Een paar vragen over cryptovaluta

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag 1:
Ik begrijp niet hoe houders van bijvoorbeeld BitCoins hun BitCoins verliezen omdat bijvoorbeeld een platform als Mt. Goax ten onder gaat. Is het niet zo dat indien jij jouw privatkey (persoonlijke pincode) goed weet te bewaren dat alles in orde blijft. Het gaat er toch immers om dat de ledger bij de blockchain niet corrupt is. Dus hoe kan men zijn BitCoins zomaar verliezen omdat een platform als Mt. Goax ten onder gaat?

Vraag 2: Ik heb gelezen dat het aankopen van BitCoins via PayPal niet kan omdat de kopers van BitCoins dan ontkennen de BitCoins te hebben ontvangen. Maar is het niet zo dat de verkoper gelijk weet dat de aankoper de BitCoins heeft ontvangen door de ledger bij de BlockChain na te gaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:32:
Mijn vraag 1:
Ik begrijp niet hoe houders van bijvoorbeeld BitCoins hun BitCoins verliezen omdat bijvoorbeeld een platform als Mt. Goax ten onder gaat. Is het niet zo dat indien jij jouw privatkey (persoonlijke pincode) goed weet te bewaren dat alles in orde blijft. Het gaat er toch immers om dat de ledger bij de blockchain niet corrupt is. Dus hoe kan men zijn BitCoins zomaar verliezen omdat een platform als Mt. Goax ten onder gaat?
Om te handelen op een exchange zoals MtGox moet de gebruiker eerst z'n bitcoins overmaken naar de exchange. Zodra dat is gebeurt, zijn de bitcoins in bezit van de exchange en krijg jij slechts een database-entry waarin staat dat de exchange je X bitcoins schuldig is. Als de exchange offline gaat, dan kun je dus fluiten naar je geld.

Dit is de reden waarom algemeen wordt aangeraden om bitcoins / euro's alleen op een exchange te laten staan wanneer je er daadwerkelijk mee handelt. Zodra je klaar bent met handelen, is het het beste om alles naar je eigen rekening / wallet te halen.
Vraag 2: Ik heb gelezen dat het aankopen van BitCoins via PayPal niet kan omdat de kopers van BitCoins dan ontkennen de BitCoins te hebben ontvangen. Maar is het niet zo dat de verkoper gelijk weet dat de aankoper de BitCoins heeft ontvangen door de ledger bij de BlockChain na te gaan?
Scenario: Koper koopt bitcoin en betaalt via PayPal. Verkoper levert bitcoins. Koper opent een geschil bij PayPal en beweert nooit iets te hebben ontvangen. Verkoper kan dan wel wijzen naar de blockchain, maar daar staat enkel dat er een transactie van X bitcoins van adres A naar adres B is gegaan, maar er is geen bewijs dat adres B van de koper is. Eventuele emails hierover zijn ook geen solide bewijs, want een malafide verkoper zou deze kunnen fabriceren. PayPal, dat doorgaans neigt naar beslissen in het voordeel van de koper, kiest om de koper gelijk te geven en stuurt het geld terug naar de koper.

Vanwege dit risico vragen verkopers meer geld voor betalingen via PayPal.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Becquerel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06-2018
Ik dacht dat je op PayPal geen btc etc mocht verkopen?