Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback gezocht voor mijn youtube channel

Pagina: 1
Acties:

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018
Hi Ik zoek constructieve feedback op mijn youtube channel ~1500 subs, 300,000k views na 2 jaar.

Ik zit in niche van lightsaber reviews, een erg dure hobby waar een gemiddelde saber tussen de 200 en 800 euro kost.

Ik heb live gaming streams (2x per dag) en live discussie videos toegevoegd.
1: om de kosten te drukken, financieel kan ik die lightsaber reviews niet blijven doen zelfs met sponsoren niet.
2: Youtube watchtime algoritm, ik will hoger in de search lijstkomen.

Mijn tools in gebruik sinds recentelijk:
Iphone 6plus voor het video werk. Adobe Premiere 2017 voor editing.
Yeti microphone met een logitech webcam en OBS livestreaming software. <-- enige verbeter puntjes hier?

Iphone 6 will ik vervangen voor een "vlog" camera met flip down screen, ik wacht op de nieuwe releases die 4K @ 30 FPS kunnen schieten over de 10 minuten (sommige cameras hebben hier atm moeite mee - Canon bijvoorbeeld)

Mijn kanaal in kwestie:
YouTube: Rebel Chumps

Ik zoek feedback hoe ik overkom op de camera, hoe de layout/design van mijn channel overkomt op jou.
Wat ik moet verbeteren aan mijn content. Ik zoek niet voor subs hier, ik zoek voor feedback van andere youtubers en tweakers met een scherp oog voor design, presentatie en editing van de content.

Ik heb dit al dikwijls op verschillende youtube forums gevraagd, maar daar krijg je alleen sub for sub spam andwoorden.

[Voor 176% gewijzigd door Spunker op 13-12-2017 06:21]

• Spunker
Snip

[Voor 99% gewijzigd door Spunker op 13-12-2017 06:17]

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat je aan geeft je zit in een niche/specifieke doelgroep. Daar moet je oprichten anders dwaal je af als je breder publiek probeert te bereiken die misschien totaal geen interesse heeft en dan kan er voorzorgen dat je de interesse van je specifieke doelgroep verliest.

Kwaliteit van je video's zijn goed in de zin van beeld. (denk wel aan je achtergrond je video van 8 dec zit je in een hoek lijkt het en twee verschillende achtergronden (stenen en zwart) zorg dat je redelijk recht voor de camera zit en doe eventueel iets met je achtergrond (posters, aankleding, niet te druk doen maar wel interessant houden.

Je voice over en je Engels accent is goed geen steenkolen Engels gelukkig.
Voice over of de audio van de persoon die iets verteld is zeer belangrijk qua kwaliteit, verstaanbaarheid investeer altijd in een goeie microphone. Dit is bij een paar video's niet helemaal lekker, hol geluid enof background noise dit wordt als zeer irritant ervaren. Vraag aan andere Youtubers wat zij hebben en wat goed is voor jou specifiek gebruik (een studio mic of een clip on met een zoom bijvoorbeeld)

Je moet analyseren wie is je doelgroep, wat wil je doelgroep, wanneer kijkt je doelgroep (ivm uploaden) je hebt alles in Amerikaanse tijd in de beschrijving ik ga er vanuit dat je doelgroep grotendeels uit Amerika komt? En wat wil je doelgroep vraag dit gewoon aan je kijkers.

Voor de specifieke lightsabers als dit je kijkers trekt is het een investering die je maakt, leg dit ook voor aan je sponsors die sponsoren als ze er exposier voor terug krijgen, je moet met cijfers communiceren naar je sponsoren: Wat zijn de views, wie zijn de kijkers, waar komen ze vandaan, en hoe komen ze bij de sponsor (customer journey) zo kan je meer sponsoring vragen als dit iets oplevert voor je sponsor, je bent geen goeddoel dus je sponsor wil er wel iets voor terug hebben natuurlijk.

Hoger komen met kijkers op je video is de beschrijving belangrijk, trek kijkers met je beschrijving en titel (thumbnail ook) Doe dit niet over de top (Youtube wordt niet blij van clickbait en kijkers al helemaal niet)

Voor editing tips kijk naar je concurrent wat doet die en wat kan jij beter, technisch zijn er genoeg tutorials overal te vinden.

En laatste algemene tip bekijk je kanaal als je professional passie niet als een commercieel verdien model als er groot interesse is bouw je dit zelf op.

[Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 13-12-2017 07:04]

Si vis pacem, para bellum

• Spunker
quote:
42dpi schreef op woensdag 13 december 2017 @ 06:55:
Wat je aan geeft je zit in een niche/specifieke doelgroep. Daar moet je oprichten anders dwaal je af als je
Dankjewel voor de uitgebreide comment.

Ik probeer geen creep te krijgen in mijn content en probeer het nu puur Star Wars gerelateerd te houden.
Het is een niche hobby met tegelijkertijd een aantal eenmans zaakjes die de lightsabers maken voor hun is het te veel geld om te investeren in een youtuber met relatief weinig views en subs (zit gemiddel aan de 2500 views per dag since de laaste 1.5 maanden.

Mijn Microphone had inderdaad issues, het was wat lastig om uit te vogelen hoe ik de Yeti moet gebruiken, hopelijk is het een stuk beter in mijn laaste paar livestreams zo bevonden. Helaas woon ik in hong kong in een erg klein huisje dus niet echt plaats voor greenscreens en geluids dempende materialen, en een airco op 1 meter afstand en een luide computer pal naast de speaker :(

Ik zal uiteindelijk toch mijn focus om de live star wars gaming streams en live star wars discussie videos gaan gooigen want ik zit al weer bijna op 100 ge-reviewde lightsabers er zit minder rek in wat er op de markt verkrijgbaar is. Plus financieel is het echt een killer.

Voor video editing zit ik in een clinge, ik weet hoe ik de videos vele malen mooier kan maken MAAR de tijd die ik investeer in het editen etc(makkelijk een paar dagen) is het niet waard in views, een hansje worst upload een mooie thumbnail, heeft een videotje 10 minuutjes bijelkaar gepraat, met slechte belichting etc en die haalt evenredig veel views of zefs meer :X veel mensen die youtube kijken hebben weinig smaak :+

Vandaar dat ik niet enorm veel geld investeer in een goeie fotobooth, goeie belichting etc, want jan-mondaal is wat er nu eenmaal heerst op youtube. Ik zie meer dan genoeg mensen met enorme volgers base en views en die trekken veel geld binnen maar totaal geen investering in editing etc.

Kijk voor de grap naar de tenenkrommende reaction videos, 0 procent invested gewoon een beetje lafjes lachen, en toch nog ontzettend veel views en subs krijgen, het is ongehoord.

[Voor 25% gewijzigd door Spunker op 13-12-2017 07:18]

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
Spunker schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:13:
[...]

Helaas woon ik in hong kong in een erg klein huisje dus niet echt plaats voor greenscreens en geluids dempende materialen, en een airco op 1 meter afstand en een luide computer pal naast de speaker :(
Je hoeft ook geen balzaal te creëren laten lijken is al een tweede, Misschien je computer wat stiller maken, of stukje wegzetten met kabels of afscheren met karton is al goed, dingen recht zetten goed kijken naar wat er in je beeld staat. check je background noise en echo.
quote:
[...]
Ik zal uiteindelijk toch mijn focus om de live star wars gaming streams en live star wars discussie videos gaan gooigen want ik zit al weer bijna op 100 ge-reviewde lightsabers er zit minder rek in wat er op de markt verkrijgbaar is. Plus financieel is het echt een killer.
Geven ze de sabers weg? of ander lenen scheelt weer in kosten voor de maker en kan die doorverkocht worden of als je zelf verkoop dekt weer de kosten.
quote:
[...]
Voor video editing zit ik in een clinge, ik weet hoe ik de videos vele malen mooier kan maken MAAR de tijd die ik investeer in het editen etc(makkelijk een paar dagen) is het niet waard in views, een hansje worst upload een mooie thumbnail, heeft een videotje 10 minuutjes bijelkaar gepraat, met slechte belichting etc en die haalt evenredig veel views of zefs meer :X veel mensen die youtube kijken hebben weinig smaak :+
Vele malen mooier maken hoeft niet, kiss methode 'keep it short and simpel', geen über intro's (persoonlijk vind ik dat heeeeel irritant video's met 15/20 sec bombastische intro's met overduidelijk template animatie, het hoeft geen windows movie maker intro te zijn maar simpel en duidelijk less is more en maak het standaard niet voor elke video weer compleet andere intro maken. En qua editing hoef je geen uren alles te maken met overgangen fancy what not gewoon simpel of aan een stuk door.
quote:
[...]
Vandaar dat ik niet enorm veel geld investeer in een goeie fotobooth, goeie belichting etc, want jan-mondaal is wat er nu eenmaal heerst op youtube. Ik zie meer dan genoeg mensen met enorme volgers base en views en die trekken veel geld binnen maar totaal geen investering in editing etc.
Er zijn altijd markten of doelgroepen is meer trekken maar dit wil je ook niet imiteren meeste vlog kanalen zijn door geluk gegroeid en of door hele domme video's (pranks / tieten ) die zijn tijdelijk en sterven uit als ze niet innoveren of mee doen.
quote:
[...]
Kijk voor de grap naar de tenenkrommende reaction videos, 0 procent invested gewoon een beetje lafjes lachen, en toch nog ontzettend veel views en subs krijgen, het is ongehoord.
Ja die hebben veel views maar vaak geen monetizing (totaal niet interessant voor adverteerders) en of worden verwijderd naar een tijdje omdat ze content gebruiken die niet van hun is, en met duimpjes omlaag verdwijnen ze vrij snel ergens onderaan. Dit is het zelfde als met Facebook pagina groepen populair maar ze verdienen niks.

Si vis pacem, para bellum

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-04 13:16
Volgens mij is het nu gewoon te saai?
Geen preview of wat dan ook in de intro. De reden 'why' om te kijken ontbreekt in de titel.

In een review zag ik bij het einde het object pas in actie - dat is wat mensen willen zien!

Niet zo negatief, ik verwacht wel een opleving nu met de starwars film. Asap nieuwe video's gaan releasen komende weken:
- kort en krachtig max 4min
"[RLL] Real Life Lightsabers <vault versie xy>

- afwisselen met 'in-depth' reviews van 30min
"[IDL] In-Depth Lightsabers <vault versie xy>"

Branding & duidelijkheid

Of je kiest volledige branding bij deze serie 'real life Lightsabers':
"[RLL] Real Life Lightsabers in Action <vault versie xy> - Focus op het product
"[RLL] Real Life Lightsabers In-Depth <vault versie xy> - Focus op jouw interpretatie van het product

Het enige wat je hoeft te doen is de content te gebruiken die je al hebt waar je de lightsaber gebruikt (verschillende kleuren, geluiden) voor de 'in action' video's.

[Voor 34% gewijzigd door Harm_H op 13-12-2017 08:54]

Mijn tweakblog over de toekomst

• seanpaul
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-03 20:40
Over het algemeen mis ik de nabijheid van je stem wanneer je niet in beeld bent. Het klinkt alsof er een te grote afstand zit tussen je mond en de microfoon. Het beste zou je hier je stem in de originele video eruit knippen en een aparte geluidsopname doen dat dient als audio track in je originele video.

Verder is de unboxing ook best een belangrijk aspect in het "verhaal". Zorgt namelijk voor continuïteit.

• Spunker
quote:
Harm_H schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:38:
Volgens mij is het nu gewoon te saai?
Geen preview of wat dan ook in de intro. De reden 'why' om te kijken ontbreekt in de titel.

In een review zag ik bij het einde het object pas in actie - dat is wat mensen willen zien!

Niet zo negatief, ik verwacht wel een opleving nu met de starwars film. Asap nieuwe video's gaan releasen komende weken:
- kort en krachtig max 4min
"[RLL] Real Life Lightsabers <vault versie xy>

- afwisselen met 'in-depth' reviews van 30min
"[IDL] In-Depth Lightsabers <vault versie xy>"

Branding & duidelijkheid
Dankje voor de feedback, ik kan inderdaad tijdens de review de demonstratie eerst laten zien en dan daarna in de details treden, echter ben ik ban dat men dan sneller afhaakt.

De indept reviews zitten tussen de 20 en 30 minuten, ik heb ook korte videos, ik zal er meer van maken. Videos die niet meer dan 5 minuujes duren de product laten zien met een leuk muziekje, ik was daar pas aan begonnen (saber art oid) ik moet deze videos doorzetten lijkt wel.

Hoe zou ik het minder saai kunnen maken? is het mijn presentatie als "reviewer"?
Ik kan de reviews meer in stukjes hakken en daar tussen door mijn reacties plaatsen zodat het inplaats van alleen het object en mijn stem is, ook mijn facial expression etc aanbod komen zodat men meer een band krijgen met de reviewer?

Branding en duidelijk hier wat tipsvoor? Ik neem aan dat ik mijn huis stijl veel meer moet adverteren.
Meer editing in de videos van logo`s, uniforme kleurtjes en geluidjes?

Dankj!!

[Voor 12% gewijzigd door Spunker op 13-12-2017 08:49]

• Spunker
d
quote:
seanpaul schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:42:
Over het algemeen mis ik de nabijheid van je stem wanneer je niet in beeld bent. Het klinkt alsof er een te grote afstand zit tussen je mond en de microfoon. Het beste zou je hier je stem in de originele video eruit knippen en een aparte geluidsopname doen dat dient als audio track in je originele video.

Verder is de unboxing ook best een belangrijk aspect in het "verhaal". Zorgt namelijk voor continuïteit.
Dankje! ik ga weer terug naar mijn lavelier speaker, want de iphone speaker is niet sensitive genoeg, daardoor pick je de zachte audio op.

Ik doe seperate unboxing videos van elke saber om zo de anticipatie op te wekken en de reactie op de saber te geven, ik doe dit altijd seperate. Zodat ik meer content kan maken.

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-04 13:16
quote:
Spunker schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:44:
[...]

Branding en duidelijk hier wat tipsvoor? Ik neem aan dat ik mijn huis stijl veel meer moet adverteren.
Meer editing in de videos van logo`s, uniforme kleurtjes en geluidjes?
Less is more.

Gebruiken wat je al hebt en uniform maken (mensen houden van verwachtbaarheid i.e. McDonald's.)
Bijvoorbeeld die thumbnail van je 'real truth' video. De Intro van je collection video is goed (met minder hard piepje, beter kort star wars lookalike piepje).

Focus op duidelijk praten en to-the-point.

En wat ik heb toegevoegd aan mijn comment:
"Real Life Lightsabers in Action <vault versie xy> max 4min
-> Focus op het product
"Real Life Lightsabers In-Depth <vault versie xy> 20-30min
-> Focus op jouw interpretatie van het product

Aanvullend:
Zo op het eerste gezicht lijkt me het ook een verzadigde markt, veel concurrenten. Beperk kosten is goed. Misschien kan je onderscheidend zijn door enigszins professionele opzet (in tegenstelling tot vlogger in het bos). Ik vermoed je kan het 'winnen' op je kennis, kunde en misschien humor, maar niet op het persona van een vlogger.

Voor inspiratie kan je kijken naar 'skallagrim'. Hij heeft zijn kanaal opgezet omtrent reviewen van historische zwaarden en is daar erg op gegroeid.

Je kunt ook denken aan bonus video's omtrent lightsaber kleuren/saga/etc.

[Voor 53% gewijzigd door Harm_H op 13-12-2017 10:38]

Mijn tweakblog over de toekomst

• Spunker
Super dankjewel erg blij mee met de vele feedback, ik zal er mee aan de slag gaan! :D
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True