Help: Broadband Router

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toermalijntje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05-2022
'k Heb onlangs een US Robotics Broadband Router gekocht. De handleiding is voor mij echter niet duidelijk. Ik wil graag mijn ADSL-verbinding (via HCCNet)gebruiken. Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken?

Ik gebruik WinME en op de andere computer staat WIN98.

Verwijderd

Eerhm, correct me if i'm wrong

je kan met ADSL toch pas als heel NL gedekt is je eigen hardware gaan gebruiken, volgens mij ben je tot nu toe verplicht om de ADSL hardware van je ISP of de KPN te gebruiken.

Als je bedoelt dat je de router achter je ADSL hardware zet dan kan moet ie een VPN connectie opbouwen met je ISP, maaruh veel suc6 het is mij nog niet gelukt tot nu toe met een CISCO 800 ethernet ethernet router

Verwijderd

Heel jammer.. maar dat gaat waarschijnlijk niet werken. Om het te laten werken dient de broadband router als vpn client te fungeren. Ik heb nog geen broadband routers gezien die dat kunnen. Misschien dat een één of andere cisco het kan maar die zijn een beetje duur. Dit komt allemaal door de belachelijke manier van ADSL implementatie door KPN.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Ik heb nog geen broadband routers gezien die dat kunnen.
Bedoel je nou je mxstream draadje rechtstreeks op de router of eerst op je Alcatel geval en van je alcatel geval in je router?
Dat laatste werkt namelijk perfect, ik heb zelf een vigor 2200 en daar werkt delen en het in stand houden van de verbinding zonder dat er een pc aanstaat perfect.
Ook de netgear routers zouden het moeten kunnen...

• Toermalijntje
Ik bedoel: mijn Alcatel ADSL-modem aansluiten op de router en een tweetal pc's aansluiten op de router.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met een Zyxel P314 voor elkaar gekregen. Werkt perfect (dus na het alcatel apparaat.) Wel een nieuwe firmware eropzetten omdat de oude geen pptp ondersteunde (alleen ppoe geloof ik)

• Fault
Die zyxel p314 is toch hetzelfde als de netgear 313 of vergis ik me nou?
Btw, weet niet of dit als reclame gezien wordt, ondanks dat ik totaal geen banden heb met dit bedrijf; hier kan je de Vigor het goedkoopst verkrijgen!

• Toermalijntje
Hoera, inmiddels is de router zo ingesteld dat-ie doet, wat-ie moet doen. Ok de printer-server werkt prima.

Nu nog een andere vraag: voordat ik de router ging gebruiken, kon ik het Alcatel-modem instellen via 10.0.0.138
Nu kan ik het modem niet meer bereiken op dit adres. Zijn er meer mensen met een router die dit probleem hebben??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

ik heb ergens een advertentie gezien van werkende broadband router met mxstream

http://www.ahlers.nl

Volgens mij een Draytek Viper2200

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 19:32 schreef Toermalijntje het volgende:
Hoera, inmiddels is de router zo ingesteld dat-ie doet, wat-ie moet doen. Ok de printer-server werkt prima.

Nu nog een andere vraag: voordat ik de router ging gebruiken, kon ik het Alcatel-modem instellen via 10.0.0.138
Nu kan ik het modem niet meer bereiken op dit adres. Zijn er meer mensen met een router die dit probleem hebben??
Werkt de router nu op mxstream?? De router zou vlgs. leverancier op mxstream moeten werken vanaf firmware v1.22
ftp://ftp.usr.com/usr/router/
Heb zelf kabel en werkt perfect!
Gebruik de install.doc. van SMC7004BR. Werking is exact hetzelfde.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 15:36
Op woensdag 11 juli 2001 21:28 schreef RaymondDagelet het volgende:
Heel jammer.. maar dat gaat waarschijnlijk niet werken. Om het te laten werken dient de broadband router als vpn client te fungeren. Ik heb nog geen broadband routers gezien die dat kunnen
VPN wordt ondersteund door bijv. Linksys routers en de Draytek routers (al moet daarvoor de juiste firmware nog gereleased worden, maar dat kan niet lang meer duren :) )

• Fault
Nee, ik kan mijn modem gewoon bereiken onder 10.0.0.138...

Verwijderd

hoi ik werk bij cisco systems en ik doe tegenwoordig ook de configuratie.
dwz routers upgraden en alles wat je met die troep kan bedenken als er vragen zijn graag.
dan heb ik ook weer wat te doen
maar ja cisco troep is niet te betalen.

Verwijderd

ik kan kijken welke firmware en software al op de markt zijn>!?!!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Hallo Toermalijntje, PAT, e.a.

Die USR lijkt me ook wel wat voor mijn binnenkort te nemen (@home) kabel of (mxstream) ADSL abo.
Ik vond hem alleen bij zerosix, klopt dat (het is toch de USR8000)?
Vooral die printserver gratis erbij is leuk voor mijn home-netwerkje (met de kids). Met welke printers hebben jullie ervaring?
Wat zijn de ervaringen met online games, lokale netwerk-games, netmeeting (met webcam video), ICQ e.d.?
Welke firmware wordt momenteel geleverd en werkt die met mxstream?
Enige ervaring met support, behalve de tweakers support dan ;-)
O ja, even een praktisch punt: kan ik gewoon de UTP kabel vanaf het modem naar de PC straks in de WAN poort van de router prikken? Of wordt er ergens gekruiste i.p.v. rechte kabel gebruikt?

Weet nog steeds niks.....

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:57 schreef Perseus het volgende:
Eerhm, correct me if i'm wrong

je kan met ADSL toch pas als heel NL gedekt is je eigen hardware gaan gebruiken, volgens mij ben je tot nu toe verplicht om de ADSL hardware van je ISP of de KPN te gebruiken.

Als je bedoelt dat je de router achter je ADSL hardware zet dan kan moet ie een VPN connectie opbouwen met je ISP, maaruh veel suc6 het is mij nog niet gelukt tot nu toe met een CISCO 800 ethernet ethernet router
Dus dan gaan we eindelijk van die rare vpn af? Zou mooi zijn.. Eindelijk echte dsl..

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:37 schreef Lex_van_H het volgende:
Hallo Toermalijntje, PAT, e.a.

Die USR lijkt me ook wel wat voor mijn binnenkort te nemen (@home) kabel of (mxstream) ADSL abo.
Ik vond hem alleen bij zerosix, klopt dat (het is toch de USR8000)?
Vooral die printserver gratis erbij is leuk voor mijn home-netwerkje (met de kids). Met welke printers hebben jullie ervaring?
Wat zijn de ervaringen met online games, lokale netwerk-games, netmeeting (met webcam video), ICQ e.d.?
Welke firmware wordt momenteel geleverd en werkt die met mxstream?
Enige ervaring met support, behalve de tweakers support dan ;-)
O ja, even een praktisch punt: kan ik gewoon de UTP kabel vanaf het modem naar de PC straks in de WAN poort van de router prikken? Of wordt er ergens gekruiste i.p.v. rechte kabel gebruikt?
Kijk op http://www.tweakers.net/pricewatch/19243 voor prijzen en op http://www.practicallynetworked.com/ voor reviews. Het is inderdaad de USR8000 (voor europa USR988000)
de laatste firmware is v.1.23 maar die moet je wel zelf downloaden. De UTP kabel van het modem gaat in de WAN poort van de router en er worden geen gekruiste kabels gebruikt.
Ik heb 'm op de kabelmodem en 't werkt perfect. O ja, gebruik de install docs van SMC7004BR (www.smc.com). Deze zijn veel duidelijker dan de magere install. docs van USR.
Heb verder een canon printer en werkt prima met de win driver, niet met de org. driver (poort is niet bi-directioneel)

Verwijderd

De router moet nu ook ADSL ondersteunen met firmware 1.23
zie http://www.vbshop.nl/vbshop/ai?artnr=USR988000 8-)

Verwijderd

hallo Toermalijntje,

uit de postings heb ik begrepen dat jij de USR98000 met je ADSL aansluiting aan de praat hebt gekregen. Ik heb hem ook (ADSL ISDN) en ben nu een week aan het prutsen, maar krijg hem niet werkend via de WAN aansluiting. Weet weinig van Routers in het algemeen en zeker niet de instellingen en zou het enorm op prijs stellen als je uit de doeken kon doen hoe je hem werkend hebt gekregen.
Ik heb de firmware upgrade naar 1.23 geinstalleerd.

Alvast bedankt!!

Marion
Pagina: 1