD-55XE8599 Zwart bij EP Tummers opgehaald voor § 797, met cashback er nog af volgens mij een prima deal, volgens mij had ik de aller aller laatste (m.u.v. de showroom-modellen). Tot nu toe bevalt ie prima! :D
Ook last van clouding als je zwart scherm hebt? Enige minpunt aan de tv, maarja.. Bekende kwaal

• Freshouttheoven
quote:
Ottie93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Ook last van clouding als je zwart scherm hebt? Enige minpunt aan de tv, maarja.. Bekende kwaal
Dat is inderdaad edge-lit eigen, de ene tv heeft er meer last van als de ander. Je zou met een nieuwe microvezel-doekje een keer over heel het scherm kunnen wrijven, subtiele druk uitoefenen. Soms helpt het ook om op de plekken waar backlight beleeding plaats vindt de schroeven een klein tikje losser te maken.

• Ottie93
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 21:46
quote:
Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Dat is inderdaad edge-lit eigen, de ene tv heeft er meer last van als de ander. Je zou met een nieuwe microvezel-doekje een keer over heel het scherm kunnen wrijven, subtiele druk uitoefenen. Soms helpt het ook om op de plekken waar backlight beleeding plaats vindt de schroeven een klein tikje losser te maken.
Ik heb 5 vlekken verspreid over het beeld. Heb het al geprobeerd, ik kan de vlekken wel enigszins verplaatsen, maar weg gaan ze niet. Schroeven losser helpt ook niet helaas.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*