Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn telefoon heeft af en toe een bijzonder beeldscherm. Het is eigenlijk iedere keer iets nieuws:

- 2x wilde het scherm niet oplichten maar kon ik nog wel met moeite zien dat hij niet was uitgevallen.
- 2x verticale banden over het scherm. Binnen deze banden waren de kleuren allemaal net een andere tint.

Vervolgens is mijn telefoon gerepareerd (ik had hem laten vallen en een barst in mijn scherm, touchscreen deed niks meer).

Bovenstaande problemen heb ik niet meer gehad. Wel wat nieuws:
- Een kleine week geleden was de rechter kant van mijn scherm iets grijzer van kleur dan aan de linker kant.
Dit liep mooi over, bijna alsof het zo hoorde.
- Vanochtend zag mijn telefoon dubbel. Zie daarvoor de foto:
http://i455.photobucket.c...IMG_65801_zpsmqg7ycyb.jpg

Alle problemen zijn op te lossen door mijn telefoon opnieuw op te starten.

Mijn vraag: Ik zou graag tot op zekere hoogte willen begrijpen waar het probleem zou kunnen liggen. Is dit een software probleem? Kan ik er zelf iets aan doen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Motorola Moto X style Bamboe
Android 7.0
systeemversie 25.211.8
Ik gebruik de app twilight

Ik heb mijn telefoon sinds mei dit jaar en in oktober is hij naar de reparateur geweest.

...

Het enige wat ik tot nu toe heb geprobeerd is mijn telefoon opnieuw opstarten en dat verhelpt op dat moment het probleem. Ik heb ook geen idee of het een terugkerend fenomeen is en zou alleen graag begrijpen waar het probleem zou kunnen zitten.

...

Beste antwoord (via rens-br op 13-12-2017 11:26)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dan kan je in principe het scherm uitsluiten denk ik. Overigens heb ik dit probleem op mijn telefoon ook wel eens gehad. Op het moment dat ik het scherm ontgrendelde stond ineens de statusbalk aan de onderkant. Na het flashen van een custom rom heb ik dit probleem niet meer gezien, dus daarmee kan je concluderen dat het aan de software ligt.

Ik verwacht dat dat bij jou ook zo is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd welkom op Tweakers.

Waar is de telefoon gerepareerd? Is dit bij een officieel reparatiecentrum gedaan of bij de telecom winkel om de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br dankjewel

Dit is bij het officiële reparatiecentrum gedaan (via coolblue)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd dan kan je in principe het scherm uitsluiten denk ik. Overigens heb ik dit probleem op mijn telefoon ook wel eens gehad. Op het moment dat ik het scherm ontgrendelde stond ineens de statusbalk aan de onderkant. Na het flashen van een custom rom heb ik dit probleem niet meer gezien, dus daarmee kan je concluderen dat het aan de software ligt.

Ik verwacht dat dat bij jou ook zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br dat is eigenlijk ook mijn verwachting, dankjewel