SSD voor media en games

Pagina: 1
Acties:

• Lawojin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09-2025
Wat vinden jullie van zijn keus van opslag?
Ik ben zelf namelijk ook nog opzoek naar meer opslag geheugen (heb op dit moment een crucial MX100 256 gb) Ik heb het heel lang volgehouden met deze capaciteit maar ik wil nu toch wel meer dingen opgeslagen houden.
Voor documenten die ik draagbaar nodig heb gebruik ik mijn mobiele telefoon of google drive.
Ik heb de opslag ruimte op de pc vooral nodig voor games en media bestanden

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Lawojin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:38:
Ik ben zelf namelijk ook nog opzoek naar meer opslag geheugen (heb op dit moment een crucial MX100 256 gb) Ik heb het heel lang volgehouden met deze capaciteit maar ik wil nu toch wel meer dingen opgeslagen houden.
Voor documenten die ik draagbaar nodig heb gebruik ik mijn mobiele telefoon of google drive.
Ik heb de opslag ruimte op de pc vooral nodig voor games en media bestanden
Je kaapt een beetje dit topic, maar ik zou voor een Crucial MX300 gaan, daarmee heb je het meeste waar voor je geld. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
De Samsung 960 is een klap duurder terwijl er maar weinig gebruiksscenario's zijn waarin je verschil zal merken.

• Lawojin
Jesse schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:09:
[...]

Je kaapt een beetje dit topic, maar ik zou voor een Crucial MX300 gaan, daarmee heb je het meeste waar voor je geld. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
De Samsung 960 is een klap duurder terwijl er maar weinig gebruiksscenario's zijn waarin je verschil zal merken.
Jep i did!
Hoe groot is het voordeel van 2 schijven halen en een RAID setup te doen? (Vergeleken met overstappen naar een samsung 960 of een M.2 opslag?)

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-01 22:25
@Lawojin Start even je eigen topic zou ik zeggen. Welke research heb je zelf al gedaan? Legio benchmarks te vinden. Nogmaals, zoals al door @Jesse aangegeven, dit is een topic van iemand anders van al enige tijd terug ook. Bovendien zullen je vragen al gedeeltelijk een antwoord krijgen als je de topics van de afgelopen dagen in dit forum leest.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgesplitst. In het vervolg aub geen random topics kapen met een ongerelateerde vraag.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 19:09

P_Tingen

omdat het KAN

Lawojin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:38:
Wie zijn keus van welke opslag?

Als je (kennelijk) een nieuw topic aanmaakt, is het prettig als daar complete informatie in staat ipv ergens in het midden beginnende vragen :+

... en gaat over tot de orde van de dag

• Jesse
Lawojin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:18:
[...]

Hoe groot is het voordeel van 2 schijven halen en een RAID setup te doen? (Vergeleken met overstappen naar een samsung 960 of een M.2 opslag?)
Waarom zou je dat willen?
Je games zullen iig niet sneller gaan lopen met een veel duurdere ssd.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 13-12-2017 11:27 ]

• Lawojin
Jesse schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:24:
[...]

Waarom zou je dat willen?
Je games zullen iig niet sneller gaan lopen met een veel duurdere ssd.
Minder lange load times

• Lawojin
P_Tingen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:07:
[...]

Wie zijn keus van welke opslag?

Als je (kennelijk) een nieuw topic aanmaakt, is het prettig als daar complete informatie in staat ipv ergens in het midden beginnende vragen :+
Crucial mx300

Modbreak:Meerdere reacties kunnen makkelijk in 1 quote. Zodra je een reactie quote, ze je eronder alle andere reacties staan. Die kan je dan ook quoten. Je kickt nu nu topic, wat als storend wordt ervaren.

[ Voor 24% gewijzigd door br00ky op 13-12-2017 12:31 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:26
Maarre, dit is allang getest natuurlijk. Wat heb jij er zelf al over gevonden?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 19:09

P_Tingen

omdat het KAN

br00ky schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:40:
[...]
Afgesplitst. In het vervolg aub geen random topics kapen met een ongerelateerde vraag.
@br00ky Van welk topic is het afgesplitst? Ik mis nml elke context

... en gaat over tot de orde van de dag

• Jesse
P_Tingen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:30:
[...]

@br00ky Van welk topic is het afgesplitst? Ik mis nml elke context
Er was daar geen relevante context. In dat topic werden meerdere SSD's voorgesteld, iig een Samsung 960 EVO en de Crucial MX300. De vraagsteller dumpte daar het bericht onder wat nu de topicstart is.
Pagina: 1