Toon posts:

Vraag omtrent onderdelen Fanbus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn case nog wat verder ge-mod met name extra fans, nu wil ik een Fanbus maken hiervoor en heb er een mooi schema voor gevonden:Fanbus schema

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe je de rode "Binder Post" en ook de "Speaker Terminal" in het nederlands noemt?

<edit typfoutje>

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

CasGas

.

zo'n speaker terminal moet ik ook nog hebben, krijg je een aanzienlijk MINDERE puinhoop van in je kast :)

maar ik zou me god niet weten hoe die dingen heten :'(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

die 4mm steker die er in gaat wordt ook wel banaan-steker genoemd :)

Dus die contra-plug voor inbouw die afgebeeld staat zal iets van inbouw-banaan-contra-plug-met draadschroef ofzo heten. Of iemand moet slimmer dan ik zijn en me verbeteren. :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in iedergeval al iets :)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

CasGas

.

maar nog niet genoeg :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Topicstarter
:P

Ik print die afbeelding wel uit en neem hem mee naar de electrozaak. Als ze me dan vertellen wat de naam van die dingen is laat ik het wel weten.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Speaker Terminal wordt ook wel Quick Connect Terminal genoemd

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik heb die speaker terminals gewoon gekocht door te zeggen:
Hebben jullie van die klemmetjes die achter in radio/speakers zitten om de kabels in te klemmen?
En als ze het dan niet snappen zijn ze wel erg dom :)
Jah en die binder post heb ik geeneens ooit gezien dus...

Verwijderd

Topicstarter
Met die twee namen en de omschrijving ervan moet ik toch kunnen krijgen wat ik wil :)

Maar eh, enig idee wat je ipv die Binder nog meer kan gebruiken?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou niet weten hoe het heet. Maar ik heb wel vandaag 4 van die blokjes gekocht ('hebben jullie van die blokjes wat achter op een stereo zitten, waar je de draadjes van de speakers instopt ? " was voldoende) en meteen de zooi in elkaar gesoldeerd.
Is een stuk netter als allemaal losse kabels, en het werkt perfect.

Ik heb het volgende gedaan :
cpu-fan op een schakelaar met 0-7-12 volt.

Alle andere fans zitten in zo'n speakerblokje zeg maar. die blokjes (4 stuks) zitten in de zijkant van een doosje.
Ik heb alle kabels aangesloten en toen doosje dicht gedaan, dus alles keurig weggewerkt in doosje. 2 gaatjes aan de bovenkant en daar komen keurig 2 draadjes uit.
Doosje staat gewoon los in kast, dat boeit me niet.

En die draden die uit dat doosje komen heb ik ook weer met op een 0-7-12 volt schakelaar aangesloten. Zo kan ik dus alle casefans in 1 keer regelen.
Die 2 knopjes heb ik aan de voorkant ingebouwd. En klaar is kees.

Heel simpel ( was de eerste keer in mijn leven dat ik gesoldeerd heb :) )
En het is keurig netjes gelukt.

Blokjes heb ik gewoon gehaald bij de lokale electroboer van 1,95 per blokje. Verder nog voor 1,35 kabel ( :? )
dus voor nog geen 10tje was ik klaar.

Succes ermee

Geen inspiratie

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Voor die speaker-terminal: gewoon uitprinten idd. (en meenemen). Kostte mij hier fl. 2,10

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
Nog even terugkomen op eigenlijk mijn eigen vraag. :P

De "Binding post" heet in het nederlands "Geïsoleerde aansluitklem van 4mm"

De "Speaker terminal" zoals als eigenlijk al omschreven heet "aansluitklemmen voor luidsprekers"

Mocht iemand dit nog willen weten :)

<edit toevoeging>
Pagina: 1