Internetradio valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 30.353 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009849

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik gebruik op mijn werk om muziek te luisteren een internetradio (http://www.nederland.fm/). Deze valt gedurende de dag regelmatig weg. Het is echt de verbinding die wegvalt en niet het geluid.
Ik moet dan weer op pauze/play duwen en dan werkt deze weer. Of even opnieuw op het radio icoontje klikken en de radiozender opnieuw laden dan werkt deze ook weer.
Soms werkt de radio dagen zonder problemen en soms moet ik deze wel 20 x per dag opnieuw opstarten.
Het maakt daarbij niet uit welke radiozender ik gebruik (meestal Qmusic, 538, 3fm etc.) of welke website (gebruik ook wel eens radioluisteren.fm). Dit maakt allemaal geen verschil uit.
Ik heb de browse historie (cookies en cache e.d. al eens gewist), dit maakt ook geen verschil uit.

Spotify kan ik zonder problemen de gehele dag streamen, deze valt nooit weg. Dus dan lijkt me dat de internetsnelheid (bandbreedte) ruim genoeg is?

We hebben op het werk een Glasvezel netwerk met een Xperia Box v8 en daartussen nog een Switch van E-tech.

Zou het misschien kunnen liggen dat de soort van buffer van de internetradio niet hoog genoeg is? De onlineradio gebruikt flashplayer, is wellicht hier iets aan in te stellen?
Kan ik wellicht de bandbreedte of een soort van buffer verhogen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

M.v.g.
Sjoepes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:58
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
modem reset, windows nagekeken, progje op andere pc op je netwerk?
Zo van die dingen om te weten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 15:25
Al eens geprobeerd met een andere browser? Ik merk in Chrome vaker van dit soort problemen maar Firefox doet het dan top.

Plus nederland.fm is een verzamel website, heb je al eens geprobeerd via de officiële kanalen van die radio stations? Vaak is het geluid daar nog beter ook maar dat is een klein detail ;)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009849

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad Google Chrome. Via de officiële kanalen heb ik ook geprobeerd, daar komt dit probleem ook af en toe voor echter wel minder vaak.
Is er bijvoorbeeld in Google Chrome ook niet in te stellen dat deze voor de bepaalde website meer buffer reserveerd of meer bandbreedte. Via Flashplayer instellingen kan ik dit niet vinden.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:12

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Anoniem: 1009849 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:31:
Ik gebruik inderdaad Google Chrome. Via de officiële kanalen heb ik ook geprobeerd, daar komt dit probleem ook af en toe voor echter wel minder vaak.
Is er bijvoorbeeld in Google Chrome ook niet in te stellen dat deze voor de bepaalde website meer buffer reserveerd of meer bandbreedte. Via Flashplayer instellingen kan ik dit niet vinden.
He Sjoepes, heb je al een oplossing?
Misschien kan het ook zijn dat het een slaapstand is waar die in schiet...
als dat zo is valt ie steeds na precies x-zoveel minuten weg

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020395

Misschien hebben wij hetzelfde probleem.....
als iemand in huis een smartphone aanzet valt het signaal voor internetradio weg. Na 1 minuut start de receiver weer op en werkt het weer. DENON avr1200 wat ik geprobeerd heb:
bluetooth uit op de smartphone
wifi uit 4g aan op smartphone
4g uit wifi aan op smartphone
denon op wifi
denon op Lan
rechtstreekse lankabel op kpn-modem
lankabel op een router(kpn)
niets helpt, kan mij voorstellen als je dit op je werk hebt dat je om de haverklap geen top2000 hoort.
niets helpt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Anoniem: 1020395 Welkom op GoT. Wat jij doet noemen ze nou een topickaap: je eigen probleem droppen terwijl de initiele vraag heel anders is. Wordt niet op prijs gesteld. Gebruik volgende keer de search en kijk in bijvoorbeeld Audio en HiFi of je soortgelijke issues vindt
Maar om je te helpen: lees Anoniem: 711727 in "Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200" even (en pak ook de rest van het topic mee). Zit hem ws in de firmware van je receiver :)

@Anoniem: 1009849 lokale systeembeheerder al eens geprobeerd? Klinkt mij in de oren als een probleem met een proxy namelijk. En sowieso, flash is zo lek als een zeef en zou je eigenlijk niet moeten gebruiken. De streams die op nederland.fm staan kun je ook van de individuele websites afplukken en met WMP oid afspelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020395

@The Eagle sorry uiteraard niet mijn bedoeling om de topic te kapen, snap wel wat je bedoeld. Als de oorzaak van het uitvallen van internetradio hetzelfde is zou ik mij kunnen voorstellen dat dit moeilijk te traceren is in een ruimte waar veel en door verschillende mensen de smartphone wordt gebruikt en zodoende dacht ik niet offtopic. Dankjewel voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@The Eagle of via Tray Radio/Tray Streamer om maar eens iets anders te noemen dan WMP

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan ook al. Tig mogelijkheden iig. Ben zelf nog steeds fan van Winamp ;)
Ik noemde WMP bewust omdat die standaard geleverd wordt, en je iirc in de settings ook controle hebt over hoe je proxy is ingesteld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmroep
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-03-2024

hmroep

Freeware... The best there is!

Is hier al een oplossing voor?

hmroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46483

ik heb hier ook last van met VLC en tray radio.
is er een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 46483 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:24:
Oplossing niet direct, maar het beste is om een eigen topic te openen waarin je alle relevante informatie geeft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 46483 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:24:
Dit topic is een jaar oud. Graag even een eigen topic starten.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.