Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-08-2022
Hoi

Op het werk heb ik een Macbook Pro (met enkel usb-c poorten) bovendien heb ik een Dell Ultrasharp U2414H Zwart. Momenteel hangt mijn scherm via een USB-C to displayport kabel aan mijn macbook. Ik vroeg me af of er ook een USB-C to displayport en USB-B bestaat, zodat ik de c kant in mijn macbook kan pluggen, en de usb b en displayport in het scherm zodat ik gebruik kan maken van de usb hub die daar aanwezig is. Ik ben niet op zoek naar een dock of wat dan ook, ik zoek een kabel die aan het displayport einde splitst. Ik weet niet of zoiets bestaat (of zelfs kan).

Groeten Lennert

Beste antwoord (via Krolden op 13-12-2017 11:58)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je zult hardware nodig hebben die dit actief regelt en dus zit je vast aan een (mini)dockachtige oplossing. Waarom is een dock geen optie?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je zult hardware nodig hebben die dit actief regelt en dus zit je vast aan een (mini)dockachtige oplossing. Waarom is een dock geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
Een dock is niet per se geen optie, ik wou het gewoon simpel en strak houden. Bedankt voor de informatie.

Groeten Lennert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB-A naar USB-C bestaat zeker (met zowel male en female op de USB-A kant). Maar heb je daar wat aan? Het lijkt me dat je USB-B nodig hebt voor in je monitor. Die bestaan ook overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 13-12-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zoiets misschien? https://www.allekabels.nl...-c-multiport-adapter.html
Is niet al te groot, maar de splitsing zit wel dichtbij je MacBook. Ik ken geen DP kabels die je later nog kan splitsen in USB en DP.
Zoals @TERW_DAN al aangeeft moet je wel even kijken wat voor aansluiting je in je monitor moet hebben om de USB hub te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
Je hebt inderdaad gelijk (denk ik) in dat het usb-b moet zijn ipv usb-a. Ik heb de vraag aangepast. Verder was ik zoals @gwystyl aannam op zoek naar een kabel die eerder dicht bij het scherm splits in twee. Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor een dock zal gaan, dit was echter een leuke oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33
Als ik op de dell website kijk staat er dat je ook de usb poort kan gebruiken voor beeld en usb overdracht, dan hoef je enkel de usb kabel te gebruiken voor alles.

http://www.dell.com/nl-nl...itoren-monitoraccessoires

never mind moet wel goed lezen ..... dacht dat je de poort als mhl kon gebruiken maar het werkt net andersom.

[ Voor 17% gewijzigd door franssnarf op 13-12-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik dacht dat dat ook het idee was van USB C... dat er zowel data als beeld (en geluid?) overheen kan. In het ideale geval heb je dan alleen een USB C naar USB C kabel van je MacBook naar de monitor nodig en heb je zowel beeld als de mogelijkheid om je hub in de monitor te gebruiken. Ik kan uit de specificaties van de monitor echter niet opmaken of die daarvoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33
Anders dit ertussen met eventueel usb c verlengkabel zodat het kastje achter het scherm kan.
https://nl.aliexpress.com...ter-Data/32814552442.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
@gwystyl het is inderdaad mogelijk om data en beeld over usb-c te sturen,dit is hoe de meeste docks voor de nieuw macbook pro werken. Het scherm heeft die functionaliteit echter niet, daarmee dat ik op zoek was naar die splitter kabel. Ik denk niet dat de oplossing die ik zoek zo bestaat, en dat ik toch naar een dock of adapter zal moeten gaan.

Dankuwel allen
Pagina: 1